AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #1 Skrevet 15. november 2021 For en tid tilbake pratet jeg med med en telefonselger i over ti minutter, hvor jeg gjentatte ganger takket nei til produktet deres, som er strøm. De spurte også om de kunne få lov å måle forbruket mitt en måned, noe jeg sa ja til, hvis det var alt og ingen kostnad for meg. Overraskelsen var stor da det etter en tid kom faktura på første strømregning, faktisk en purring. Den opprinnelige fakturaen har jeg ikke fått. Jeg ringte dem og spurte hva i all verden dette var, siden jeg uttrykkelig hadde takket nei til å bli kunde. Dette skulle de sjekke ut, for de hadde opptak av samtalen, jeg måtte bare gi dem et par dager til å finne det fram. Etter to uker ringte de meg opp og spilte av slutten av opptaket og jeg ble svært overrasket; ikke bare takker jeg ja, men jeg husker ikke at den opprinnelige samtalen forløp slik som på opptaket i det hele tatt. Dessuten, på opptaket snakker jeg med en dame, i virkeligheten snakket jeg jo med en mann! Jeg spør om å få tilsendt opptaket, det får jeg ikke. Jeg spør om de kan spille av hele opptaket, for dette kjenner jeg ikke igjen. Det kan de heller ikke, det tar for lang tid. Men de sier også at hele samtalen kun varer et par minutter, vi snakket lenge sammen hvertfall vesentlig lenger enn to minutter. Hva FAEN gjør jeg med dette?? Noen andre som har opplevde noe liknende? Anonymkode: 71e74...a2a 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #2 Skrevet 15. november 2021 Jeg har vært borti tilsvarende med en selger fra et telefonselskap. Etter gjentatte ganger med "nei" sa jeg ja til å motta mer informasjon, men det de ikke sa var at jeg måtte bytte selskap for å motta informasjonen. Det samme har skjedd her. De kan ikke måle strømmen din en måned uten at du er kunde hos dem. De har manipulert deg til å si "ja" til en tjeneste De må være tjenesteleverandør for å levere. Rent lureri! Anonymkode: e4b10...80e 5
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #3 Skrevet 15. november 2021 Til neste gang; bare legg på selgere som det der er frekke. Anonymkode: a086b...87f 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #4 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har vært borti tilsvarende med en selger fra et telefonselskap. Etter gjentatte ganger med "nei" sa jeg ja til å motta mer informasjon, men det de ikke sa var at jeg måtte bytte selskap for å motta informasjonen. Det samme har skjedd her. De kan ikke måle strømmen din en måned uten at du er kunde hos dem. De har manipulert deg til å si "ja" til en tjeneste De må være tjenesteleverandør for å levere. Rent lureri! Anonymkode: e4b10...80e Og bare for å utdype, de har garantert også manipulert opptaket. Det har lenge vært kjent i utlandet at man aldri må si ordet "ja" i samtale med en telefonselger, nå har tydeligvis dette kommet til Norge også. Meld dem til forbrukertilsynet. Anonymkode: e4b10...80e 13
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #5 Skrevet 15. november 2021 Jeg jobbet i et teleselskap en gang på noe vi kaller winback avdeling. For den vanlige mannen i gaten er dette kanselleringsavdelingen. Jeg vil si 90% av kanselleringene vi fikk var fra folk som hadde blitt oppringt av en telefonselger, sagt nei til produktet, men sagt ja til å få tilsendt informasjon. Det disse teleselgerne da gjør (som er jobben deres) er å starte et abonnement og sende faktura. I deres bok har de solgt et produkt. De fleste som mottok disse produktene kontaktet oss med en gang og fikk dem slettet, men ganske mange lot det bare gå og satt plutselig med purring og inkasso etter å ha utelatt å betale i opptil 2 år. De hadde jo ikke bestilt noe og ville derfor ikke betale. Teleselgerne gjør ikke noe galt, dette er jobb beskrivelsen deres. Moral of the story : aldri si ja til NOE fra en telefonselger. Bare legg på, ikke snakk med dem engang. Det er faktisk ikke pålagt. Anonymkode: 64109...e42 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #6 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg vil si 90% av kanselleringene vi fikk var fra folk som hadde blitt oppringt av en telefonselger, sagt nei til produktet, men sagt ja til å få tilsendt informasjon. Det disse teleselgerne da gjør (som er jobben deres) er å starte et abonnement og sende faktura. I deres bok har de solgt et produkt. De fleste som mottok disse produktene kontaktet oss med en gang og fikk dem slettet, men ganske mange lot det bare gå og satt plutselig med purring og inkasso etter å ha utelatt å betale i opptil 2 år. De hadde jo ikke bestilt noe og ville derfor ikke betale. Teleselgerne gjør ikke noe galt, dette er jobb beskrivelsen deres. Anonymkode: 64109...e42 Selvsagt gjør de noe galt, selv om det står i jobbeskrivelsen. Anonymkode: 7ad59...bb9 10
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #7 Skrevet 15. november 2021 13 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg jobbet i et teleselskap en gang på noe vi kaller winback avdeling. For den vanlige mannen i gaten er dette kanselleringsavdelingen. Jeg vil si 90% av kanselleringene vi fikk var fra folk som hadde blitt oppringt av en telefonselger, sagt nei til produktet, men sagt ja til å få tilsendt informasjon. Det disse teleselgerne da gjør (som er jobben deres) er å starte et abonnement og sende faktura. I deres bok har de solgt et produkt. De fleste som mottok disse produktene kontaktet oss med en gang og fikk dem slettet, men ganske mange lot det bare gå og satt plutselig med purring og inkasso etter å ha utelatt å betale i opptil 2 år. De hadde jo ikke bestilt noe og ville derfor ikke betale. Teleselgerne gjør ikke noe galt, dette er jobb beskrivelsen deres. Moral of the story : aldri si ja til NOE fra en telefonselger. Bare legg på, ikke snakk med dem engang. Det er faktisk ikke pålagt. Anonymkode: 64109...e42 Teleselgere gjør kanskje som sjefene sier, men bedriften her gjør jo da noe galt. Å si ja til å få tilsendt informasjon er ikke det samme som å si at man ønsker å kjøpe et produkt, det sier seg selv. Anonymkode: df7fe...ebb 7
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #8 Skrevet 15. november 2021 Ditt bevis: De viser til en 2 min samtale, mens det på telefonen din står 10 min lengde på samtalen. Anonymkode: 2d943...23d 11
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #9 Skrevet 15. november 2021 Du har vel samtaleloggen? Det står jo der hvor lenge samtalen varte. Ta screenshot av den, og send den til selskapet og vis til samtalen du hadde med kundeservice som sa at samtalen varte i to minutter. Ikke gi deg på dette. Jeg vil tro selgeren får provisjon, så jeg hadde ikke blitt overrasket om de faktisk manipulerer opptakene for å få mest mulig utbetalt… Anonymkode: 0e698...9d2 6
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #10 Skrevet 15. november 2021 Kontakt en avis. Du får sikkert være anonym. Disse drittsekkene bør fram i lyset. Anonymkode: fcebc...4e1 8
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #11 Skrevet 15. november 2021 Er det lurt å la sånne gå til inkasso også bestride det hos inkassoselskapet? Anonymkode: 8708e...316
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #12 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kontakt en avis. Du får sikkert være anonym. Disse drittsekkene bør fram i lyset. Anonymkode: fcebc...4e1 Eller tv2 hjelper deg. Anonymkode: 8394a...743 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #13 Skrevet 15. november 2021 Just now, AnonymBruker said: Eller tv2 hjelper deg. Anonymkode: 8394a...743 Ja. Husk også at du har lov til å ta skjult opptak av samtaler du selv deltar i. Last ned en app for det og start den når du svarer telefonselgere (du må sette lyden på høyttaler så mikrofonen fanger opp begge parter). Anonymkode: fcebc...4e1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #14 Skrevet 15. november 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Ditt bevis: De viser til en 2 min samtale, mens det på telefonen din står 10 min lengde på samtalen. Anonymkode: 2d943...23d Dette! Hvis det er for lenge siden, så ber du telefonoperatøren din om utskrift av samtalelogger. Så ber du om å få Lengden på loggen de har hos strømselskapet bekreftet skriftlig per e-post eller lignende. Så anmelder du til forbrukerrådet! Anonymkode: 2a8db...084 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #15 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Og bare for å utdype, de har garantert også manipulert opptaket. Det har lenge vært kjent i utlandet at man aldri må si ordet "ja" i samtale med en telefonselger, nå har tydeligvis dette kommet til Norge også. Meld dem til forbrukertilsynet. Anonymkode: e4b10...80e Haha nei jeg kan garantere at de ikke har manipulert opptaket 😂 har jobbet med dette og for det første så er summen man tjener på et strømsalg typ 150 kr, altså ikke noe som er verdt å manipulere. For det andre er oppbevaring av samtaler strengt regulert pga personvern og det er ikke sånn at man kan ta ut lydfilene og manipulere dem 😂 de kan ikke engang sendes noen plass men må reskrives og siteres hvis de skal brukes til noe. Selger har heller ikke nødvendigvis oversikt over hvor lang samtalen er, men uansett så settes ofte opptaket på ved inngåelse av avtalen så at du snakket 10 min er ikke relevant. Utrolig hvor mye rart folk på kvinneguiden finner på uten å ha peiling. Uansett, det burde ikke være vanskeligere enn å kontakte selskapet du har fått strømmen fra. Selgerne må somregel ha sendt ut sms og fått ok som bekreftelse ved salg og det høres ikke ut som at du har mottatt dette. Du har også 14 dagers angrerett ved telefonsalg. Saken er jo uansett at du må betale strøm for den perioden du har hatt selskapet og du betaler uansett ikke dobbelt og du kan bare kontakte det selskapet du ønsker å ha og be dem om å si opp den avtalen som er feil helt uten problemer. Anonymkode: 9d471...448
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #16 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det lurt å la sånne gå til inkasso også bestride det hos inkassoselskapet? Anonymkode: 8708e...316 Nei, fordi hun uansett må betale strøm for denne perioden og ingen andre har stått med strømleveransen i mellomtiden. Du får ikke gratis strøm bare fordi du er uenig, og du kan velge å skifte selskap igjen umiddelbart stort sett. Selv om det såklart er kjipt at TS har opplevd situasjonen som uklar og at hun ikke har akseptert så er dette en ikke- sak hvor hun hverken har betalt dobbelt eller har problemer med å bare bytte tilbake. Anonymkode: 9d471...448
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #17 Skrevet 15. november 2021 Anmeld til forbrukerrådet og politiet. Du har blitt svindlet, og jeg har lest om slik manipulering av opptak før hvor svindleren presser frem et ja og klipper det til å være et ja på noe helt annet så man plutselig har en muntlig kontrakt på avtale man aldri sa ja til. Lurer på om det var saken mot det norske kartselskapet eller noe jeg leste om det der Anonymkode: c8e5e...8bc 4
norw Skrevet 15. november 2021 #18 Skrevet 15. november 2021 Ta opp samtalene selv, så får disse kjeltringene en smekk på lanken.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #19 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): For en tid tilbake pratet jeg med med en telefonselger i over ti minutter, hvor jeg gjentatte ganger takket nei til produktet deres, som er strøm. De spurte også om de kunne få lov å måle forbruket mitt en måned, noe jeg sa ja til, hvis det var alt og ingen kostnad for meg. Overraskelsen var stor da det etter en tid kom faktura på første strømregning, faktisk en purring. Den opprinnelige fakturaen har jeg ikke fått. Jeg ringte dem og spurte hva i all verden dette var, siden jeg uttrykkelig hadde takket nei til å bli kunde. Dette skulle de sjekke ut, for de hadde opptak av samtalen, jeg måtte bare gi dem et par dager til å finne det fram. Etter to uker ringte de meg opp og spilte av slutten av opptaket og jeg ble svært overrasket; ikke bare takker jeg ja, men jeg husker ikke at den opprinnelige samtalen forløp slik som på opptaket i det hele tatt. Dessuten, på opptaket snakker jeg med en dame, i virkeligheten snakket jeg jo med en mann! Jeg spør om å få tilsendt opptaket, det får jeg ikke. Jeg spør om de kan spille av hele opptaket, for dette kjenner jeg ikke igjen. Det kan de heller ikke, det tar for lang tid. Men de sier også at hele samtalen kun varer et par minutter, vi snakket lenge sammen hvertfall vesentlig lenger enn to minutter. Hva FAEN gjør jeg med dette?? Noen andre som har opplevde noe liknende? Anonymkode: 71e74...a2a Ja har opplevd. Fikk ikke høre opptaket da som de påsto jeg hadde takket ja på. Ringe strømselskapet mitt og ba om hjelp, så de tok saken og fikset det for meg. Akkurat det du beskriver her om kundekspting er hovedgrunnen til at jeg ikke svarer noe som helst når de ringer å sier de er fra strømselskaper. Ikke bare en gang jeg har blitt forsøkt kapret, på samme måte. Det har jo medført større trofasthet iht det selskapet jeg har. Og har hatt i snart 30år. Anonymkode: 60c8b...c54
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #20 Skrevet 15. november 2021 Du må aldri takke ja til noenting med mindre du vil ha den avtalen de i utgangspunktet ringer for. Jeg jobbet som telemarketer når jeg var ung og folk fikk flere ganger i mnd sparken fordi de trykket for at kunden hadde sagt ja, når de hadde sagt nei. Gjelder dette Kraft1? Anonymkode: 23b9b...da3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå