Gå til innhold

Jeg jobber som telefon selger, Spør meg hva som helst.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber som telefoneslger, spør meg hva som helst, vil ikke avdekke hvilket selskap jeg jobber for da :)

Anonymkode: f341c...24d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trenger ikke å spørre om noe for jeg har jobbet som det selv. Å søke meg videre til butikkarbeid er det beste jeg har gjort for meg selv.

For en drittjobb som telefonselger. Jeg hatet livet mitt den tid. 

Anonymkode: 78270...aaf

• Liker 16
Skrevet

Gruer du deg til å dra på jobb?

Anonymkode: c8e65...d68

• Liker 6
Skrevet

Hvordan orker du?
Premisset med telefonselgere er dødfødt, det er derfor folk har et så hatforhold til dere.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva er det som går mest inn på deg av det kunder sier?

Anonymkode: 4c9cf...0f1

• Liker 7
Skrevet

Hvorfor vil dere på død og vil ikke at vi skal legge på? Om jeg sier jeg ikke er intressert eller ikke har tid skal de alltid dra ut tida «okei men kan jeg spørre deg om en ting bare?» også blir det å spørre og grave videre for å så komme tilbake til hvorfor jeg kunne hatt glede av hva enn de tilbyr. Er så slitsomt . Jeg er konfliktsky og klarer ikke være frekk nok til å bare legge på 

• Liker 7
Skrevet

Jeg prøver å finne nye kunder til virksomheten min og må noen ganger ringe ut av det blå (cold calls). Hva er ditt beste tips for å få folk i tale?

Anonymkode: 01227...bfe

• Liker 1
Skrevet

Må bare si at det har jeg også prøvd meg som, og det var helt jævlig. I tillegg er det jo ræva betalt, med mindre du er god - og det er jo egentlig heller ikke noe å skryte av, for da er du pågående og ingen liker pågående selgere. 

Anonymkode: bc780...60f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Gruer du deg til å dra på jobb?

Anonymkode: c8e65...d68

Nei aldri. Jeg tenker om man velger en jobb hvor man gruer seg til å gå på jobb da bør man helst finne seg noe annet. 
Jeg er utdannet sykepleier, og har jobbet med sykepleie i en del år. Ønsket å bryne meg på andre utfordringer og tenkte salg som jeg ikke har vært borti tidligere. Etter par år her på jobb, har jeg funnet ut at jeg trives meget godt her. Har et selvredevent driv. Har ukemål for meg selg hver eneste uke. Ettersom jeg har nådd mine personlige salgsmål uke etter uke, har jeg da opptjent meg et relativt stabil inntekt. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg trenger ikke å spørre om noe for jeg har jobbet som det selv. Å søke meg videre til butikkarbeid er det beste jeg har gjort for meg selv.

For en drittjobb som telefonselger. Jeg hatet livet mitt den tid. 

Anonymkode: 78270...aaf

Håper du trives der du er nå, jeg stortrives i salg.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor kan ikke telefonselgere innse at de ikke får solgt meg noe nå jeg sier at jeg ikke er interessert?

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Må bare si at det har jeg også prøvd meg som, og det var helt jævlig. I tillegg er det jo ræva betalt, med mindre du er god - og det er jo egentlig heller ikke noe å skryte av, for da er du pågående og ingen liker pågående selgere. 

Hei, Det er nok ikke for alle. Man bør finne ut raskt om man er egnet for dette type yrket.  
Når du sier ''hvis du er god som selger så er du pågående?. Det er jeg uenig i, jeg mener det er uetisk å ikke prøve å tilby en bedre løsning når man hører visse behov. Det er utrolig mange som gjerne sitter på en gamle utraderte avtaler. Hvorfor ikke tilby dem en bedre løsning som kanskje kan gjør livet deres enklere? 
Det finnes utrolig mange salgspersonligheter, jeg er mer som lytter ganske mye, finner jeg ut av om det er behov så gjør jeg mitt ytterste for å presentere dette.

Når det gjelder lønn, så er det langt i fra ræva betalt, man kan absolutt styre selv hva man kan tjene. Personlig har jeg ikke vært under 43-46k brutto pr mnd, de siste 3 årene. For meg er det godt betalt og det er jeg fornøyd med så langt. Dette får jeg ved å tilby mennesker en bedre løsning og å prate.

• Liker 1
Skrevet

Hva bør vi si for at dere sletter nummeret vårt fra samtlige lister? Hjelper det å utgi seg for å være en pårørende og si «Hun er død»?

Anonymkode: e6bb5...d60

• Liker 7
Skrevet

Hvor mange av vellykkede salg er fra eldre halvsenile? 

Anonymkode: fe93e...192

• Liker 8
Skrevet

Får det noen praktiske eller følelsesmessige konsekvenser for deg om jeg legger på med en gang jeg hører det er en selger som ringer, eller kan jeg fortsette med dette med god samvittighet?

Anonymkode: 9d945...11b

• Liker 7
Skrevet
maverick22 skrev (7 minutter siden):

Hei, Det er nok ikke for alle. Man bør finne ut raskt om man er egnet for dette type yrket.  
Når du sier ''hvis du er god som selger så er du pågående?. Det er jeg uenig i, jeg mener det er uetisk å ikke prøve å tilby en bedre løsning når man hører visse behov. Det er utrolig mange som gjerne sitter på en gamle utraderte avtaler. Hvorfor ikke tilby dem en bedre løsning som kanskje kan gjør livet deres enklere? 
Det finnes utrolig mange salgspersonligheter, jeg er mer som lytter ganske mye, finner jeg ut av om det er behov så gjør jeg mitt ytterste for å presentere dette.

Når det gjelder lønn, så er det langt i fra ræva betalt, man kan absolutt styre selv hva man kan tjene. Personlig har jeg ikke vært under 43-46k brutto pr mnd, de siste 3 årene. For meg er det godt betalt og det er jeg fornøyd med så langt. Dette får jeg ved å tilby mennesker en bedre løsning og å prate.

Angående lønn så kommer det vel kanskje an på hvilket firma du jobber for eller hva du selger, men min erfaring er at du må selge mye for å få en god lønn. For meg er en god lønn fra 30K og oppover. 

Jeg mener fortsatt at man er pågående. Hvis du ringer meg og tilbyr meg en avtale jeg allerede har og som jeg er fornøyd med, selv om din avtale kanskje er bedre sånn sett, så er det jo min rett å takke nei - og du som selger burde jo da takke for praten og la det være med det. Problemet med veldig mange selgere er jo at de ikke gir seg der, men fortsetter for å få salget sitt, og det mener jeg er pågående og fryktelig slitsomt. Det er også grunnen til at jeg ikke gadd det yrket der, da firmaet jeg jobbet for ville at jeg skulle pushe på. 

• Liker 2
Skrevet
Cyndaquil skrev (41 minutter siden):

Hvorfor vil dere på død og vil ikke at vi skal legge på? Om jeg sier jeg ikke er intressert eller ikke har tid skal de alltid dra ut tida «okei men kan jeg spørre deg om en ting bare?» også blir det å spørre og grave videre for å så komme tilbake til hvorfor jeg kunne hatt glede av hva enn de tilbyr. Er så slitsomt . Jeg er konfliktsky og klarer ikke være frekk nok til å bare legge på 

Det er fordi de blir oppmuntret av sjefene sine til å holde på deg så lenge som mulig, fordi det da senere kan vanke bonuser til selger. Målet deres er jo å holde deg på tråden så lenge som mulig slik at de eventuelt kan få mast seg til et salg.

Jeg legger på med en gang jeg hører det er en selger.

Anonymkode: cee00...430

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hva er det som går mest inn på deg av det kunder sier?

Anonymkode: 4c9cf...0f1

Egentlig ingenting, jeg har hørt det absolutt meste når det innvendinger , sure/ sinte  kunder som overhodet ikke er interessert, Da takker jeg bare for tiden og går videre. Etter å ha jobbet en god stund med telefonsalg, utvikler man tykk hud for det meste. 
Det som kan gå inn på meg som en selger, er når kunder takker nei til en avtale som er mye bedre skreddersydd for dem etter hva behovene deres er, men så takker dem nei. Enten er det prinsipp sak, lojalitet, etter som det fleste gangene '' Det å gidde gjør en endring''. Selv om dem betaler flere hundre lapper mer for noe dem ikke trenger så orker dem ikke å endre på avtalen sin.

Dette går innpå meg i 5 sekund etter en samtale, så går jeg til neste og det er glemt. 

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor sier dere at dere skal slette nummeret mitt fra listene deres når jeg ber om det, men fortsetter å ringe i årevis etterpå enda dere HVER GANG får beskjed om at jeg ikke vil ha noe og ønsker å bli slettet? Er det bare løgn når dere sier at jeg blir strøket fra listen?

Anonymkode: cee00...430

• Liker 5
Skrevet
maverick22 skrev (16 minutter siden):

jeg mener det er uetisk å ikke prøve å tilby en bedre løsning når man hører visse behov.

Betyr det at du informerer om at konkurrenten din har et bedre tilbud hvis du hører at den du snakker med har et behov som faktisk dekkes bedre av noen andre? Sånn for å være etisk?

Anonymkode: 01227...bfe

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...