AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #1 Skrevet 15. november 2021 Er det noen som har fått begge deler samtidig eller vet om det er mulig? Si jeg skal studere litt mens jeg søker jobb(får ikke dagpenger), så vil jeg ikke få fullt stipend til å klare meg økonomisk. Er det da mulig å få tiltakspenger ved siden av dette, noen som vet? Anonymkode: 98bd8...95b
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #2 Skrevet 15. november 2021 Om NAV har godkjent den aktuelle utdanningen som en del av arbeidsrettet tiltak for deg, så kan du søke tiltakspenger. Men om du får det er ikke sikkert. Og Nav skal godkjenne utdanningen på forhånd. Så om NAV har godkjent utdanning som en del av tiltak, så kan du kontakte veilederen din og spørre om hva du eventuelt kan få av tiltakspenger. Anonymkode: 9b3b6...12c
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #3 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det noen som har fått begge deler samtidig eller vet om det er mulig? Si jeg skal studere litt mens jeg søker jobb(får ikke dagpenger), så vil jeg ikke få fullt stipend til å klare meg økonomisk. Er det da mulig å få tiltakspenger ved siden av dette, noen som vet? Anonymkode: 98bd8...95b Det er iallfall mulig med AAP + studielån og det samme gjelder Ufør + studielån. Er 99% sikker på at det går med tiltakspenger + studielån også. Hos Lånekassen kan du trykke deg frem. Du starter her: https://lanekassen.no/nb-NO/stipend-og-lan/inntekt-og-formue/ Så trykker du på "Trygd" og da får du opp forskjellige trygdegrupper. AAP og Ufør er i sin egen gruppe med alle andre, der satsen for å få stipend er lavere enn for vanlig inntekt. Så har du tiltakspenger, da havner du i den gruppa der Lånekassen ikke engang regner tiltakspenger som inntekt, så dette bør være ekstra positivt for din del, også med tanke på stipend sammen med tiltakspenger. Du trykker videre på: "Hvilke trygdeytelser blir regnet med, og hvilke stipender blir påvirket" Da får du opp denne "gruppa" her: Trygdeytelser vi IKKE regner med når vi behovsprøver stipend kontantstøtte barnetrygd skattefrie attføringsstønader engangsstønad ved adopsjon engangsstønad ved fødsel gravferdsstønad grunn- og hjelpestønad menerstatning ved yrkesskade stønad til barnetilsyn stønad ved helsetjenester utdanningsstønad og liknende tiltakspenger andre skattefrie ytelser Får du noen av disse ytelsene, har de IKKE noen innvirkning på hvor mye stipend du kan få. Anonymkode: 1dc63...d93 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #4 Skrevet 17. november 2021 Tror ikke dette er greit i følge lånekassen, men ring dem Anonymkode: 07bde...61c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå