Villanda86 Skrevet 15. november 2021 #1 Skrevet 15. november 2021 Hei, jeg lurer på om noen har erfaring fra føde og barsel på Drammen sykehus. Har hørt de har få familierom og lurer på om du opplevde å få avslag om du ønsket det? Jeg tenker mye på at jeg kan plutselig stå der og så ikke få ha mannen min sammen med meg, og den uvissheten orker jet ikke ha, så vurderer å søke fødeplass et sted med barselhotell. Skal selvfølgelig snakke med jordmor, men er en stund til timen min og vil gjerne høre faktiske erfaringer. (Ja, jeg vet det kan skje ting som gjør at det ikke er mulig uansett, men ønsker ikke å gå inn i en fødsel med det som et usikkerhetsmoment om alt annet går som normalt.)
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #2 Skrevet 15. november 2021 Jeg har ingen faktiske erfaringer, annet enn at jeg er født der selv, men jeg har mange venninner som er fornøyde! Har ei som venninne som har født på både Drammen og Bærum sykehus, og trekker frem Drammen positivt når hun sammenligner de to. Sykehusbygningen er jo noe sliten, men de ansatte er visstnok tipp topp. Jeg kan ikke gi deg noen konkrete svar og opplevelser, men det er det helt sikkert noen andre som kan🤩 Anonymkode: d214d...565
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #3 Skrevet 15. november 2021 Ble sendt til Drammen for jeg måtte settes igang pga mye fostervann. De hadde veldig mange fødsler da, så jeg havna på en stue de satt inn to senger på før fødsel, så hadde god plass, gardiner foran vinduene ut til gangen dog. Igangsettingen ble stadig utsatt pga alt for mye å gjøre for de. Men de var allikevel der når det trengtes. På barsel har jeg forsåvidt heller ingen ting å utsette. Så at mange valgte å reise hjem tidlig, det kan ha hjulpet de med rom. For var som sagt mange som fødet da. Så mange andre som hadde med seg pappaen der for det. Jeg hadde forsterket barsel, så jeg kunne ha med samboeren min uansett, trengte heller ikke å betale noe for han, men ved vanlig barsel så er det en liten sum å betale for at far skal være sammen med dere Anonymkode: 8579d...cea
Molly_ Skrevet 15. november 2021 #4 Skrevet 15. november 2021 Skal føde i Drammen selv, så denne tråden følger jeg 1
Triade Skrevet 15. november 2021 #5 Skrevet 15. november 2021 Vi følte oss godt ivaretatt i Drammen, det var en stor trygghet. Fikk familierom to døgn. De aller fleste både på føden og barsel var veldig hyggelige og veldig på tilbudssiden med tanke på hjelp. Hadde valgt Drammen igjen om det blir aktuelt. 1
Petra200 Skrevet 16. november 2021 #6 Skrevet 16. november 2021 Valgte bort Drammen nettopp på grunn av dette! I perioder med høyt fødetrykk er det deling av rom som gjelder og det var uaktuelt å sende mannen hjem for å være på barsel alene. I tillegg er det veldig gammel sykehusbygg og ventilasjonen er for dårlig for lystgass!
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #7 Skrevet 16. november 2021 Har født to ganger på Drammen. Begynner jo å bli noen år siden sist. 1. fødsel var pappaen der hele tiden, vi fikk et etmannsrom, med to senger. Litt trangt. Men det gjorde oss ingenting, så lenge han fikk være der. Men barnet vårt lå på intensive, så var derfor han fikk være der. 2. gangen, fikk pappaen kun sove der første natta. Å jeg ble da trillet inn på et flermannsrom siste natta jeg var der (tot 3 netter). Måtte dele rom med en dame til. Som snork verre enn verst. Jeg sov ingenting pga henne. Men de ansatte på føde og barsel er helt topp. Ingenting å si på de. Anonymkode: 1906d...f73
mereo Skrevet 16. november 2021 #8 Skrevet 16. november 2021 Fødte i Drammen, så som så. Barsel bør du virkelig ta ett annet sted. Jeg ble so førstegangs glemt på barsel ila de første 12 timene etter fødsel, ba om overflytting til annen barsel. Lite til ingen hjelp å få når jeg oppsøkte jordmor og barnepleiere. om mulig fød heller ett annet sted.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #9 Skrevet 16. november 2021 Fødte i Drammen i år, og er veldig fornøyd med hele oppholdet fra igangsettelse til vi reiste hjem med babyen Ble igangsatt to dager etter termin av eget ønske, fordi jeg synes det var ekstremt tøft på slutten. Jeg ble hørt og forstått, og ble igangsatt med ballong rett etter trivselssamtalen. Pga igangsettelse tok fødselen endel tid, så jeg hadde to jordmødre fordelt på to skift- begge helt fantastiske! Da jeg ba om epidural var det igjen kverulering eller lignende, jeg ble hørt og epidural ble bestilt umiddelbart. Følte meg ivaretatt og trygg hele veien. Hadde skrevet i fødebrevet at jeg ønsket familierom, og det fikk vi alle tre nettene vi var der, selv om det var ganske travelt. Jeg vet at det var veldig travelt både på barsel og fødeavdelingen på tiden vi var der, men det merket vi ikke noe til. De var flinke til å være akkurat passe tilstede for oss, og var behjelpelige til enhver tid Blide og hyggelige alle sammen! Utelukkende positive erfaringer derfra En liten ting på slutten her, sånn litt på siden - Jeg er skuffet over hjelp på helsestasjonen i ettertid. Hvis du ønsker hjelp med amming må man virkelig være PÅ og mase seg til hjelp. Vi fikk først en helsesykepleier som hadde NULL erfaring med amming. Byttet til ei annen, som også kunne svært lite! Jeg hadde mer kunnskap om amming enn dem, bare ved det jeg hadde lest før fødsel. Men har hørt at det er noen som er flinke der også, så ikke nøl med å kreve ammehjelp hvis du føler behov for det Lykke til! Anonymkode: e4d60...88e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå