Gå til innhold

Hvorfor er de uvaksinerte som skal få skylda for smitten øker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er de uvaksinerte som skal få skylda for smitten øker?

Nå blir det sagt det er de som vaksinerer seg som har smitten....og at på til så skal folk få en tredje dose ....

Slik dette ha utviklet seg så er dette på vei til å gå fullstendig gal vei.

De sier at ALLE SKAL TA VAKSINE, MEN DET ER FRIVILLIGE........

Dette blir aldri frivillig så lenge folk SKAL TA!!!

Også sier de at vaksinene ikke blir godkjent før 2023......

Et lite spørsmål til:
Hvorfor er det slik at en skal alltid finne syndebukker?

Du er kanskje ikke helt med på tankegangen her, men som sagt så er de uvaksinert som får skylda for at smitten øker … ja vell ...

Men når norske helsemyndigheter og FHI får bura alle som ikke vaksinerte vil verden bli bedre da??? Det å tenke på å holde avstand, bruke munnbind og ikke minst sprite seg burde vel gå inn i pensum for ALLE....ikke bare drite i det ....

Helt til slutt:
Hva med de sin ikke kan av en eller annen årsak ikke kan ta vaksine pga helsa?

Nei, dette er på vei til å skli helt ut på glattisen....norske myndigheter og FHI vet ikke hva de holder på med... eneste som står i hode til folket i Norge nå er vi skal gå banans, bruke penger, drite i alle gode råd om munnbind, holde avstand, hold dere hjemme dersom en er syk og ikke minst drite i sprintinga.......

Dette kommer ikke til å gå lenge.... bare vent så blir Norge stengt ned igjen.....men vi fikk med oss julebord dette året.....og det var det viktigste av alt....

PS!Nå får vi lære oss dette en gang for alle.

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud for en font. 

Men hva skal vi lære en gang for alle? Har du en løsning? 

• Liker 14
Skrevet
Sammy! skrev (Akkurat nå):

Herregud for en font. 

Men hva skal vi lære en gang for alle? Har du en løsning? 

Bruk hodet, vask deg med sprit, hold deg hjemme dersom du er syk.....og bruk hodet....der er det nok mangelvare hos mange.....

(Det er fint med font 😁 )

• Liker 4
Skrevet

Elsker font’en din, så behagelig 😍

Enig med deg!

• Liker 3
Skrevet

Skylden får de uvaksinerte ganske enkelt fordi det er riktig. Nå er ikke ting svart-hvitt, og det er mange faktorer som spiller inn. Dog skal det sies vi som samfunn egentlig venter på én av to ting: enten at de uvaksinerte blir smittet, eller at de vaksinerer seg. Det må til for vi skal kunne "bli ferdig med pandemien".

De tiltakene som kommer i vinter kommer nok til å ramme de uvaksinerte hardest, og det er helt fortjent.

Valg har konsekvenser, og en naturlig konsekvens er at man må tåle motstand for valget sitt, og at når det går utover andre, bør noe gjøres for å hindre dette. Man lever ikke alene her i Norge, og vi deler på de samme helseressursene.

• Liker 17
Skrevet

Feilen ligger i hele problemstillingen. Det er faktisk ingen i Norge som har skylda, den ligger hos kineserne alene.

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Example said:

Skylden får de uvaksinerte ganske enkelt fordi det er riktig. Nå er ikke ting svart-hvitt, og det er mange faktorer som spiller inn. Dog skal det sies vi som samfunn egentlig venter på én av to ting: enten at de uvaksinerte blir smittet, eller at de vaksinerer seg. Det må til for vi skal kunne "bli ferdig med pandemien".

De tiltakene som kommer i vinter kommer nok til å ramme de uvaksinerte hardest, og det er helt fortjent.

Valg har konsekvenser, og en naturlig konsekvens er at man må tåle motstand for valget sitt, og at når det går utover andre, bør noe gjøres for å hindre dette. Man lever ikke alene her i Norge, og vi deler på de samme helseressursene.

Det ville stemt ganske bra om ikke andelen smittede splittet i vaksinerte og uvaksinerte stemmer perfekt med vaksinasjonsgraden. Ergo, vaksinen viser seg å ha lite å si for smitte generelt, men heller for hvor syk du blir. Så nei, det er ikke nødvendigvis at noen ikke har vaksinert seg som er grunnen til smitte, men heller det at vi heller ikke nå, som tidligere i pandemien, klarer å la være å feste, dra på konserter, svømme inni hverandres munn på uteplasser etc. 

Man skylder på uvaksinerte av den enkle grunn at å innrømme at vaksinen ikke har den effekten man håpet vil legge en farlig presedens. Selv om Espen Nakstad allerede har innrømmet at det kan se slik ut.

• Liker 9
Skrevet
Tenkmedhodet skrev (6 minutter siden):

Det ville stemt ganske bra om ikke andelen smittede splittet i vaksinerte og uvaksinerte stemmer perfekt med vaksinasjonsgraden. Ergo, vaksinen viser seg å ha lite å si for smitte generelt, men heller for hvor syk du blir. Så nei, det er ikke nødvendigvis at noen ikke har vaksinert seg som er grunnen til smitte, men heller det at vi heller ikke nå, som tidligere i pandemien, klarer å la være å feste, dra på konserter, svømme inni hverandres munn på uteplasser etc. 

Man skylder på uvaksinerte av den enkle grunn at å innrømme at vaksinen ikke har den effekten man håpet vil legge en farlig presedens. Selv om Espen Nakstad allerede har innrømmet at det kan se slik ut.

Og problem nummer en er sykehusinnleggelser. Uvaksinerte legges inn langt hyppigere, og de ligger lenger enn de vaksinerte. Dette er særlig gjeldende i for de under 60 år, hvor vaksinerte knapt nok legges inn om de blir smittet.

I tillegg vet man jo også at fullvaksinerte sjeldnere blir smittet enn uvaksinerte. Selv "nedslående" studier som det stadig linkes til her inne viser jo det.

• Liker 11
Skrevet (endret)
Example skrev (3 timer siden):

Men hvis du venter på at uvaksinerte skal bli smittet, så må du nesten la folk nettopp bestemme selv. Jeg er jo uvaksinert og tar sjansen på at det går veldig bra å bli smittet. Men for å smitte andre må jeg være smittet selv.. Noe jeg ikke er. Har jeg antydning til sykdom tar jeg test. Har nå gått ca 2 år uten smitte, og det har vært mye smitte i området. Hvorfor blir jeg ikke smittet? Har barn på forskjellige skoler, hvor de har vært mye smitte. Barna mine blir heller ikke syke.

Endret av Elaine Marley
  • Liker 6
Skrevet (endret)
Jajajane skrev (3 timer siden):

Men hvis du venter på at uvaksinerte skal bli smittet, så må du nesten la folk nettopp bestemme selv. Jeg er jo uvaksinert og tar sjansen på at det går veldig bra å bli smittet. Men for å smitte andre må jeg være smittet selv.. Noe jeg ikke er. Har jeg antydning til sykdom tar jeg test. Har nå gått ca 2 år uten smitte, og det har vært mye smitte i området. Hvorfor blir jeg ikke smittet? Har barn på forskjellige skoler, hvor de har vært mye smitte. Barna mine blir heller ikke syke.

Grunnen til at man ikke har blitt smittet er ganske enkel: tiltak. Akkurat nå er dog sjansen stor for å bli smittet.

Vi deler de samme helseressursene. Det betyr at hvis for mange med dine holdninger blir syke samtidig, så vil det gå utover andre. Det må du ta innover deg. Man lever ikke en egen verden, men er en del av et samfunn.

Endret av Elaine Marley
  • Liker 9
Skrevet

At smitten øker når man åpner opp, er helt naturlig. At både uvaksinerte og vaksinerte blir smittet er også naturlig men som det vises til lenger opp ei tråden så er forskjellen STOR i hvor mange av de vaksinerte og hvor mange av de uvaksinerte som havner på sykehus og trenger livsviktig behandling.

Vi kan ikke leve i et nedstengt samfunn for alltid, og nettopp derfor er det så ekstremt viktig at alle vaksinerer seg, slik at det blir færrest mulig sykehusinnleggelser og færrest mulig som dør eller blir alvorlig syke fremover. Uvaksinerte vil dermed stå med et visst ansvar for at smitten får en så stor betydning i samfunnet. Hadde alle vært vaksinert, ville også innleggelsestallene og alvorlig syke sett annerledes ut.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Fordi smitten øker mest blant uvaksinerte. Derfor. Hadde folk faktisk tenkt og vært hjemme når de var syke og ikke bare kalt det en liten forkjølelse så hadde ikke smitten økt så voldsomt heller. Ikke minst vaksinert seg. De som faktisk kan vaksinere seg men de bare VIL IKKE! 

Endret av Warrior
Skrevet
Example skrev (47 minutter siden):

Så egentlig vil ikke koronapasset gjøre noe utslag for livene til noen, dersom tanken er at de uvaksinerte I stor grad holder seg hjemme og bruker munnbind offentlig. 

Dersom det er tilfellet, skjønner jeg ikke motstanden :)

Jeg er ikke vaksinert og er ikke mot passene. Skal ingen steder uansett.

• Liker 2
Skrevet
Warrior skrev (40 minutter siden):

Fordi smitten øker mest blant uvaksinerte. Derfor. Hadde folk faktisk tenkt og vært hjemme når de var syke og ikke bare kalt det en liten forkjølelse så hadde ikke smitten økt så voldsomt heller. Ikke minst vaksinert seg. De som faktisk kan vaksinere seg men de bare VIL IKKE! 

Kan du forklare meg hvorfor folk blir smittet selv om de har tatt vaksine både en og to ganger?

• Liker 1
Skrevet

"Hvorfor får folk som velger å være 4-5 ganger mer smittsomme enn de trenger å være skylden? Buhuuu"

Fordi det er på sin plass. 

• Liker 8
Skrevet
Example skrev (1 time siden):

Nei, det er ikke riktig. De uvaksinerte går med munnbind, spriter hendene og holder avstand og er hjemme når de er syke. De vaksinerte klenger seg sammen i store forsamlinger og tror de er trygge. Vaksinen gir falsk trygghet. Som Nakstad sa i går: vaksinen er overvurdert.

• Liker 5
Skrevet

Fordi det er mye enklere enn å innse at vaksinen ikke virker slik den først var tiltenkt.

Å finne syndebukker er veldig populært. 

• Liker 5
Skrevet
Adrenalina1 skrev (3 minutter siden):

Nei, det er ikke riktig. De uvaksinerte går med munnbind, spriter hendene og holder avstand og er hjemme når de er syke. De vaksinerte klenger seg sammen i store forsamlinger og tror de er trygge. Vaksinen gir falsk trygghet. Som Nakstad sa i går: vaksinen er overvurdert.

Ikke mitt inntrykk av de uvaksinerte jeg kjenner.

Ikke inntrykket man får her inne heller. De er ikke veldig interesserte i koronapasset. Det ville jo ikke hatt noen betydning for dem, om de faktisk lever slik du skriver.

• Liker 6
Skrevet (endret)
sigrid106 skrev (12 minutter siden):

Kan du forklare meg hvorfor folk blir smittet selv om de har tatt vaksine både en og to ganger?

Fordi ingen vaksiner gir 100% beskyttelse. Det kan man ikke forvente. Man kan bli både smittet og syk som vaksinert også, men økningen skjer mest blant uvaksinerte. For de har ingen beskyttelse. Hverken når det gjelder å bli syk selv og smitte videre.

Beskyttelsen blir også dårligere etter noen måneder. Derfor er de begynt å gi 3.dose nå. Poenget med vaksinen var ikke at alle vaksinerte skulle være 100% beskyttet og at vaksinen skulle vare livet ut. 

Endret av Warrior
Skrevet
14 minutter siden, Adrenalina1 said:

Dette er ønsketenking fra uvaksinerte som ikke er verifisert på noen som helst måte. 

• Liker 4
  • Opprett ny...