Gå til innhold

Stjernerestaurant blir kjøttfri

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra! Det gir litt av et signal dersom vedens nest beste restaurant gjør dette! Håper mange følger etter. Det tar nok litt tid, men det er retningen vi er på vei. Skulle gladelig tatt et kjøttfritt måltid der, men tviler på at jeg har råd hehe..

Anonymkode: 86644...723

• Liker 6
Skrevet

Jeg mener å huske at Geranium sin meny allerede har vært vegetar om sommerhalvåret. Dersom de mener at de allerede har god feedback og også kan servere kjøttfritt om vinterhalvåret så synes jeg at det bare er bra 😄 

Anonymkode: 3061f...792

• Liker 6
Skrevet

Var det ikke en av 17 retter i menyen som inneholdt kjøtt? Så at det blir noen stor omlegging kan vel diskuteres.

Anonymkode: 9e1ff...e86

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg mener å huske at Geranium sin meny allerede har vært vegetar om sommerhalvåret. Dersom de mener at de allerede har god feedback og også kan servere kjøttfritt om vinterhalvåret så synes jeg at det bare er bra 😄 

Anonymkode: 3061f...792

Nei, det er Noma som har menyer som skifter med sesongene.

Jeg har spist på Geranium to ganger, hhv lunsj og middag om kvelden, begge ganger med full tasting meny og vinmeny. Det har også da vært kun én kjøttrett, så det er ikke noe nytt - det nye er vel nå at alt kjøtt skal vekk, så vidt jeg skjønner.

Jeg håper imidlertid restauranten da også tilpasser mengden vin de serverer til hver av sine 17 retter, dersom nå samtlige skal bestå av fire urteblader i en tallerken kraft. For det blir fort for mye promille i blodet med et breddfullt vinglass til retter som består av forsvinnende lite protein og fett. Noen år siden jeg var der, da - håper de har blitt proffere også på dette.

Anonymkode: 82cde...e5f

Skrevet

Enda et overpriset sted å droppe...🤷‍♂️

• Liker 5
Skrevet
Entern skrev (2 minutter siden):

Enda et overpriset sted å droppe...🤷‍♂️

Veldig greit å vite hvor jeg IKKE skal legge igjen pengene mine neste gang jeg er i Kongens by.

• Liker 3
Skrevet

De fleste stjernerestaurantenes menyer består hovedsakelig av fisk og skalldyr, så det går antakelig aldeles utmerket.

Skrevet
Kjetil E skrev (2 minutter siden):

Veldig greit å vite hvor jeg IKKE skal legge igjen pengene mine neste gang jeg er i Kongens by.

Jepp!

Mye bra å velge mellom der, da. Ett sted mindre betyr ikke så mye ☺️

• Liker 2
Skrevet
Brunello skrev (Akkurat nå):

De fleste stjernerestaurantenes menyer består hovedsakelig av fisk og skalldyr, så det går antakelig aldeles utmerket.

Fisk og skalldyr er ikke vegetariansk...

• Liker 3
Skrevet
Entern skrev (Akkurat nå):

Fisk og skalldyr er ikke vegetariansk...

Var det ikke kjøtt de skulle droppe?

Skrevet

Da finnes nok ikke den resturanten neste år🤣

• Liker 1
Skrevet
Brunello skrev (1 minutt siden):

Var det ikke kjøtt de skulle droppe?

Veldig hyklersk å fortsette med fisk og skalldyr i så fall. Begge er utsatt for overbeskatning og forurensing.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...