AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #1 Skrevet 15. november 2021 Jeg prøver f.eks. å google "cardigan ull", men nærmest alle treffene jeg får er polyester, med kanskje to prosent ull. Tips til merker eller nettbutikker? Anonymkode: 36673...cb7
AprilLudgate Skrevet 15. november 2021 #2 Skrevet 15. november 2021 (endret) Colourwool, Nøstebarn, Safa, Pierre Robert, Ella og Il. For eksempel Eventuelt kjøpe hjemmestrikk brukt på Tise og Finn. Endret 15. november 2021 av Fløff
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #3 Skrevet 15. november 2021 Arket, Part Two, Samsøe & Samsøe er noen av de jeg er fornøyd med. Anonymkode: 42cd9...67a
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #4 Skrevet 15. november 2021 Hva som er pent er jo veldig forskjellig fra person til person. Jeg syns mye av Kari Traa sitt er pent og Ullvang. Johaug har også noe. Anonymkode: da201...4be 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #6 Skrevet 15. november 2021 Synes det er mye som begynner å nuppe så fort. Har kjøpt flere dyre såkalte kvalitetsgensere fra Acne, filippa k og samsøe, og vært misfornøyd. Min erfaring er at 100 % ull nupper fortere enn om det er en mix. Jeg har arvet noen ullgensere fra kjæresten som er like fine nå, selv om han har brukt dem masse i årevis. Har også funnet noen gensere på vintagebutikker som omtrent ikke nupper og holder seg fine. Mens Denne genseren fra acne, som jeg betalte veldig mye for, har fått masse nupper og jeg synes den har forfalt mye på kort tid. Lagde de klær av bedre kvalitet før? Når det kommer til sokker, undertøy og tskjorter synes jeg pierre robert har mye bra. Anonymkode: 504b4...f93 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #7 Skrevet 15. november 2021 Ella & Il, og har en nydelig cardigan (dog ikke årets kolleksjon) fra... ja, hvor var den fra da? Skal sjekke og poste på nytt, hvis jeg husker det 🙈 Anonymkode: cff21...af6 1
Gjest laPistola Skrevet 16. november 2021 #9 Skrevet 16. november 2021 Det første jeg sjekker er at det er merinoull. Ja, 100% ull er mindre holdbart , liker best blandingen ull/ silke. Liker best wolford og oscalito. Det koster, men det varer. Og er pent.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #10 Skrevet 16. november 2021 Selv hjemmestrikkede gensere nupper eller loer. Det kommer an på garnet og kanskje den som bruker plagget. Jeg kjøper stort sett hjemmestrikk brukt eller får noe hos mamma. Det er det som desidert holder best selv om enkelte gensere loer litt. Hvis jeg kjøper blandingsplagg så sjekker jeg at det er hovedsakelig ull og andre naturlige materialer. På Zalando kan man for eksempel søke etter plagg som inneholder 100% ull. Sokker kjøper jeg litt her og der, men er ikke så nøye på om sokker nupper. Kjøpte nettopp flere par på Sparkjøp. Pierre robert har jeg blandede erfaringer med. Strømpebuksene er litt både og. Noen har det blitt hull i fort eller kommet med hull i. Ullundertøy holder jeg meg unna Kari Traa i hvert fall. Fine mønstre, men veldig dårlig kvalitet. Tåler ikke å bli brukt i hvert fall. Anonymkode: 819da...401
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #13 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (På 15.11.2021 den 14.09): Jeg prøver f.eks. å google "cardigan ull", men nærmest alle treffene jeg får er polyester, med kanskje to prosent ull. Tips til merker eller nettbutikker? Anonymkode: 36673...cb7 Tricot som Deguy selger pleier å ha klassiske cardigans i ull: https://www.deguy.no/search?action=search&q=Tricot&pos=2876&size=40 Anonymkode: e567f...c00
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #14 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (På 15.11.2021 den 15.28): Synes det er mye som begynner å nuppe så fort. Har kjøpt flere dyre såkalte kvalitetsgensere fra Acne, filippa k og samsøe, og vært misfornøyd. Min erfaring er at 100 % ull nupper fortere enn om det er en mix. Jeg har arvet noen ullgensere fra kjæresten som er like fine nå, selv om han har brukt dem masse i årevis. Har også funnet noen gensere på vintagebutikker som omtrent ikke nupper og holder seg fine. Mens Denne genseren fra acne, som jeg betalte veldig mye for, har fått masse nupper og jeg synes den har forfalt mye på kort tid. Lagde de klær av bedre kvalitet før? Når det kommer til sokker, undertøy og tskjorter synes jeg pierre robert har mye bra. Anonymkode: 504b4...f93 Jeg er veldig enig med deg i at de lagde klær av bedre kvalitet før. Jeg pleide å handle masse på Benetton, men kvaliteten på ullklærne deres nå er helt elendig. Men det du sier om blanding og ren ull stemmer rett og slett ikke. Sannsynligvi sammenligner du ullprodukter av dårlig kvalitet med blandingsprodukter av god kvalitet. Ren ull nupper generelt mindre enn blandingsgarn, mens ull med korte fibre nupper mer enn ull med lange fibre. Det du egentlig sier er at de dyre genserne er laget med dårlig ull. Anonymkode: e567f...c00 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #15 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (På 15.11.2021 den 15.28): Synes det er mye som begynner å nuppe så fort. Har kjøpt flere dyre såkalte kvalitetsgensere fra Acne, filippa k og samsøe, og vært misfornøyd. Min erfaring er at 100 % ull nupper fortere enn om det er en mix. Jeg har arvet noen ullgensere fra kjæresten som er like fine nå, selv om han har brukt dem masse i årevis. Har også funnet noen gensere på vintagebutikker som omtrent ikke nupper og holder seg fine. Mens Denne genseren fra acne, som jeg betalte veldig mye for, har fått masse nupper og jeg synes den har forfalt mye på kort tid. Lagde de klær av bedre kvalitet før? Når det kommer til sokker, undertøy og tskjorter synes jeg pierre robert har mye bra. Anonymkode: 504b4...f93 Bare å kjøpe en liten shaver spesifikt til nuppete gensere, så blir de fine igjen veldig fort fått mange år ekstra ut av mine gensere på den måten. Min erfaring er helt motsatt fra din, blandingsgensere nupper raskere. Men det kommer an på fasongen og alt. Klærne var i bedre kvalitet før ja, før fast fashion ble en greie. Jeg lærte å alltid lese på materiallappene og er glad for det, sjeldent jeg får plagg som holder dårlig når jeg er nøye, men det betyr å lete lengre og betale en del mer for plagget. Det er helt greit for meg som er imot bruk og kast Anonymkode: 42cd9...67a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå