Gå til innhold

Finne passende luke i rundkjøring, rushtid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

øvelseskjører og sliter litt med å finne luke i rushen på de travle rundkjøringene. 

Rundkjøringen har to oppmerkede felt. Læreren sa at hvis jeg står i høyre felt (rett frem) og bilen til venstre kjører (rett frem/venstre), man ikke jeg kjøre samtidig. Skjønner ikke helt hvorfor da jeg ser på det som en god mulighet til å komme gjennom rundkjøringen.  Kan noen forklare dette? 

Kan man kjøre selv om det er noen til venstre i rundkjøringen, men de er langt nok unna til at jeg skal klare å komme meg rundt? Dette føltes så «feil» og redd for at hvis jeg gjør dette på oppkjøringen, kn det føre til stryk (vikepliktsbrudd).

Anonymkode: d482d...56c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Rundkjøringen har to oppmerkede felt. Læreren sa at hvis jeg står i høyre felt (rett frem) og bilen til venstre kjører (rett frem/venstre), man ikke jeg kjøre samtidig. Skjønner ikke helt hvorfor da jeg ser på det som en god mulighet til å komme gjennom rundkjøringen.  Kan noen forklare dette? 

Dette gjør jeg daglig. Kjører samtidig som bilen til venstre for meg. Men jeg kjører fordi jeg ser det er klart, ikke fordi den kjører. 

Dette må du få læreren til å forklare hvorfor. Kanskje jeg har kjørt feil i over tretti år 🤪

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjører også når den til venstre kjører (men ser meg også for da).

I rushen i Oslo kan det iallfall ikke være stor luke før man må kjøre inn, ellers så stopper jo alt opp... Vet man har vikeplikt i rundkjøringer men tenker når det er veldig rush og går sakte at man må flette litt inn så trafikken får flyt.

Anonymkode: bba68...138

Skrevet

Kanskje kjørelærer tenker at du ikke kan være sikker på at den til venstre legger seg i indre felt? At man derfor ikke bare kan kjøre på? Det er jo greit å være obs på tilfelle personen kjører feil men det burde gå greit å se om man bare følger litt etter og ser hvor personen kjører. Er det luke i trafikken nok for denne bilisten så burde det jo også være luke nok for deg tenker jeg. 

Anonymkode: bba68...138

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...