Gå til innhold

Måtte sette ned foten som bonusmamma og avslutte forholdet. Nå krever de å få bo her i minst 3 måneder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har driti på draget som det heter. Valgte å gå inn i et forholdet med en mann som hadde unger fra før. Ungene bodde hos han kun annenhver helg og var alle så godt som «ute av redet». Trodde det skulle gå bra. Fikk etter hvert både 3 voksne unger som ikke hadde noe respekt for meg OG en samboer som snyltet. Han flyttet etter en stund inn til meg pga økonomi problemer. Jeg satte ned foten etter 4 uker med han og 2 av ungene boende fast her, samt den tredje som kommer og går. Ingen betaler for seg, fordi samboer «venter på nav utbetaling». Dette ble rett og slett for mye å takle både for meg og min sønn som bor her 50%. 

Sa at de må flytte ut alle sammen. Jeg orker ikke mer. (Eks)Samboer valgte først å be på sone knær, da det ikke gikk, sa han at han hadde krav på å bo her i 3 måneder siden han har unger. Er det virkelig mulig?! Det er 3 måneders oppsigelsestid på leiekontrakter, men vi har ingen leiekontrakt. Han fikk flytte inn som en kriseløsning fordi boligen han leide måtte pusses opp. Det skulle bare være for 1-2 uker, men så viste det seg at det hele var løgn, sannheten var at han ble kasta ut pga manglende husleie. Og han har ingen andre plasser å gå til fordi han har «brukt opp» de rundt seg. 

Hva gjør jeg? 

Anonymkode: 118d5...cec

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når han flyttet inn, ble han en del av husholdningen, og en samboer. Da har det lite å si om dere har kontrakt eller ikke, han kan ikke kastes ut på dagen - med makt i hvert fall.

Se et utfyllende svar her, det er godt og forklarende, selv om det er på ung.no.

https://www.ung.no/oss/468041

Anonymkode: 98a3a...b0d

Skrevet

Jeg tenker de voksne ungene får flytte til mora si og han får finne en egen bolig alene eller sammen med sine voksne barn. Han har ikke noen krav så lenge det faktisk er snakk om voksne barn altså. Det er noe annet med mindreårige. 

Anonymkode: c0f01...537

• Liker 28
Skrevet

Ungene har tydeligvis ett hjem hos sin mor så han kan ikke sku de foran seg som en unnskyldning. Forhold deg kun til han og at han må ut. Pakk sakene hans mens han er ute og sett der utenfor døra.

• Liker 16
Skrevet

Men, har han ikke betalt en dritt for seg, så stiller saken seg mulig i et annet lys!

• Liker 15
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Når han flyttet inn, ble han en del av husholdningen, og en samboer. Da har det lite å si om dere har kontrakt eller ikke, han kan ikke kastes ut på dagen - med makt i hvert fall.

Se et utfyllende svar her, det er godt og forklarende, selv om det er på ung.no.

Om de var samboere er jo et definisjonsspørsmål siden han i utgangspunktet flyttet inn som en kriseløsning for 1-2 uker, men ble bare værende og det er nå gått bare 4 uker. Synes det er litt drøyt å påberope seg å være en del av en husholdning og et langvarig seriøst samboerskap da. I såfall åpner det opp for mange snyltere i fremtiden....

Anonymkode: c0f01...537

• Liker 42
Skrevet

Han har ikke krav på en dritt. Kast ham ut og bytt lås.

• Liker 31
Skrevet

Mener han at han har krav på bli boende, så får du vise han regningen 

Anonymkode: df201...2f6

• Liker 6
Skrevet

Er barna hans over 18 år? I tilfellet så kan han ikke gjemme seg bak det..

• Liker 10
Skrevet

Har han krav på å bli boende har du vel krav på leie?

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Han er bare en del av husholdningen om han faktisk er samboer

Om ts definerer han som gjest som nekter å forlate boligen og bytter lås på døren har ikke han mye å komme med. Dette er ikke noe rettsvesenet bryr seg med og han har ikke råd til advokat.

Påstår han at barna blir husløse om han kastes ut så er barnevernet riktig instans. En voksen tåler fint å være husløs. Barn av foreldre som velger å ikke holde på (eller enda verre: ikke evner å holde på) et husvære hører hjemme hos barnevern.

Anonymkode: 206f3...d71

• Liker 38
Skrevet

Allier deg med noen venner av det storvoksne versjonen, flytt ut skiten til en tørr plass/lager, bytt lås.

• Liker 5
Skrevet

Kast han ut! Bytt lås!

Anonymkode: c1a68...847

• Liker 2
Skrevet

Har du ingen sinte venner/familie som kan hjelpe deg å ta tak i dette og få kastet han ut? Herregud, jeg hadde klikket i vinkel!

Anonymkode: 4d2f1...e13

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg har driti på draget som det heter. Valgte å gå inn i et forholdet med en mann som hadde unger fra før. Ungene bodde hos han kun annenhver helg og var alle så godt som «ute av redet». Trodde det skulle gå bra. Fikk etter hvert både 3 voksne unger som ikke hadde noe respekt for meg OG en samboer som snyltet. Han flyttet etter en stund inn til meg pga økonomi problemer. Jeg satte ned foten etter 4 uker med han og 2 av ungene boende fast her, samt den tredje som kommer og går. Ingen betaler for seg, fordi samboer «venter på nav utbetaling». Dette ble rett og slett for mye å takle både for meg og min sønn som bor her 50%. 

Sa at de må flytte ut alle sammen. Jeg orker ikke mer. (Eks)Samboer valgte først å be på sone knær, da det ikke gikk, sa han at han hadde krav på å bo her i 3 måneder siden han har unger. Er det virkelig mulig?! Det er 3 måneders oppsigelsestid på leiekontrakter, men vi har ingen leiekontrakt. Han fikk flytte inn som en kriseløsning fordi boligen han leide måtte pusses opp. Det skulle bare være for 1-2 uker, men så viste det seg at det hele var løgn, sannheten var at han ble kasta ut pga manglende husleie. Og han har ingen andre plasser å gå til fordi han har «brukt opp» de rundt seg. 

Hva gjør jeg? 

Anonymkode: 118d5...cec

Sett tingene hans utenfor døren og bytt lås. 

Anonymkode: cf05e...919

• Liker 8
Skrevet

Du har ingen forpliktelser ovenfor han eller barna. De har vært gjester i ditt hus, men ikke en del av husholdningen når de ikke har betalt for seg. Du kan dermed kaste de ut på dagen, evn med hjelp av politiet om de skulle nekte å dra. Regner med det slipper å gå så langt, det mest rettferdige er å møte de på 2 uker. At de må finne seg et annet sted å være innen to uker, og det er ikke ditt problem om det er hos en annen venn av de, hos mor til barna, hos besteforeldre eller på hospits. Han må få ut fingeren og få hjelp fra nav som er pliktige å sørge for at de har tak over hodet

Du har blitt lurt, faktisk vil jeg si du har blitt svindlet, han har manipulert deg med løgner for å få bo gratis og sluppet alt ansvar for å ordne situasjonen. Herregud få dem ut av hus hele snyltegjengen og med god samvittighet om du gir de to uker! Ikke la deg manipulere mer av denne mannen og hans unnskyldninger! 

Anonymkode: 38736...ec0

• Liker 29
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han er bare en del av husholdningen om han faktisk er samboer

Om ts definerer han som gjest som nekter å forlate boligen og bytter lås på døren har ikke han mye å komme med. Dette er ikke noe rettsvesenet bryr seg med og han har ikke råd til advokat.

Påstår han at barna blir husløse om han kastes ut så er barnevernet riktig instans. En voksen tåler fint å være husløs. Barn av foreldre som velger å ikke holde på (eller enda verre: ikke evner å holde på) et husvære hører hjemme hos barnevern.

Anonymkode: 206f3...d71

Hun kan vel vise til at han ikke bidrar med ei krone så har han heller ingen rettigheter. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Tullprat, han har ikke krav på noe som helst

• Liker 14
Skrevet

Han har ikke flyttet inn med ditt samtykke. Han var gjest i perioden hans bopel ikke var beboelig. At han har rotet det til er ikke ditt problem og ingen plikter å huse gjester med voksne barn. 

Anonymkode: bad55...a7a

• Liker 22
Skrevet

Hvis han skal kreve å bli boende i 3 mnd med 3 barn så bør de betale husleie for denne perioden. Si 10k i mnd er et minimum. 

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...