Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2005 #1 Skrevet 7. oktober 2005 Er det ikke grenser for hva frisører kan ta i betaling for en behandling?? Folk klager på at advokater er griske, men det samme kan vel sies om frisører. Var hos frisøren i dag og skulle stusse tuppene, har langt glatt hår. For denne morroa betalte jeg nesten 800 kr. Er det bare meg det er noe feil med, eller er det helt hårreisende priser??? Selve klippen kostet ca 400 kr. Jeg sa ja til en hårkur, fordi jeg har hatt litt tørt hår etter produktbytte. Dette tok hun 250 kr for. Da kuren var over skulle hun klippe meg, og blåste så håret tørt med føner, fra undersiden. Håret mitt ble helt elektrisk av det; det så ut som jeg hadde svidd alle håra på hodet og det sto rett ut. Superstilig. Da hun var ferdig å klippe, tok hun i to produkter som skulle ta håret mitt ned igjen, silke og noe krem. Dette bare gnidde hun inn. For dette har hun tatt ca 150 kr for føn og styling!!!!!!! Hva pokker, kan det være lov?? Hun fønte meg tørr og gnidde inn to produkt, hun ordnet ikke så mye som et hårstrå, jeg så helt harry ut da jeg gikk derfra. Ble så paff da jeg skulle betale at jeg ikke kom på noe å si... Skulle jo ha skreket ran..... Sist jeg var der betalte jeg 400 for samme behandling, men da klippet de både ny sveis og stylet meg noe. Er dette virkelig prisen på frisører i dag?? Jeg synes nesten det er umoralskt dyrt... (hører også med til historien at jeg ikke ble fornøyd, håret er skjevt klippet moa. Jeg burde vel gå tilbake dit å klage, men det er jo skikkelig nedtur da...)
Gjest gjest1 Skrevet 7. oktober 2005 #2 Skrevet 7. oktober 2005 Herregud, det er jo helt hårreisende å betale 800 kr for vask, klipp og føn + en kur! :hår: Hvis du i tillegg ikke er fornøyd med klippen så MÅ du gå tilbake og klage!
Gjest gjest1 Skrevet 7. oktober 2005 #3 Skrevet 7. oktober 2005 Frisører er dårlige til å gi prisoverslag, men du burde vel spurt om dette selv også.. Men ja, det var dyrt.
Nella Skrevet 7. oktober 2005 #4 Skrevet 7. oktober 2005 Gå tilbake og klag så du får klipt deg og blir fornøyd. Så bytter du frisør og husker på å spørre om prisoverslag neste gang. Jeg pleier ikke å takke ja til styling hvis jeg vet jeg skal rett hjem. Hopper alltid rett i dusjen uansett for å få bort alle småhår som jeg føler er overalt. Betaler som regel rundt 400,- alikevel..
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 8. oktober 2005 #5 Skrevet 8. oktober 2005 Ja, jeg får gå tilbake og klage, håret er ikke fint nå, selv etter jeg har fått fikset det litt selv. Har lært at jeg må si nei til alt neste gang, men herregud, jeg hadde ds\a aldri drømt om slike priser. Hun spurte om jeg ville farge det også, men det sa jeg nei til, og godt er det, for da hadde jeg vel måttet leve på luft og kjærlighet resten av mnd....... Men det er ikke sååå enkelt å spørre om pris heller, når du ligger der med hodet i vann og får høre at du må ha en kur...................
Cupcake Skrevet 8. oktober 2005 #6 Skrevet 8. oktober 2005 Synes frisør er kjempedyrt, derfor har jeg begynt å bruke en som tar 150,- for dameklipp, og er veldig fornøyd med det. Akkurat passe pris.
Gjest (Ursula) Skrevet 8. oktober 2005 #7 Skrevet 8. oktober 2005 En god regel er vel å spørre om priser før man godtar noe som helst, så slipper man slike overasskelser, frisører er tross alt selgere og vil jo gjøre sitt beste for å tyne mest penger mulig ut av kunden
Gjest sexysadie Skrevet 8. oktober 2005 #8 Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter av hovedinnlegg er blitt flådd. Det her ville jeg ha klaget på, og gjort det klinkende klart at jeg vil fortelle alle mine venner om det. Samtidig når det er sagt, jeg hadde nektet å betale de 800 kronene for så lite når frisøren ba om sine penger, men så er jeg en "vanskelig" kunde også da.
Tusenfryd Skrevet 8. oktober 2005 #9 Skrevet 8. oktober 2005 Frisøren min har prisliste på disken, på samme måte som tannlegen min har det på venterommet. Ja, det finnes helt sikkert rimeligere etablissementer som kan fikse både håret mitt og tennene mine, og jeg har ansvaret for å lese prislistene før jeg går inn. Jeg sjekker pris på en genser før jeg kjøper den også. Ja, jeg synes det høres forferdelig dyrt ut, det du betalte, men nå må vi forbrukere snart ta ansvar selv også, ikke bare klage i etterkant fordi vi ikke har opplyst oss selv. Prisen har heller ikke noe å gjøre med om du synes du ble fin på håret eller ikke. Klag hvis du er misfornøyd på jobben som er gjort, men det og priser i salongen som sådan er to forskjellige ting.
Gjest sexysadie Skrevet 8. oktober 2005 #10 Skrevet 8. oktober 2005 Neste gang du bare skal stusse tuppene så gå til en herrefrisør.
gaja Skrevet 8. oktober 2005 #11 Skrevet 8. oktober 2005 (endret) slettet Endret 12. januar 2006 av gaja
Gjest gotthard Skrevet 9. oktober 2005 #12 Skrevet 9. oktober 2005 og jeg som fikk hakeslepp da jeg måtte batale 300 for og ta pannelugg og tupper på jentungen, de brukte nøyaktig 11 minutter....... siste gangen den salongen får besøk av meg.
Fru Blå Skrevet 9. oktober 2005 #13 Skrevet 9. oktober 2005 Sist jeg var hos frisøren betalte jeg 400 kr for klipp, som jeg syntes var helt greit, men jeg måtte bare glemme å få det farget samtidig for da ville det kostet opp til 800 kr ekstra!! Vask og styling var inkludert i de 400 kr.
Gjest putte Skrevet 10. oktober 2005 #14 Skrevet 10. oktober 2005 man kan få sjokk enkelte ganger hos frisøren. jeg var også og klipte meg. Så sier frisøren at det trengtes en kur til håret mitt. jeg sa ja....180 kr kostet den. da kan man lure hva literprisen er for en slik kur.
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2005 #15 Skrevet 10. oktober 2005 Ja, det var dyrt, men jeg sier aldri ja takk til noe som helst uten å spørre om prisen om jeg ikke har et par tusen kroner å svi av hos frisøren. Man må da spørre om prisen. At du er misfornøyd er en annen ting, gå tilbake og få det rettet opp.
Gjest gjesten Skrevet 10. oktober 2005 #16 Skrevet 10. oktober 2005 Egentlig litt sprøtt det der at en hårkur hos frisør skal koste skjorta (nesten 200 kr)Om man kjøper en boks med hårkur hos frisør for å bruke hjemme, så er det ofte 200 kr. Betyr det at den hårkuren man tar hos frisøren innebærer at man har innholdet av en hel slik boks i hodet? Du er ikke den eneste som har blitt lang i maska når du skulle betale hos frisøren. Håret mitt har naturlig krøll slik at uten stylingprodukter i ser det helt forj... ut. Det innebærer jo at man takker ja til litt styling når de spør. Men når en liten klatt gele, mousse eller annet blir til 150kr, da synes jeg det tar av litt. Enkelte ting burde absolutt være inkludert i "vask- klipp og føn"-prisen Jeg har av (dyr)erfaring lært å spørre hva prisen er for vask og klipp og så takke nei til alt annet om jeg ikke har god råd akkurat da (og kan bruke en 1000- lapp) på håret.
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2005 #17 Skrevet 10. oktober 2005 Jeg spør alltid etter pris før jeg bestiller time. Og så sier jeg bestemt nei til alt de spør om de skal gjøre (for de må jo ha spurt før de kan ta ekstra betalt) Nekter å betale mer enn 250 kr for en "vanlig klipp".
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2005 #18 Skrevet 10. oktober 2005 helt enig med deg. frisørene driver med ran. har selv kort hår, skulle bare klippe litt, og farge det mørkt, det kostet meg 950. kr, er jo helt villt, hele greie tokk c.a en time, var har dem ikke i time,s pris da ??? å folk snakker dritt om heis montørene, !!!
kiri Skrevet 10. oktober 2005 #19 Skrevet 10. oktober 2005 Vet om en mann som var nesten helt skallet. Han hadde bare noen små fjon som måtte fjernes en og annen gang. Dette gjorde han selv med maskin. Han jobbet et sted hvor de bygde et kjøpesenter og hvor frisøren hadde startet allerede. Han fant da ut at siden han hadde så sinnsikt liten tid, så skulle han klippe seg hos frisør, noe han aldri gjorde ellers. Han visste ikke at alt frisøren spurte om kostet penger så han takket ja til hodebunnsmasasje og det ene med det andre. Da han kom til betalingen fikk han helt sjokk da det kom på 800kr (og dette er minst 5 år siden) og som han sa: Jeg har jo ikke en gang hår!! Ellers er jeg en kunde som ikke har så mye imot å klage på ting. Alt utenom frisør! Synes det skal en del til for at jeg skal sitte og småprate med en frisør jeg nettopp har klaget på, derfor blir det skjelden jeg gjør det. I tillegg bruker jeg fast frisør og da synes jeg det er ekstra ille, siden jeg begynner å kjenne henne.
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2005 #20 Skrevet 10. oktober 2005 Smak og behag er forskjellig, det kan man ikke klage på. Men det er dyrt å klippe seg i dette landet. Når jeg er hos frisøren for klipp og farge kommer det på mellom 1200 og 1500 kroner. Heldigvis er dette sånt mamma betaler for meg for hun nekter at jeg skal gå til lærlinger/venninner, for da ser jeg alltid klin gæren ut etterpå. Frisøren min er veldig hyggelig, hun skjønner hva jeg mener og jeg er alltid fornøyd. Jeg betaler heller litt ekstra enn å se sinnsyk ut på håret
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå