Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått en melding i nettbanken min (DnbNor) hvor de skriver følgende:

Endringer av priser på Faste oppdrag

Fra 1. nov. 2005 endres prisen på betaling med og uten melding til andres konto fra kr. 0 til kr. 10. For melding pr. brev belastes kr. 10 i tillegg. Faste oppdrag mellom egne konti vil fortsatt være kostnadsfritt. Samtidig endres prisen på retur av betalingsoppdrag grunnet manglende dekning fra kr. 7 til kr. 10.

Vil det virkelig si at det skal koste 10 kr å betale en regning via nettbanken?! :sjokkbla: Det synes jeg er utrolig mye, og vi vurderer nå sterkt å bytte bank! :frustrert:

Videoannonse
Annonse
Gjest ginger2000(utlogget)
Skrevet

Hei!

Jeg fikk det samme brevet og reagerte veldig på det!

Noen som skjønner hva det betyr?

mvh

Ginger2000

Skrevet

Faste oppdrag er antageligvis fast overførsel til annen person sin konto.

Dette kan være husleie som går en gang i måneden, som da vanligvis er med melding, eller for eksempel fast overførsel til noen innad i familien, som ofte er uten melding.

Om det er dette de mener eller ikke, er jeg litt usikker på. Men jeg syntes det hørtes dyrt ut! Er sikkert for å få flere til å ha program..

Gjest ginger2000(utlogget)
Skrevet

Nå har jeg sendt en mail tilbanken for å spørre, så da får vi se hva de svarer!

mvh

Ginger2000

Gjest Madeline
Skrevet

Jeg har fast oppdrag fra min konto og over på regningskontoen som står i mannen min sitt navn. Jeg går ut fra at dette vil få økt pris. Husleie ol som en har autogiro på blir ikke berørt. Regninger som du legger inn og som ikke er faste oppdrag får heller ikke økt pris. Det er i hvert fall slik jeg forsto meldingen som også jeg har fått.

Skrevet

Her er svaret jeg fikk fra banken!

"Du kan bare se bort i fra denne meldingen, da den desverre er

feilsendt til våre kunder.

Med vennlig hilsen

For DnB NOR Bank ASA

Tlf: 04800"

Så da er det jo greit...

mvh

Ginger

Skrevet (endret)

Overrasket over at du fikk svar idag da, siden det er lørdag... Men gode nyheter var det jo! :-D

Endret av Cupcake
Gjest Soon Mrs S
Skrevet

Så bra at det var feil. Leste de første innleggene her og skjønte ikke bære. Har DnbNor og har ikke fått varslet om noe økte gebyrer.

Skrevet

Her er svaret jeg fikk på mail fra nor:

Nei, dette gjelder kun produktet Fast oppdrag.

Gjelder ikke betaling via Nettbank, TeleGiro eller AvtaleGiro

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...