Gå til innhold

Skjev fordeling under medarbeidersamtale

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha medarbeider samtale etter eget ønske fordi jeg er i prøvetid (fast ansatt), men ønsker tilbakemelding på hvordan det går. 

Bedriften eies av ektepar, og begge parter pluss nærmeste overordnede skal være med på samtalen. 

Kjenner jeg blir nervøs av dette. Kjenner ikke kona til eier av bedriften. Tre overordnede og meg. Er dette normalt mtp dynamikk i et møte? 

Anonymkode: 04083...2f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Medarbeidersamtale pleier å være med nærmeste leder. Rart og unTurlig med så mange. 
Ville tatt det opp.

Anonymkode: 34f01...38a

• Liker 4
Skrevet

Det er vel noe de skal komme med da, siden de stiller så mannsterke.

Anonymkode: b04b1...e6c

• Liker 5
Skrevet

Det er ikke vanlig. Regner med at de ikke vil forlenge kontrakten med deg og at de vil løse deg fra jobben.

Anonymkode: 2c648...628

• Liker 4
Skrevet

Jeg ba selv om samtalen for å høre hvordan alt går. Har hørt ektefellen ofte liker å bli kjent med de under seg, mtp at vedkommende ikke jobber i bedriften. Synes likevel det er spesielt. 

• Liker 1
Skrevet

Du bør definitivt ta med deg noen på dette møtet. En tillitsvalgt eller en fra fagforeningen din.

Anonymkode: 50508...d43

• Liker 4
Skrevet

Hvis det er du som har kalt inn fordi du ønsker tilbakemelding så tviler jeg på at de skal sparke deg. Det er sikkert bare fordi de eier bedriften og vil være involvert, ha kontroll. Det kan nemlig være ganske spesielt å jobbe sammen med de som eier bedriften, mange som driver og eier sin egen bedrift er noen ganger for involvert.

Har du nok tillit til nærmeste overordnede til å spørre om hvorfor de vil være med?

Anonymkode: 3e1b9...0a3

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis det er du som har kalt inn fordi du ønsker tilbakemelding så tviler jeg på at de skal sparke deg. Det er sikkert bare fordi de eier bedriften og vil være involvert, ha kontroll. Det kan nemlig være ganske spesielt å jobbe sammen med de som eier bedriften, mange som driver og eier sin egen bedrift er noen ganger for involvert.

Har du nok tillit til nærmeste overordnede til å spørre om hvorfor de vil være med?

Anonymkode: 3e1b9...0a3

Tror vedkommende bare ønsker se meg, men likevel kunne det jo vært i en mer uformell setting for å skape tillit og bli kjent mtp samarbeidet. 

Skrevet

Har du en høy stilling? I så fall er det ikke helt unaturlig. Hos oss er ofte eiger med på medarbeidersamtaler sammen med lederne på toppen. 

Vis ikke er det litt merkelig, men det behøver ikke å bety noe mer enn at eierne ønsker å involvere seg mer i de ansatte. Kanskje for å danne seg et bedre bilde over trivsel, ønsker osv. 

Anonymkode: 5bc11...ebb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Har du en høy stilling? I så fall er det ikke helt unaturlig. Hos oss er ofte eiger med på medarbeidersamtaler sammen med lederne på toppen. 

Vis ikke er det litt merkelig, men det behøver ikke å bety noe mer enn at eierne ønsker å involvere seg mer i de ansatte. Kanskje for å danne seg et bedre bilde over trivsel, ønsker osv. 

Anonymkode: 5bc11...ebb

En medarbeidersamtale, og således all dokumentasjon ifb med denne, skal behandles konfidensielt mellom medarbeider, leder og evt HR. Kona til eieren (og eieren for den saks skyld) har ingen verdens ting der å gjøre. Da er det kun et uformelt treff og ikke en medarbeidersamtale. Det er typisk små bedrifter å ikke ha kunnskap om grunnleggende AML og GDPR lover.

Anonymkode: 14501...1b6

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...