AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #1 Skrevet 15. november 2021 Jeg er så psykisk sliten. Jeg er så og si alene med barn og hjem. Min mann er på jobb store deler av dagen, har hobbyer han helst vil drive med på fritiden og er stort sett på mobilen når jeg og ungene er rundt han. Jeg spør hvordan uka hans ser ut, om han kanskje har tid til å være mer med familien sin fordi det er tungt å stå med alt alene.. da sier han ikke annet enn «ja, neste uke jobber jeg 8 timers dager». Det er ikke noe mer om hvordan jeg har det, at han har jobbet for mye den siste mnd eller noe som helst. Han er helt kaldhjertet.. På søndager legger han ofte godviljen til, spør om han skal bidra med noe hjemme. Grunnen til det er fordi han vil ha sex når ungene er lagt. Jeg har rett og slett ikke lyst på han lengre, en mann som aldri er tilstede eller støtter sin andre halvdel. Jeg kan telle på èn hånd hvor mange ganger vi har hatt sex de siste 3mnd, de gangene har jeg sagt ja for å please han og det føles ekkelt fordi jeg egentlig ikke vil. Jeg har lyst å foreslå parterapi som en siste utvei, men så begynner jeg å tenke på om jeg kanskje skal gå til psykolog i første omgang? Vi er jo 2 om å lage problemer, og ingen av oss perfekte. Så tankene heller mot å finne mine egne problemer først, prøve å nøste opp i dem før vi eventuelt går til parterapi. Selv om jeg kjenner på at alle problemene mine handler om han. hva ville du gjort? erfaringer med noen av delene? Anonymkode: 87e99...b36
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #2 Skrevet 15. november 2021 Hvis du får ham med på det, så høres parterapi riktig ut i dette tilfellet. Anonymkode: cbcdc...3a9
Glød Skrevet 15. november 2021 #3 Skrevet 15. november 2021 Det ene utelukker ikke det andre. Men du må nå snakke med ham først om hvordan du har det. Hvis dere ikke greier å prate ut er parterapi ofte god hjelp, hvis begge innser problemet og ønsker å jobbe med det.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #4 Skrevet 16. november 2021 Ta kontakt med familievernkontoret. Det er gratis og par med barn får prioritet. Du kan møte alene om mannen ikke vil, eller du ikke vil ha han med. Så kan du vurdere derfra om du vil ha individualterapi hos psykolog (privat/lavterskel) i tillegg😊 Lykke til! Anonymkode: 55345...081
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå