Noomie Skrevet 15. november 2021 #21 Skrevet 15. november 2021 Problemet er regjeringen og FHI! Vaksinerte er beskyttet mot død og alvorlig sykdom. Man blir smittet og smitter andre for det om. En liten beskyttelse har vi, men hvor stor og hvor lenge er det ingen som vet. De som påstår de vet, de lyver eller gjetter. Blir litt som at alle tannkremer er nr 1 og anbefalt av tannleger verden over. Ikke alle kan være nr 1, det er ikke mulig! Problemet er ikke om man er vaksinert eller ikke, det er regjering som lyver til folk og får det til å høres ut som at vaksinen beskytter mot smitte, og at det vil stoppe covid-19 helt. Noe som ikke er sant. Hvor mange land har klart å bekjempe corona med vaksine? Ingen. Det finnes byer og steder med høyt antall vaksinerte som fortsatt får smitte. Hold avstand. Sprit og vaske hender. Bruk munnbind. Hold deg hjem når du er syk. Det er svaret, ikke vaksine. Det skal ikke være nødvendig å vaksinere hele landet. Så klart, jo flere jo bedre, men det skal ikke være nødvendig. Eldre, de i risikogruppen og de som jobber med eldre/risikogruppen burde vaksineres, akkurat som med vanlig influensa. Avstand, sprit, munnbind og å hold seg hjemme er og skal være mer enn nok. Så lenge man holder ut og ikke dropper alle tiltak så fort ting faktisk begynner å funke vell og merke. For det er regjeringen best på, å gi seg alt for raskt. Vaksinerte vs uvaksinerte burde ikke være en greie. Samme regler for alle, det er svaret. Det er det eneste som vil funke. Jeg lever som uvaksinert, fordi jeg kan ikke være sikker på at jeg er så godt beskyttet som de skal ha det til. For ingen har en ærlig og riktig tall og prosent på hvor lenge vaksinen beskytter og hvor godt den beskytter. Ja også har jeg agorafobi og sosial angst, så du finner ikke meg på byen eller konsert allikevel, så jeg lever jo ganske isolert ufrivillig til normalt også. Men om noen rundt meg blir smittet så vil jeg oppføre meg som om jeg er smittet til det motsatte er bevist med test. Jeg har falt av reglene og lovene for lenge siden, fordi de endres hele tiden. Men mitt inntrykk er at vaksinerte slipper karantene og test, som om man ikke kan bli smittet eller smitte andre og det er hovedproblemet og det problemet har regjeringen skapt. Jeg har tatt de to første og angrer på at jeg lot meg presse og skremmes til å ta dem. Har også slitt med bivirkninger etter nr 2 som først nå begynner å lette litt. Kommer ikke til å ta 3, 4 eller 5. 6
Jajajane Skrevet 15. november 2021 #22 Skrevet 15. november 2021 (endret) Example skrev (2 timer siden): Grunnen til at man ikke har blitt smittet er ganske enkel: tiltak. Akkurat nå er dog sjansen stor for å bli smittet. Vi deler de samme helseressursene. Det betyr at hvis for mange med dine holdninger blir syke samtidig, så vil det gå utover andre. Det må du ta innover deg. Man lever ikke en egen verden, men er en del av et samfunn. Nei, smittetallene gikk i taket her i september, etter at man slapp opp på tiltakene. På skolen var halve klasser syke (eller smittet, da ingen var syke), er det fortsatt. Så at tiltakene har vært til hjelp går ikke opp i opp. At jeg ikke ble smittet når tiltakene var i full sving er mer forståelig. Jeg tar mine forholdsregler hele tiden, så er ikke sånn at jeg ikke tror på at det finnes et virus. Endret 15. november 2021 av Jajajane 1
Elaine Marley Skrevet 15. november 2021 #23 Skrevet 15. november 2021 Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene på korona-rommet og svar til dette. Elaine Marley, mod.
Virrum Skrevet 15. november 2021 #24 Skrevet 15. november 2021 Noomie skrev (2 timer siden): Problemet er regjeringen og FHI! Vaksinerte er beskyttet mot død og alvorlig sykdom. Man blir smittet og smitter andre for det om. En liten beskyttelse har vi, men hvor stor og hvor lenge er det ingen som vet. De som påstår de vet, de lyver eller gjetter. Blir litt som at alle tannkremer er nr 1 og anbefalt av tannleger verden over. Ikke alle kan være nr 1, det er ikke mulig! Problemet er ikke om man er vaksinert eller ikke, det er regjering som lyver til folk og får det til å høres ut som at vaksinen beskytter mot smitte, og at det vil stoppe covid-19 helt. Noe som ikke er sant. Hvor mange land har klart å bekjempe corona med vaksine? Ingen. Det finnes byer og steder med høyt antall vaksinerte som fortsatt får smitte. Hold avstand. Sprit og vaske hender. Bruk munnbind. Hold deg hjem når du er syk. Det er svaret, ikke vaksine. Det skal ikke være nødvendig å vaksinere hele landet. Så klart, jo flere jo bedre, men det skal ikke være nødvendig. Eldre, de i risikogruppen og de som jobber med eldre/risikogruppen burde vaksineres, akkurat som med vanlig influensa. Avstand, sprit, munnbind og å hold seg hjemme er og skal være mer enn nok. Så lenge man holder ut og ikke dropper alle tiltak så fort ting faktisk begynner å funke vell og merke. For det er regjeringen best på, å gi seg alt for raskt. Vaksinerte vs uvaksinerte burde ikke være en greie. Samme regler for alle, det er svaret. Det er det eneste som vil funke. Jeg lever som uvaksinert, fordi jeg kan ikke være sikker på at jeg er så godt beskyttet som de skal ha det til. For ingen har en ærlig og riktig tall og prosent på hvor lenge vaksinen beskytter og hvor godt den beskytter. Ja også har jeg agorafobi og sosial angst, så du finner ikke meg på byen eller konsert allikevel, så jeg lever jo ganske isolert ufrivillig til normalt også. Men om noen rundt meg blir smittet så vil jeg oppføre meg som om jeg er smittet til det motsatte er bevist med test. Jeg har falt av reglene og lovene for lenge siden, fordi de endres hele tiden. Men mitt inntrykk er at vaksinerte slipper karantene og test, som om man ikke kan bli smittet eller smitte andre og det er hovedproblemet og det problemet har regjeringen skapt. Jeg har tatt de to første og angrer på at jeg lot meg presse og skremmes til å ta dem. Har også slitt med bivirkninger etter nr 2 som først nå begynner å lette litt. Kommer ikke til å ta 3, 4 eller 5. Problemet er jo at ingen vet. Verken FHI eller forskere og regjeringen vet med sikkerhet noe om denne vaksinen, for den er ikke prøvd ut. Derfor vet de lite om virkningen. De studerer de som er vaksinert i Norge og også andre land for å lære mer om den. De vet ikke så mye om bivirkningene heller, og iallfall ikke på lang sikt. De vet heller ikke hvor mange doser man må ta og hvor ofte man må ta dem. Det skrives her at ; det er bare å ta vaksinen, det er jo bare et lite stikk. Problemet til de fleste er nok ikke stikket. Det er middelet som sprøytes inn i kroppen din, som ingen vet nok om. Når middelet er i kroppen, får du det ikke ut igjen, og du er en del av den pågående studien. Jeg synes jeg hører regjering og forskerene uttale seg om den dagen skulle komme og de skjønner at det her kanskje ikke var løsningen. Og det viser seg at folk får store problemer som følge av vaksinen. ; *Det kunne vi ikke forutsett* *Det var beklagelig* *Dette var en frivillig vaksine, vi har aldri truet noen til å ta den* etc. etc. Politikere er jo verdensmestre på å fraskrive seg ansvar, så dere får ha meg unnskyldt for at jeg ikke stoler blindt på noen av dem. 5
Leselusa Skrevet 15. november 2021 #25 Skrevet 15. november 2021 https://www.nettavisen.no/nyheter/disse-fhi-tallene-tar-av-pa-sosiale-medier-hvem-ble-innlagt-siste-uke/s/12-95-3424205808 1
Anbefalte innlegg