AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #1 Skrevet 15. november 2021 Hei, meg og en venninne tenker å kanskje prøve å snike oss inn på et julebord nå i juletiden. Vi er begge arbeidsløse og på NAV og har dermed ikke noe jobb og derfor får vi aldri dratt på julebord. Har sykt lyst å oppleve det nå som «alle» skal på julebord og sesongen er igang. Noen som har gjort det og vet om metoder eller har noen erfaringer i hvordan du klarte det/hvordan det gikk? Ble du kastet ut? Anonymkode: 20fb1...18d
Lea Skrevet 15. november 2021 #2 Skrevet 15. november 2021 Nei. Det hadde jeg aldri turt eller hatt samvittighet til.👀 8
Gjest På druen Skrevet 15. november 2021 #3 Skrevet 15. november 2021 😂 Dere kommer til å drite dere fullstendig ut.
Mezzosoprena Skrevet 15. november 2021 #4 Skrevet 15. november 2021 (endret) Jeg forstår ikke helt poenget med å snike seg inn og delta på et julebord hvor man ikke jobber sammen med de som er der. Endret 15. november 2021 av Teatrica Skrivefeil 7
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #5 Skrevet 15. november 2021 På druen skrev (Akkurat nå): 😂 Dere kommer til å drite dere fullstendig ut. Åh? Har hørt om flere som har gjort det og noen av de sa det var en god opplevelse mens noen angrer og sa de ble kastet ut.. så er vel litt varierende i hvordan folk opplever det. Anonymkode: 20fb1...18d 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #6 Skrevet 15. november 2021 Dere må isåfall finne et julebord som er så stort at folk kanskje kan anta at dere er fra en avdeling de ikke kjenner så godt.. På min arbeidsplass ville vi med 22 ansatte raskt lagt merke til fremmede. Dessuten er jo antall måltid booket og avtalt i forkant, så hvordan tenker dere å løse det? Det vil jo plutselig være to måltider for lite, og dere vil snu oppmerksomheten til dere hvis dere spør etter maten..? Anonymkode: 7ad13...e2d 12
17.11 Skrevet 15. november 2021 #7 Skrevet 15. november 2021 Sist jeg var på julebord med jobben, og vi hadde booket én person for lite, ble det megakaos. Hovemesteren var veldig streng, og hadde ikke sjefen min vært en kranglete og dominerende dame tror jeg aldri det hadde gått. Når det er sagt, så tror jeg ikke det er så vanskelig å snike seg inn. Vi har ofte hatt julebord på steder med svært mange ulike bransjer og arbeidsplasser samlet på et sted. Et større problem ville vært å få i seg mat, eller finne en plass å sitte. 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #8 Skrevet 15. november 2021 Jeg pleier å snike meg UT fra julebord Anonymkode: efb12...db1 30
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 15. november 2021 #9 Skrevet 15. november 2021 Nei, aldri. For en pinlig ting å gjøre 🙉
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #10 Skrevet 15. november 2021 Blir flau bare av å tenke på å gjøre noe sånt! Anonymkode: 97338...da9 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #11 Skrevet 15. november 2021 Hva skal du prate om når du har sneket deg inn da? Siste utb fra nav? Anonymkode: e04d0...022 4
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #12 Skrevet 15. november 2021 Dere må finne et sted med buffet, og hvor kanskje noen ikke dukker opp likevel selv om de har bestilt. Jobber på en diger skole. Hos oss hadde det kanskje gått, for vi jobber i tre-fire forskjellige bygg, så kjenner ikke alle. Men tror ikke dere vil få så feststemning av å sitte i skolens kantine. Alkohol må betales selv og maten er ikke noe høydepunkt. Anonymkode: 863d2...fcd 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #13 Skrevet 15. november 2021 Første jobben jeg hadde var det julebord for alle ansatte i Norge, ca 600 stk. det kunne man sikkert i teorien sneket seg inn på, men hadde vært vanskelig å finne seg bordplass da, siden det var bordplassering med navn. Vi fikk også drikkebonger, så vanskelig å få seg drikke i baren Anonymkode: 3604d...cf3 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #14 Skrevet 15. november 2021 Dette kommer ikke engang til å være morsomt for dere. Alle plasser er dekket på og det er ikke ekstra stoler til flere, det er ikke som en hjemmefest. Alle vil se med en gang at det er to fremmede der og ikke syns det er noe hyggelig, dere kommer bare til å se rare og lost ut å stå i et lokale med navngitte plasser og dere ikke får blendet inn med resten Anonymkode: aa74b...a62 4
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #15 Skrevet 15. november 2021 Snakk om lavmål. Men hvis du kjenner så mange som har gjort det så har vel de tips og erfaring og dele. Det må være en spesiell gruppe mennesker som gjør dette eller i det hele tatt vurderer det, så sjansen for å få noen gode svar her er liten. Anonymkode: 7a5d4...eb9 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #16 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Hei, meg og en venninne tenker å kanskje prøve å snike oss inn på et julebord nå i juletiden. Vi er begge arbeidsløse og på NAV og har dermed ikke noe jobb og derfor får vi aldri dratt på julebord. Har sykt lyst å oppleve det nå som «alle» skal på julebord og sesongen er igang. Noen som har gjort det og vet om metoder eller har noen erfaringer i hvordan du klarte det/hvordan det gikk? Ble du kastet ut? Anonymkode: 20fb1...18d Nytt lavmål, selv for troll.... Anonymkode: 47911...c8d 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #17 Skrevet 15. november 2021 Hvis man har et julebord med koldtbord, der man bare kan forsyne seg av en felles buffet, burde det vel være mulig å få i seg litt mat. Husker ikke hvor jeg leste det, men det var om en som kom inn i mange lukkede selskaper; pene klær og god selvtillit kan gjøre underverker. Men vær så snill, TS - når du skriver om deg og en venninne, er det du som er hovedpersonen, og da bruker man jeg, ikke meg: "Hei, meg og en venninne" skal være "Hei, jeg og en venninne". Anonymkode: d40a5...0b7 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #18 Skrevet 15. november 2021 Herlighet så flaut Anonymkode: 3a2a2...f19 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #19 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men vær så snill, TS - når du skriver om deg og en venninne, er det du som er hovedpersonen, og da bruker man jeg, ikke meg: "Hei, meg og en venninne" skal være "Hei, jeg og en venninne". Anonymkode: d40a5...0b7 Dette er ikke pensum på livets harde skole. Anonymkode: 7a5d4...eb9 7
Tumelodijo Skrevet 15. november 2021 #20 Skrevet 15. november 2021 Jeg syns egentlig at dette var en ganske morsom ide! Var selv julebordsgrossist en periode, og gikk i massevis av julebord. Kanskje dere kan tenke dere er sted i nærheten der dere bor som er stort og typisk lokale for arrangementer og se om dere kan skaffe dere en oversikt over bookinger fremover. Alternativt kan dere sjekke gratis konferanser, eller grupper, styrer og organisasjoner dere kan melde dere på tidsnok til å bli legitimt invitert. Mange julebord aksepterer også følge hvis noen kunne invitert dere. Helt til slutt kunne dere gjerne vurdert å melde dere frivillig til alternativ jul eller liknende for å bøte på evt dårlig samvittighet til slutt. Lykke til! 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå