AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #1 Skrevet 15. november 2021 Trenger litt råd og tips her Sønnen min er organtransplantert og kronisk syk. Normalt sett går han i (en flott og tilretteleggende) bhg, men nå er det smitte på en av avdelingene der, så da må han bli hjemme en stund (i samband med lege) Så jeg trenger litt tips til hvordan jeg kan legge opp dagene våre til å virke tilnærmet normale. Vil ikke han skal føle mye på å være utenfor.. og vil prøve å legge til litt førskoleoppgaver osv. Men er lett at det blir mye skjermtid i pysjen.. Det er jeg som mor som blir hjemme med han. Og det vil nok vare et par uker i alle fall Anonymkode: 93edb...289
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #2 Skrevet 15. november 2021 Hva med en bakedag, en formingsdag, en turdag, en lesedag og en pusle/byggedag for eksempel? Du har jo tid til å forklare mål (dl, liter, teskje osv), lære ham å sy/strikke/lage dusker, finne en serie med bøker dere kan lese, gå på tur med bål, og prøve puslespill med flere brikker enn vanlig? Er mye læring i det! Så vet dere hva dere skal gjøre den dagen, selv om det selvsagt ikke tar hele dagen. Anonymkode: c7412...bf5
GammelKaktus Skrevet 15. november 2021 #3 Skrevet 15. november 2021 Du kan jo høre med barnehagen hva plan de har og så kan du legge opp noe lignende + ekstra masse kos . Den over hadde jo fantastisk mange gode forslag. Er ikke kjekt å ikke få være med vennene på så lang tid så litt ekstra av alt synes jeg er på sin plass. 🥰 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #4 Skrevet 15. november 2021 5 år er en fin alder det, de er både små og stor samtidig 🤣 Dvs at de kan være med på det meste og få til mye, men de er likevel så unge at de er ganske enkle å underholde. Kan han være ute? Det er lurt å planlegge litt utetid, om ikke annet en tur på lekeplassen og butikken. Lese bøker er jo en selvfølge, men det er også greit å investere i et litt basic lager av hobbyutstyr til å pusle med. Maling, papir, pensler etc og mange unger liker plastilina eller fimo. Det er jo førjulstider, så det kan jo være kjekt med en tyvstart på juleforberedelser med å lage adventskrans, adventsstake med lys og litt julepynt? Her likte ungene godt å lage figurer av Fimo og lufttørkende leire som de kunne male etterpå. Anonymkode: 40ffe...5e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå