Kamomolla Skrevet 15. november 2021 #1 Skrevet 15. november 2021 Hei! Jeg vet ikke om de trodde hun sov, eller hva som er problemet. En venninne av mitt barn fortalte meg plutselig at hun hadde vært på weekend med mor og ny kjæreste, og at hun våknet på natta av at de hadde sex. Jeg vet heller ikke hva hen ønsket å oppnå med å fortelle meg. 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #2 Skrevet 15. november 2021 Et rop om hjelp Det er traumatisk og jeg opplevde desverre det samme når jeg var barn. Forbandt sex med noe skittent og ekkelt helt til jeg var i slutten av tjue årene, dusjet en time og skrubbet meg etter hver gang jeg hadde sex, og kan fortsatt føle det er ekkelt når jeg kommer på det der jeg hørte i samme rom.. Anonymkode: 1cbd8...8e5 40
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #3 Skrevet 15. november 2021 Jeg opplevde noe lignende da jeg var 6-7 og jeg har aldri klart å ha et nært forhold til mine foreldre siden. Jeg er fullstendig ubekvem når de klemmer meg og jeg er svært emosjonelt avstumpet til dem. Først for noen år siden fikk jeg klart å komme til roten av problemet, uten at det har hjulpet noe særlig... Jeg gikk motsatt vei av den over meg, jeg ble hyperseksuell svært tidlig, begynte å leke med meg selv like etter, og fortsatte det fram til jeg var 11, da begynte jeg å ha sex med en klassekamerat. Jeg pushet det hele tiden mer framover, så innen jeg var 15 hadde jeg til og med hatt anal og trekant. Det er jo faen ikke normalt og jeg blir helt knust av å tenke på det. Anonymkode: 86ff6...ce0 20
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 15. november 2021 Ut fra de to traumehistoriene over her høres det vel ut som at jenta trenger at du som voksen avdramatiserer hendelsen. Håper du gjorde det når hun fortalt det, da, men: - skjønner at det sikkert var flaut for deg og kanskje nesten litt skremmende - det er helt vanlig at foreldre har sex, flere ganger i uka, «alle» voksne par har det - det betyr at foreldrene nok er glad i hverandre og har det fint sammen - de mente nok ikke at du skulle høre det og trodde du sov godt - det er nok litt flaut for mamma og pappa også om de visste du var våken - det er ikke så lett for deg å skjønne nå, men når du blir voksen vil du forstå mer av det Hun bør bli sett når det gjelder at det var en flau og sjokkerende opplevelse. Samtidig få vite at sex er veldig vanlig i hverdagen til voksne par (det skjønner man ikke helt i den alderen), rett og slett forklare at foreldrene til alle i klassen helt sikkert også har sex noen ganger i uka, at det er en hverdagslig og vanlig del av voksenlivet. Og at foreldrene helt sikkert ikke mente at hun skulle våkne av det, at det var et feilgrep, men at uhell og dumme avgjørelser skjer. Fint at hun torte å si det, så kan du kanskje ta det ned for henne, så det liksom ikke blir et livsødeleggende traume. For det trenger det absolutt ikke være! Anonymkode: 5fd17...6a1 64
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #5 Skrevet 15. november 2021 Jenta har tydeligvis foreldre som er jævla egoistiske, så hun håper vel at en fornuftig voksen skal få dem til å skjønne hvor fælt det hun opplevde var. Sex på hotellrom med ungdomsbarn. Altså ærlig talt, det ville de færreste ikke gjort Anonymkode: 52bc1...660 37
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #6 Skrevet 15. november 2021 Kamomolla skrev (2 timer siden): Hei! Jeg vet ikke om de trodde hun sov, eller hva som er problemet. En venninne av mitt barn fortalte meg plutselig at hun hadde vært på weekend med mor og ny kjæreste, og at hun våknet på natta av at de hadde sex. Jeg vet heller ikke hva hen ønsket å oppnå med å fortelle meg. At du lyttet og var den voksne tillitsfulle personen hun være tro mot der og da. Anonymkode: d7801...bb8 17
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #7 Skrevet 15. november 2021 For en ære å bli betrodd til på denne måten av et barn, dette forteller hun sikkert hverken til sin mor eller far. Det samme skjedde meg da jeg var yngre, vi var på ferie og mine foreldre, meg og min yngre bror delte hotellrom. Jeg fortalte aldri at jeg så dem, men jeg var passivaggressiv de resterende 3 ferieukene og kranglet meg til eget hotellrom for meg og min bror. Jeg har egentlig ikke fortalt noen dette, jeg synes det er ekkelt og ugreit. Anonymkode: 81f68...b65 14
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #8 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg opplevde noe lignende da jeg var 6-7 og jeg har aldri klart å ha et nært forhold til mine foreldre siden. Jeg er fullstendig ubekvem når de klemmer meg og jeg er svært emosjonelt avstumpet til dem. Først for noen år siden fikk jeg klart å komme til roten av problemet, uten at det har hjulpet noe særlig... Jeg gikk motsatt vei av den over meg, jeg ble hyperseksuell svært tidlig, begynte å leke med meg selv like etter, og fortsatte det fram til jeg var 11, da begynte jeg å ha sex med en klassekamerat. Jeg pushet det hele tiden mer framover, så innen jeg var 15 hadde jeg til og med hatt anal og trekant. Det er jo faen ikke normalt og jeg blir helt knust av å tenke på det. Anonymkode: 86ff6...ce0 Tydelig at du har mye større problemer enn at du kun hørte foreldrene dine hadde sex... Anonymkode: 5f5cf...c2b 31
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #9 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Et rop om hjelp Det er traumatisk og jeg opplevde desverre det samme når jeg var barn. Forbandt sex med noe skittent og ekkelt helt til jeg var i slutten av tjue årene, dusjet en time og skrubbet meg etter hver gang jeg hadde sex, og kan fortsatt føle det er ekkelt når jeg kommer på det der jeg hørte i samme rom.. Anonymkode: 1cbd8...8e5 😂😂 Traumatisk 😂😂 Er vel ikke verre enn at foreldrene dine kunne forklart at foreldre gjør sånt. Har opplevd dette selv og traumatisk er vel det siste jeg ville kalt det. 😂😂😂😂😂😂😂😂 Anonymkode: 5d404...c38 13
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #10 Skrevet 15. november 2021 En ting er et lite barn og biologiske foreldre. Men 13-åring.....det er i grenseland for å kunne oppleves som en form for indirekte overgrep. Hadde synes det var utrolig kjipt selv. Anonymkode: f36a9...330 23
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #11 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ut fra de to traumehistoriene over her høres det vel ut som at jenta trenger at du som voksen avdramatiserer hendelsen. Håper du gjorde det når hun fortalt det, da, men: - skjønner at det sikkert var flaut for deg og kanskje nesten litt skremmende - det er helt vanlig at foreldre har sex, flere ganger i uka, «alle» voksne par har det - det betyr at foreldrene nok er glad i hverandre og har det fint sammen - de mente nok ikke at du skulle høre det og trodde du sov godt - det er nok litt flaut for mamma og pappa også om de visste du var våken - det er ikke så lett for deg å skjønne nå, men når du blir voksen vil du forstå mer av det Hun bør bli sett når det gjelder at det var en flau og sjokkerende opplevelse. Samtidig få vite at sex er veldig vanlig i hverdagen til voksne par (det skjønner man ikke helt i den alderen), rett og slett forklare at foreldrene til alle i klassen helt sikkert også har sex noen ganger i uka, at det er en hverdagslig og vanlig del av voksenlivet. Og at foreldrene helt sikkert ikke mente at hun skulle våkne av det, at det var et feilgrep, men at uhell og dumme avgjørelser skjer. Fint at hun torte å si det, så kan du kanskje ta det ned for henne, så det liksom ikke blir et livsødeleggende traume. For det trenger det absolutt ikke være! Anonymkode: 5fd17...6a1 Mja, jenta er 13 år. Ikke 3 år. Anonymkode: f36a9...330 10
GammelKaktus Skrevet 15. november 2021 #12 Skrevet 15. november 2021 Jeg tenker at det er forskjell på å høre foreldre ha sex en den ene forelderen og ny partner men det er en annen sak. Hun fortalte det vel for hun har tillit til deg og synes det var ubehagelig. Er ikke gøy for en 13 åring å overhøre voksne ha sex, spesielt ikke mor og ny partner. Det er faktisk ganske så ubehagelig for et barn å overhøre voksne ha sex, spesielt når det er en forelder og ny partner. Tenker at her blir det tatt lite hensyn , man ligger ikke å knuller på samme rom som et stort barn og dette er en tenåring... Nei, er ikke akkurat årets mor dette. 17
Norja Skrevet 15. november 2021 #13 Skrevet 15. november 2021 Først: kudos til deg for å være den forelderen ditt barns venninne valgte å betro seg til! Deretter: smakløs oppførsel fra mor og ny partner! Forøvrig synes jeg dette var en god oppskrift: 4 hours ago, AnonymBruker said: Ut fra de to traumehistoriene over her høres det vel ut som at jenta trenger at du som voksen avdramatiserer hendelsen. Håper du gjorde det når hun fortalt det, da, men: - skjønner at det sikkert var flaut for deg og kanskje nesten litt skremmende - det er helt vanlig at foreldre har sex, flere ganger i uka, «alle» voksne par har det - det betyr at foreldrene nok er glad i hverandre og har det fint sammen - de mente nok ikke at du skulle høre det og trodde du sov godt - det er nok litt flaut for mamma og pappa også om de visste du var våken - det er ikke så lett for deg å skjønne nå, men når du blir voksen vil du forstå mer av det Hun bør bli sett når det gjelder at det var en flau og sjokkerende opplevelse. Samtidig få vite at sex er veldig vanlig i hverdagen til voksne par (det skjønner man ikke helt i den alderen), rett og slett forklare at foreldrene til alle i klassen helt sikkert også har sex noen ganger i uka, at det er en hverdagslig og vanlig del av voksenlivet. Og at foreldrene helt sikkert ikke mente at hun skulle våkne av det, at det var et feilgrep, men at uhell og dumme avgjørelser skjer. Fint at hun torte å si det, så kan du kanskje ta det ned for henne, så det liksom ikke blir et livsødeleggende traume. For det trenger det absolutt ikke være! Anonymkode: 5fd17...6a1 6
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #14 Skrevet 15. november 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: 😂😂 Traumatisk 😂😂 Er vel ikke verre enn at foreldrene dine kunne forklart at foreldre gjør sånt. Har opplevd dette selv og traumatisk er vel det siste jeg ville kalt det. 😂😂😂😂😂😂😂😂 Anonymkode: 5d404...c38 Så fordi du ikke opplevde det som traumatisk, så latterliggjør du dem av oss som opplevde det slik? Anonymkode: 86ff6...ce0 29
- Brian Skrevet 15. november 2021 #15 Skrevet 15. november 2021 (endret) 5 hours ago, Kamomolla said: Hei! Jeg vet ikke om de trodde hun sov, eller hva som er problemet. En venninne av mitt barn fortalte meg plutselig at hun hadde vært på weekend med mor og ny kjæreste, og at hun våknet på natta av at de hadde sex. Jeg vet heller ikke hva hen ønsket å oppnå med å fortelle meg. Unnskyld at jeg sier det, men synes det blir litt rart når du først skriver at dette er en venninne, og så bruker "hen". "Hen" her og "hen" der, men da jeg var barn vokste jeg opp med det mer normale "gutt" og "jente", og tror ærlig talt at verden neppe går under når man som anonym eller ikke-anonym bruker tar sjansen på å skrive hvilket kjønn barnet faktisk har. Men tilbake til trådens tema; forstår godt at en slik opplevelse kan være ubehagelig for en 13-åring, og det hun burde ha gjort - noe som dessverre ikke er så enkelt når man er ung og usikker - var å si: "Mamma. Jeg vil sove. Hvis du absolutt vil leke doktor; kunne du gjøre dette uten å lage så mye bråk ...?" Gjetter på at moren ville få samme farge som en fullmoden tomat etter en slik reaksjon. Endret 15. november 2021 av - Brian 11
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #16 Skrevet 15. november 2021 FrøkenMånestråle skrev (5 minutter siden): Jeg tenker at det er forskjell på å høre foreldre ha sex en den ene forelderen og ny partner men det er en annen sak. Hun fortalte det vel for hun har tillit til deg og synes det var ubehagelig. Er ikke gøy for en 13 åring å overhøre voksne ha sex, spesielt ikke mor og ny partner. Det er faktisk ganske så ubehagelig for et barn å overhøre voksne ha sex, spesielt når det er en forelder og ny partner. Tenker at her blir det tatt lite hensyn , man ligger ikke å knuller på samme rom som et stort barn og dette er en tenåring... Nei, er ikke akkurat årets mor dette. Jeg er enig i alt du skriver. I tillegg til at dette ikke er årets mor vil jeg jo si at det heller ikke er noe godt tegn på denne kjæresten. Hadde du vært komfortabel nok til å ha sex med en 13-åring i rommet? Jeg tror de færreste hadde ønsket dette, og det hadde ikke hjulpet på ubehaget at det var en bortimot fremmed 13-åring heller. Om jeg så legger til grunn at disse voksne personene tenner på å bli oppdaget, så er det meget spesielt å gjøre det med en 13-åring til stede. Anonymkode: e9813...fae 13
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #17 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): En ting er et lite barn og biologiske foreldre. Men 13-åring.....det er i grenseland for å kunne oppleves som en form for indirekte overgrep. Hadde synes det var utrolig kjipt selv. Anonymkode: f36a9...330 Indirekte overgrep........ altså.......... Anonymkode: d9322...e8e 5
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #18 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): 😂😂 Traumatisk 😂😂 Er vel ikke verre enn at foreldrene dine kunne forklart at foreldre gjør sånt. Har opplevd dette selv og traumatisk er vel det siste jeg ville kalt det. 😂😂😂😂😂😂😂😂 Anonymkode: 5d404...c38 De fleste synes det er traumatisk. Anonymkode: 44b9c...315 6
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #19 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tydelig at du har mye større problemer enn at du kun hørte foreldrene dine hadde sex... Anonymkode: 5f5cf...c2b Ja det er det ingen tvil om... Kjære folk. Men jeg syns det er rart at de har sex i samme rom som en 13åring, veldig rart. At denne ungdommen sier det, kan som flere sier være et rop om hjelp, det kan hende hun opplever flere ting hjemme som ikke er greit for eksempel. Jeg er sjeleglad for at jeg ikke har opplevd det selv, men tror ikke jeg hadde blitt traumatisert av en enkelt hendelse. Anonymkode: 8ba7d...845 5
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #20 Skrevet 15. november 2021 Noe av det verste jeg har hørt! Fy faen. Anonymkode: efec3...8d3 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå