AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #1 Skrevet 15. november 2021 Har gått i terapi på familievernkontoret i noen måneder nå. Opplever at terapeuten på kontoret har et godt øye til mannen min. Det er så kleint. Hun tar han ofte i forsvar foran meg. Jeg vet at mannen synes hun er hyggelig. Har lyst til å avslutte oppfølgingen, men hun anbefaler stadig flere timer. Anonymkode: 1e4cc...86a 1
Maleficenta Skrevet 15. november 2021 #2 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har gått i terapi på familievernkontoret i noen måneder nå. Opplever at terapeuten på kontoret har et godt øye til mannen min. Det er så kleint. Hun tar han ofte i forsvar foran meg. Jeg vet at mannen synes hun er hyggelig. Har lyst til å avslutte oppfølgingen, men hun anbefaler stadig flere timer. Anonymkode: 1e4cc...86a går det an å be om en annen terapeut? Virker jo uprofft om hun nærmest flørter med mannen din 36
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #3 Skrevet 15. november 2021 Har dem er forhold på si? Anonymkode: dafb3...abe
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #4 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har dem er forhold på si? Anonymkode: dafb3...abe Det tror jeg ikke. Det ville i såfall være for drøyt. Anonymkode: 1e4cc...86a 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #5 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har gått i terapi på familievernkontoret i noen måneder nå. Opplever at terapeuten på kontoret har et godt øye til mannen min. Det er så kleint. Hun tar han ofte i forsvar foran meg. Jeg vet at mannen synes hun er hyggelig. Har lyst til å avslutte oppfølgingen, men hun anbefaler stadig flere timer. Anonymkode: 1e4cc...86a Bytt kontor. Eneste løsningen, det skjedde hos meg også. Advokaten min kunne ikke forstå en slik greie hos fvk og sa at det var bortkastet å reise dit mer. Det hjalp ikke å bytte terapeut på kontoret heller, prøvde det og, men antar at de prater sammen. Anonymkode: b363c...dc7 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #6 Skrevet 15. november 2021 Hva får deg til å føle at hun har et godt øye til han? Det du beskriver kan like gjerne være at han er saklig og du er usaklig feks. Anonymkode: f2ee7...2ea 36
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #7 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har gått i terapi på familievernkontoret i noen måneder nå. Opplever at terapeuten på kontoret har et godt øye til mannen min. Det er så kleint. Hun tar han ofte i forsvar foran meg. Jeg vet at mannen synes hun er hyggelig. Har lyst til å avslutte oppfølgingen, men hun anbefaler stadig flere timer. Anonymkode: 1e4cc...86a Hva ved din adferd krever at terapeuten tar din mann i "forsvar"? Tenker du at det er innenfor det du kan tillate deg å angripe et annet menneske? I så fall har terapeuten helt rett - et menneske som angriper andre (partner eller ei) har stort behov for oppfølging. Det at du har laget deg en forestilling om at vedkommende, fordi hun er kvinne, må være forelsket(!) tyder på at ditt verdensbilde ikke er helt i vater. Dette er vrangforestillinger, ts. Kanskje en psykolog i tillegg til denne som bare følger opp deg er riktig vei videre? Anonymkode: d44b7...4af 19
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #8 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva får deg til å føle at hun har et godt øye til han? Det du beskriver kan like gjerne være at han er saklig og du er usaklig feks. Anonymkode: f2ee7...2ea Det er måten hun snakker til han på, smiler og hvordan hun ser på han. I tillegg henvender hun seg alltid til han før timen på venterommet og småprater. Tenkte i starten det bare er jeg som er paranoid, men forrige uke ble det så åpenbart for meg og veldig kleint. Han kom rett fra jobb i dress og hun var synlig begeistret. TS Anonymkode: 1e4cc...86a 6
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #9 Skrevet 15. november 2021 Det er vel en sjanse for at du mistolker situasjonen. Selv om terapeuten tar mannen din i ofte forsvar betyr det jo ikke at hun flørter, men heller at hun evner å se saken fra hans side og. Kan det være at du er urimelig og tror det ligger noe annet bak når det blir argumentert mot deg? Anonymkode: 41d89...b91 7
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #10 Skrevet 15. november 2021 Så, når du ikke får sympati og opplever motstand så vil du bytte? Det er altså familievernkontoret som tar feil, og du som har rett? Forhold deg til det hun sier, og anerkjenn det hun sier til deg. Anonymkode: 7577a...406 11
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #11 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er måten hun snakker til han på, smiler og hvordan hun ser på han. I tillegg henvender hun seg alltid til han før timen på venterommet og småprater. Tenkte i starten det bare er jeg som er paranoid, men forrige uke ble det så åpenbart for meg og veldig kleint. Han kom rett fra jobb i dress og hun var synlig begeistret. TS Anonymkode: 1e4cc...86a For meg så var det slik at om jeg gjorde en feil så var det skikkelig dårlig gjort av meg. Om ha gjorde en feil så var det pytt pytt. Se om det er lignende for dere. Ellers har jeg også merket at damene på fvk har lettere for å være overhyggelige med mannen fremfor dama. Anonymkode: b363c...dc7 6
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #12 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Så, når du ikke får sympati og opplever motstand så vil du bytte? Det er altså familievernkontoret som tar feil, og du som har rett? Forhold deg til det hun sier, og anerkjenn det hun sier til deg. Anonymkode: 7577a...406 De er bare mennesker de også og tro meg, de er i stand til å gjøre store feil. Anonymkode: b363c...dc7 11
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #13 Skrevet 15. november 2021 Familievernkontoret er en vits. De som jobber der er bare mennesker som alle andre, noen er flinke og andre er rett og slett uprofesjonelle. Bytt terapeut. Vi sluttet å gå dit fordi uansett hva vi sa var det stakkars han og skam på meg. Til og med mannen min reagerte. Det var snakk om graverende løgner fra mannen bl.a. Da fikk jeg beskjed om at jeg var vanskelig, det var min feil at han løy osv. Selv om mannen min overhodet ikke var enig fortsatte terapeuten å skylde alt på meg. Begge fikk nok. Anonymkode: ddfff...24f 15
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #14 Skrevet 15. november 2021 Jeg forsøker å se saken fra begge sider og det kan hende jeg overtolker situasjonen. Uansett sitter jeg med en dårlig magefølelse. Usikker på om det da er rett terapeut for oss å bruke. Mannen min vil gjerne fortsette med samtaler. Og jeg har ikke turt å foreslå å avslutte. TS Anonymkode: 1e4cc...86a
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #16 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg forsøker å se saken fra begge sider og det kan hende jeg overtolker situasjonen. Uansett sitter jeg med en dårlig magefølelse. Usikker på om det da er rett terapeut for oss å bruke. Mannen min vil gjerne fortsette med samtaler. Og jeg har ikke turt å foreslå å avslutte. TS Anonymkode: 1e4cc...86a Uansett hva dere skal igjennom må du bli tøffere enn det her. Anonymkode: b363c...dc7 3
Mezzosoprena Skrevet 15. november 2021 #17 Skrevet 15. november 2021 Skal ikke se bort fra at mannen trenger noen til å forsvare ham... 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #18 Skrevet 15. november 2021 Teatrica skrev (Akkurat nå): Skal ikke se bort fra at mannen trenger noen til å forsvare ham... Det trenger vi vel alle innimellom? Godt med venner i slike situasjoner. Men jeg trodde FVK skulle være objektive og upartiske? TS Anonymkode: 1e4cc...86a 16
Mezzosoprena Skrevet 15. november 2021 #19 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det trenger vi vel alle innimellom? Godt med venner i slike situasjoner. Men jeg trodde FVK skulle være objektive og upartiske? TS Anonymkode: 1e4cc...86a Igjen - er du sikker på at det ikke er akkurat det de er? 8
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #20 Skrevet 15. november 2021 Teatrica skrev (Akkurat nå): Igjen - er du sikker på at det ikke er akkurat det de er? Mulig hun tenker at hun er det. Min opplevelse er ikke det. TS Anonymkode: 1e4cc...86a 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå