AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #1 Skrevet 15. november 2021 Er det sant? Hvis man hele tiden går med strikk i håret, blir det tynnere etterhvert? Kan man utvikle håravfall? Jeg har gått med strikk stortsett hele tiden, og håret mitt er blitt tynnere. Sliter med håravfall. Anonymkode: a5e62...c58
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #2 Skrevet 15. november 2021 Nei,men har hørt det vokser sakter. Anonymkode: 212e3...770
Kaur Skrevet 15. november 2021 #3 Skrevet 15. november 2021 Ja strikken gnager på det området på håret den er festet, sånn at du får tynnere og mer slitt hår akuratt der strikken gnager. Derfor lønner det seg å variere med hvor man har strikken, ikke alltid samme høyde eller side på hestehalen. Hvis man har veldig stramt hår i strikken så røsker det også i hårrøttene og gjør de svakere som igjen resulterer i tynnere hårvekst. Ikke bruk strikk daglig og gi hodet en liten massasje jevnlig 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #4 Skrevet 15. november 2021 Jeg bruker hårstrikk nesten daglig, veksler noe på hvor strikken sitter. Jeg har ikke merket at håret blir tynnere der strikken sitter. Men jeg er nøye på hvilke strikker jeg bruker. Anonymkode: 51177...c73
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #5 Skrevet 15. november 2021 Kaur skrev (3 timer siden): Ja strikken gnager på det området på håret den er festet, sånn at du får tynnere og mer slitt hår akuratt der strikken gnager. Derfor lønner det seg å variere med hvor man har strikken, ikke alltid samme høyde eller side på hestehalen. Hvis man har veldig stramt hår i strikken så røsker det også i hårrøttene og gjør de svakere som igjen resulterer i tynnere hårvekst. Ikke bruk strikk daglig og gi hodet en liten massasje jevnlig Men kan det være grunnen til håravfall? Jeg masserer hodebunnen hver gang jeg vasker håret. Men klarer meg ikke uten strikk, håret er liksom i veien. Har det løst kun den dagen jeg har vasket det. Anonymkode: a5e62...c58
Kaur Skrevet 15. november 2021 #6 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men kan det være grunnen til håravfall? Jeg masserer hodebunnen hver gang jeg vasker håret. Men klarer meg ikke uten strikk, håret er liksom i veien. Har det løst kun den dagen jeg har vasket det. Anonymkode: a5e62...c58 Hvis du har stram strikk eller tungt hår som trekker i hårrøttene så kan det være grunn til håravfall ja. A veksle med hårspenner, hårbånd osv og ikke strikk hver dag, eller vel strikk at typen scrunchie som ikke gnager like mye
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå