AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #1 Skrevet 15. november 2021 Jeg er 25 år? Ny i jobben. Elsker kollega og arbeidsmiljø, men mye jeg syne er riv ruskende galt. Fikk spørsmål om jeg ville være tillitsvalgt, jeg sa ja, det vil jeg være, uten å nøle engang. Jeg så da at flere av mine kolleger ble positivt overrasket. Så kom ei kollega å sa at «Du passet veldig godt til å være tillitsvalgt!» så sa ei anna kollega «veldig greit at du ønsker å være det, for jeg orker ikke være det lengre» Det et jeg og ei anna kollega som skal stemmes på. Jeg har aldri gjort dette før, men jeg fikk ingen dårlig magefølelse når jeg sa ja. Jeg fulgte magefølelsen min uten å nøle. Anonymkode: 24a8b...6ce
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #2 Skrevet 15. november 2021 Når jeg har vært det, så har det vært fordi ingen andre gadd.. men det varierer vel fra sted til sted. Anonymkode: 7be38...d17 6
Loff77 Skrevet 15. november 2021 #3 Skrevet 15. november 2021 Nei ingen andre ønsker å være det enn de ferske😂 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #4 Skrevet 15. november 2021 Jo, det er jo en tillitserklæring. Å være tillitsvalg er ikke på tull. Men komplimentet er ofte begrenset ettersom det er få som ønsker å gjøre det. At du ble spurt betyr ikke at du var best kvalifisert. Men jeg tenker at dette er ikke så viktig. Du tar på deg en del ubetalt jobb ved å være tillitsvalgt, og du har nå mulighet til å vise deg ekstra fram som belønning. Grip sjansen når du har den. Du vil bli lagt merke til. Fort. Anonymkode: 920b0...bb8 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #5 Skrevet 15. november 2021 Om det er et kompliment?? Tja, både og vil jeg si. Kommer an på arbeidsplassen. Men «passer godt til det» betyr nok at de er glade de slipper et utakknemlig verv muligens. Anonymkode: 10248...d0d 3
Mezzosoprena Skrevet 15. november 2021 #6 Skrevet 15. november 2021 Intensjonen bak å være tillitsvalgt, er jo et kompliment - men slik samfunnet har blitt er man i dag stort sett tillitsvalgt fordi ingen andre gidder å ta det på seg. 3
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 15. november 2021 #7 Skrevet 15. november 2021 Tja, de andre er nok heller bare glade til for å slippe,
ekkoet Skrevet 15. november 2021 #8 Skrevet 15. november 2021 Som de andre skriver er det en jobb mange ikke vil ha - men det betyr ikke at det er dumt å ta jobben. Om du blir en god tillitsvalgt er vanskelig å vite noe om - i beste fall får du veldig lite å gjøre. At kollegeaene dine gir deg komplimenter for å ha tatt og gjøre jobben skal du ta til deg - enten fordi de setter pris på at noen gjør en viktig jobb som de ikke ville gjøre selv eller fordi de synes du passer til jobben og etterhvert gjør en god jobb. Ikke let etter "huller" i komplimentene, si takk og tenk at det er positivt. 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #9 Skrevet 15. november 2021 Det skal jo være valg. Så om du blir valgt er det tillitserklæring. Men om du får det kastet etter deg er det en utakknemlig jobb Anonymkode: e30bc...cbc 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #10 Skrevet 15. november 2021 På min jobb, nei. Ingen vil ta det. Når det er sagt, så er jeg det. Og jeg digger det. Du lærer så mye. Får uttale deg i saker som er så spennende. Være med på ansettelse, og av og til i forhandlingsdelegasjon... I love it!!! Bare husk på rettighetene dine, du har rett å reise på kurs, få fri, og god nok tid og opplæring. Arbeidsgivere er ofte råtasser på å ikke deg det du skal ha. og lykke til Anonymkode: eec24...62e 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #11 Skrevet 15. november 2021 I motsetning til de andre her så synes jeg du bør takke nei. Du er ung, du er helt ny, og det er visst mye du synes er «riv ruskende galt». Ikke noe bra utgangspunkt. Man bør være ydmyk i starten av karrierene, lytte og lære. Mange tillitsvalgte er litt sure, problemorienterte typer som andre styrer unna. Legg på en dose ungdommelig overmot og ønske om å redde verden/revolusjonere bedriften så har du oppskriften på en krasjlanding. Det er ihvertfall IKKE karrierebyggende, heller et blindspor. Og nei, det er ikke et kompliment. Anonymkode: 71a46...f06 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #12 Skrevet 15. november 2021 Om ikke komplemang, så i hvert fall kompliment….. Anonymkode: 1c08a...462 5
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #13 Skrevet 15. november 2021 Nei, det er for de som kjenner seg kallet. Jeg gjorde det da jeg var student, og jeg er glad for at jeg brukte så mye tid på det da, men jeg ser også for meg at det er noe jeg er ferdig med. Det er masse arbeid for veldig lite, så motivasjonen må jo være høy. Man må dra folk med seg rett og slett. Anonymkode: d7a11...56b
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #14 Skrevet 15. november 2021 Hos oss er det anerkjent å være tillitsvalgt. Ledelsen har et tett samarbeid med vedkommende og man får være med på enkelte beslutninger. Hos oss har noen av de dyktigste senere fått tilbud om lederstillinger innen personal- og hr ifbm vervet. Men det er viktig å sette seg inn i ansvaret man har i et slikt verv. Man må ha oversikt over lovverket, tariffer og ha en interesse for å fremme ansatte sine interesser. Man må også ha bein i nesen og være god på forhandlinger. Anonymkode: 78640...66e
Gjest Alterego666 Skrevet 15. november 2021 #15 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): I motsetning til de andre her så synes jeg du bør takke nei. Du er ung, du er helt ny, og det er visst mye du synes er «riv ruskende galt». Ikke noe bra utgangspunkt. Man bør være ydmyk i starten av karrierene, lytte og lære. Mange tillitsvalgte er litt sure, problemorienterte typer som andre styrer unna. Legg på en dose ungdommelig overmot og ønske om å redde verden/revolusjonere bedriften så har du oppskriften på en krasjlanding. Det er ihvertfall IKKE karrierebyggende, heller et blindspor. Og nei, det er ikke et kompliment. Anonymkode: 71a46...f06 Hvem er sure og problemorienterte, sa du?🙄
Gjest Alterego666 Skrevet 15. november 2021 #16 Skrevet 15. november 2021 Å være tillitsvalgt betyr at du er vist tillit av medlemmene dine. At det blir kampvotering er jo et tegn på at vervet har anseelse og er attraktivt. Lykke til med et viktig arbeide!
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #17 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er 25 år? Ny i jobben. Elsker kollega og arbeidsmiljø, men mye jeg syne er riv ruskende galt. Fikk spørsmål om jeg ville være tillitsvalgt, jeg sa ja, det vil jeg være, uten å nøle engang. Jeg så da at flere av mine kolleger ble positivt overrasket. Så kom ei kollega å sa at «Du passet veldig godt til å være tillitsvalgt!» så sa ei anna kollega «veldig greit at du ønsker å være det, for jeg orker ikke være det lengre» Det et jeg og ei anna kollega som skal stemmes på. Jeg har aldri gjort dette før, men jeg fikk ingen dårlig magefølelse når jeg sa ja. Jeg fulgte magefølelsen min uten å nøle. Anonymkode: 24a8b...6ce Det er ikke kompliment, ofte er de som ønsker makt,men aldri kan få det....de blir valgt som tillitsvalgt,de er de eneste som gidder å ta på seg slike oppgaver. Der jeg jobber både nå og tidligere flirer litt av de som melder seg som tillitsvalgt,de tror nemlig det er et kompliment, mens vi andre vet bedre. Anonymkode: e29ad...764 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #18 Skrevet 16. november 2021 Det kan være veldig artig å være tillitsvalgt, men jeg vil anbefale å ha jobba i bedriften minst et par år før en tar på seg rollen. Nyutdanna og nyansatt bør få lov til å være nettopp det. Så finnes det ulike organisasjoner og ulike måter å kle rollen på. Anonymkode: eebc9...8aa
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #19 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (På 15.11.2021 den 15.50): Jeg er 25 år? Ny i jobben. Elsker kollega og arbeidsmiljø, men mye jeg syne er riv ruskende galt. Fikk spørsmål om jeg ville være tillitsvalgt, jeg sa ja, det vil jeg være, uten å nøle engang. Jeg så da at flere av mine kolleger ble positivt overrasket. Så kom ei kollega å sa at «Du passet veldig godt til å være tillitsvalgt!» så sa ei anna kollega «veldig greit at du ønsker å være det, for jeg orker ikke være det lengre» Det et jeg og ei anna kollega som skal stemmes på. Jeg har aldri gjort dette før, men jeg fikk ingen dårlig magefølelse når jeg sa ja. Jeg fulgte magefølelsen min uten å nøle. Anonymkode: 24a8b...6ce Det bør være en positiv ting, men hos oss er det kun en som gidder. Hun er passe engasjert, men vi burde heller fått inn noen yngre og friskere. Anonymkode: 12597...351
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå