Gå til innhold

Baby på 9 kg trenger 900 kcal per dag?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stemmer det at babyer trenger 100 kcal per kg de veier fra 6-7 måneders alder? Ei venninne sa dette og mente de ble avmagret om jeg ikke gav dette til min baby på 7 mnd som veier 7 kg.

Jeg aner ikke hvor mange kcal han spiser. Men jeg kan jo godt regne på det og finne ut. Men er dette noe de fleste gjør? Trenger babyer virkelig 100 kalorier per kg?? Det er jo ganske mye.

Anonymkode: b70a8...760

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Stemmer det at babyer trenger 100 kcal per kg de veier fra 6-7 måneders alder? Ei venninne sa dette og mente de ble avmagret om jeg ikke gav dette til min baby på 7 mnd som veier 7 kg.

Jeg aner ikke hvor mange kcal han spiser. Men jeg kan jo godt regne på det og finne ut. Men er dette noe de fleste gjør? Trenger babyer virkelig 100 kalorier per kg?? Det er jo ganske mye.

Unnskyld min baby veier 9 kg, ikke 7. 

Skrevet

Kalorier skal ikke telles på barn. De spiser til de er mette. Går de opp i vekt er det bra. Stagnerer det eller stopper kontakter du helsesykepleier

Anonymkode: 3872d...b3e

• Liker 6
Skrevet

Dette er ikke noe de fleste gjør nei. Når de er 7 måneder livnærer de seg hovedsakelig på morsmelk noe som gjør det vanskelig å regne ut uansett.

Anonymkode: 7e4f0...ea1

• Liker 4
Skrevet

Herregud så rar venn du har. Babyer spiser det de spiser. Ferdig. Man følger selvfølgelig med om barnet spiser for lite og er obs på det, men ellers må det få bestemme mengden mat selv. 

Anonymkode: e055e...a50

• Liker 1
Skrevet

Babyer skal jo vokse masse, da :) så høres ikke så mye ut! 

Anonymkode: 5aac6...2e7

Skrevet

Hjelpe, man teller IKKE kcal på friske babyer. Morsmelk/MME og mat etter anbefalingene. Følg kontrollene på helsestasjonen og du er trygg.

• Liker 1
Skrevet

Man teller ikke kcal hos barn, men følger med på vekten, om de følger sin kurve osv. Eneste som kan telle kcal er de som gir MME og fast føde, helt umulig for ammende å måle dette. 

Anonymkode: d1534...705

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor skal du henge deg opp i kalorier til babyer?

Anonymkode: e0f65...092

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...