Gå til innhold

Skal jeg forråde min tidligere venninne sin tillit etter hun satte ut rykter om meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ei som har funnet på å sette ut masse rykter om meg. Jeg skal ha sagt og ment stygge ting om typen hennes, blant annet. Hun legger all skyld blankt på meg og mener at hun aldri deltok i noen slik samtale.

Sannheten er at hun kom gråtende til meg og fortalte en av hans verste sider. Så har hun tatt opp dette flere ganger med meg og et par andre venner. Jeg har gitt så mye støtte i hennes vanskelige tid. Jeg hjalp henne med flytting og ordnet mye for henne. 

Så når hun drar tilbake til han så forteller hun at jeg har funnet på noe stygt om han. Han tror blindt på dette, jeg har ikke fått sagt noe om hvordan samtalen egentlig foregikk.

Hvordan håndtere det når fyren er min svoger?

Anonymkode: 4c054...bf6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jesus. Nei.

Bli voksen, finn deg andre voksne å omgås. 

Anonymkode: efbd1...e6a

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jesus. Nei.

Bli voksen, finn deg andre voksne å omgås. 

Anonymkode: efbd1...e6a

Så jeg skal holde på hennes sak, selv når hun lyver etterpå?

Skrevet

Har du snakket med henne om det? Og spurt hvorfor hun har gjort det? 

Skrevet

Så jeg skal holde på hennes sak, selv når hun lyver etterpå?

Bare la det gå. Henne også. Voks opp, slutt med dramaet og slutt å ha relasjoner hvor du føler du trenger å bruke ord som "forrådt." Det høres ut som en ukebladnovelle. 

• Liker 1
Skrevet
FrkZ skrev (Akkurat nå):

Har du snakket med henne om det? Og spurt hvorfor hun har gjort det? 

Nei, hun har blokkert meg overalt og nekter å møtes. Såpass at hvis jeg kommer i familieselskap så kommer ikke de. 

Skrevet
robot skrev (Akkurat nå):

Bare la det gå. Henne også. Voks opp, slutt med dramaet og slutt å ha relasjoner hvor du føler du trenger å bruke ord som "forrådt." Det høres ut som en ukebladnovelle. 

Slutt med drama? Hva gjør du om ei venninne kommer gråtende til deg om en ufin samboer? Forventer du da at det blir drama etterpå?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg tror ikke jeg ville gjort noe. Eller så hadde jeg skrevet en kort melding til ham om hvordan jeg oppfattet at det var, og at det var leit om noe var kommet ut feil. Og at jeg håpet det beste for ham. 

Noe sånt.

Endret av exictence
  • Liker 2
Skrevet

Alt jeg gjorde var å lytte, støtte og hjelpe henne. 

Skrevet

Nei, hun har blokkert meg overalt og nekter å møtes. Såpass at hvis jeg kommer i familieselskap så kommer ikke de. 

Ville definitivt fortalt din versjon av det. Hun trenger tydeligvis å forstå, at slikt gjør man bare ikke. Helt feil at svoger’n din, skal gå rundt å være forbannet på deg, om du ikke har gjort noe. 

• Liker 3
Skrevet
FrkZ skrev (Akkurat nå):

Ville definitivt fortalt din versjon av det. Hun trenger tydeligvis å forstå, at slikt gjør man bare ikke. Helt feil at svoger’n din, skal gå rundt å være forbannet på deg, om du ikke har gjort noe. 

Han har sagt til svigerfamilien at jeg også har sendt melding om dette til en felles venn av meg og de. Dette stemmer ikke, både og og svigers har pratet med denne felles vennen og den forsto ikke hva det var snakk om. Da forsto i hvert fall svigers at jeg ikke lyver. Samboer har pratet med broren sin, men broren har bestemt seg for at det er slik at jeg har funnet på dette. 

Eneste grunnen til at vi har pratet med svigers om dette er fordi svoger og dama har forsøkt å blande de inn. 

• Liker 2
Skrevet

Han har sagt til svigerfamilien at jeg også har sendt melding om dette til en felles venn av meg og de. Dette stemmer ikke, både og og svigers har pratet med denne felles vennen og den forsto ikke hva det var snakk om. Da forsto i hvert fall svigers at jeg ikke lyver. Samboer har pratet med broren sin, men broren har bestemt seg for at det er slik at jeg har funnet på dette. 

Eneste grunnen til at vi har pratet med svigers om dette er fordi svoger og dama har forsøkt å blande de inn. 

Huff, for en seig situasjon. Bra dere har snakket med svigers iallefall. Håper du får svoger’n din på tomannshånd slik at du får sagt, og bevist din side av saken. Den dama der trenger en lærepenge!

• Liker 3
Skrevet
FrkZ skrev (Akkurat nå):

Huff, for en seig situasjon. Bra dere har snakket med svigers iallefall. Håper du får svoger’n din på tomannshånd slik at du får sagt, og bevist din side av saken. Den dama der trenger en lærepenge!

Det har gått 5 måneder nå, jeg har forsøkt, men han nekter. 

Skrevet

Trodde saken var lagt død en periode før de eller hun mente at jeg hadde sendt dette på en sms til felles venn. Så var det igang igjen.

Hadde aldri trodd at noen kunne finne på noe slikt. Det får meg til å lure veldig på hva slags person hun egentlig er. Jeg går liksom å venter på at hun skal drite seg ut slik at flere får oppleve denne personligheten  

• Liker 3
Skrevet

Det har gått 5 måneder nå, jeg har forsøkt, men han nekter. 

Håper du får muligheten en dag. Sannheten kommer frem til slutt, som regel. Han er nok ikke klar for å høre det nå. 

• Liker 3
Skrevet
FrkZ skrev (Akkurat nå):

Håper du får muligheten en dag. Sannheten kommer frem til slutt, som regel. Han er nok ikke klar for å høre det nå. 

Jeg mistenker også at han lukker øynene med vilje. Det er bare så dårlig at alle i svigerfamilien da skal blandes inn. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg mistenker også at han lukker øynene med vilje. Det er bare så dårlig at alle i svigerfamilien da skal blandes inn. 

Ja, det er for dårlig! Men du må bare fortelle din side av saken. Og forhåpentligvis tror de på deg. Og da er det de som taper på det. Karma is a bitch!

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde kuttet de begge ut rett og slett. Mener ikke jeg nødvendigvis hadde unngått de, men jeg hadde ikke giddet å engasjere meg. Om han f.eks tok det opp en gang, så hadde jeg bare gitt en kort forklaring.

Men jeg hadde egentlig ikke gitt så mye i det for at han skal forstå osv. Han vil tydeligvis ikke det.

Livet er for kort til sånt drama, særlig når det er andres drama.

Anonymkode: 2190d...610

• Liker 4
Skrevet
FrkZ skrev (7 minutter siden):

Ja, det er for dårlig! Men du må bare fortelle din side av saken. Og forhåpentligvis tror de på deg. Og da er det de som taper på det. Karma is a bitch!

De i svigerfamilien som faktisk kommer til meg og spør hva som skjer har fått noe svar. Jeg har ennå ikke fortalt de at dette var noe hun kom med først. Har sagt at dette har jeg og hun hatt en samtale om, men jeg har ikke snakket med flere. Om det dukker opp igjen så burde jeg fortelle hvordan det egentlig foregikk? 

Samboer var litt vitne til det for han kom hjem og fikk med seg at hun gråt. Han ville da ikke vite så mye om dette, men har forstått mye i ettertid. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde kuttet de begge ut rett og slett. Mener ikke jeg nødvendigvis hadde unngått de, men jeg hadde ikke giddet å engasjere meg. Om han f.eks tok det opp en gang, så hadde jeg bare gitt en kort forklaring.

Men jeg hadde egentlig ikke gitt så mye i det for at han skal forstå osv. Han vil tydeligvis ikke det.

Livet er for kort til sånt drama, særlig når det er andres drama.

Anonymkode: 2190d...610

Han sa til samboer at han kommer til å overse meg om vi møtes. 

Rart at han egentlig ikke viser interesse til å ordne opp i slikt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...