AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #1 Skrevet 15. november 2021 Jeg er så fortvilet. Han har sagt unnskyld til meg og jeg tilgav han for det. Han er veldig lei seg for det. Dette skjedde forrige helg, men jeg klarer bare ikke å få det ut av hodet mitt. Hvorfor kan jeg ikke glemme det, jeg elsker han. Hva gjør jeg for å glemme sånt? Anonymkode: 03baf...523
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #2 Skrevet 15. november 2021 Jeg ville aldri ha godtatt og fortsatt med en sånn fyr, for stort sett så kommer det til å skje igjen! Det hadde vært en konstant dealbreaker for meg! Anonymkode: 9fa60...e97 19
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #3 Skrevet 15. november 2021 Hva gjør du hvis det skjer igjen? Har du styrke nok til å gå fra han, selv om du elsker han? Det er jo en grunn til at du ikke får dette ut av hodet, det er din indre stemme som prøver å beskytte deg. Fylla er ikke en god grunn. Anonymkode: 732c8...89a 12
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #4 Skrevet 15. november 2021 Det er ikke mulig å glemme. Det er et traume, selvom du ikke ble skadet fysisk av slaget så har det skadet deg følelsesmessig. Den du stoler på og elsker mest og skal være trygg med har vist seg å være en du ikke kan være trygg med. Desverre er sjansen stor for at det gjentar seg.. Jeg har vært i et voldelig forhold der jeg unnskyldte de første gangene med fyll jeg også, men jo lenger vi var sammen jo mer ble det et mønster og jeg mistet selvverdet mitt og forstod ikke hvorfor han kunne slå meg, at det måtte være meg som ikke var bra nok.. Du vil ikke havne i det sporet der. Anbefaler deg å gå før det er for sent.. Hvis du trenger noen å snakke med som kan dette kan du ringe anonymt hele døgnet til voldslinjen på 116006 som hjelper deg med råd eller bare lytter. Ta vare på deg ❤️ Kjærlighet skal ikke skade og gjøre vondt! Du trenger ikke å godta dette! Anonymkode: dcd98...ed1 10
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #5 Skrevet 15. november 2021 At han valgte å drikke seg full var hans valg, og han er ansvarlig for hans egne handlinger. Har det først skjedd, kan det skje igjen, så kanskje du bør vurdere om han er den rette for deg. Anonymkode: 37a61...35b 3
Silla123 Skrevet 15. november 2021 #8 Skrevet 15. november 2021 Nei, nei, nei. Det er en dealbreaker, full eller ikke. Er ingen unnskyldning for å slå. Da kan det skje igjen. Neste gang er det kanskje barna deres. 7
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #9 Skrevet 15. november 2021 Dette skjedde min venninne. Hun dro først fra ham, tok fly til en annen landsdel for å komme seg i sikkerhet. Så fikk hun undersøkt seg på legevakta, hun hadde fått hjernerystelse. Så gikk hun fra ham. Anonymkode: fefad...620 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #10 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er så fortvilet. Han har sagt unnskyld til meg og jeg tilgav han for det. Han er veldig lei seg for det. Dette skjedde forrige helg, men jeg klarer bare ikke å få det ut av hodet mitt. Hvorfor kan jeg ikke glemme det, jeg elsker han. Hva gjør jeg for å glemme sånt? Anonymkode: 03baf...523 Hva med neste gang han er full? Stoppet ikke med eksen, selv om han var så lei seg og snill en periode. Anonymkode: 48229...a6a 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #11 Skrevet 15. november 2021 Nr. 1 - anmeld saken. Kutt all kontakt. Slår man i fylla en gang, så gjør man det igjen. Kom deg ut av det. Godta aldri sånn oppførsel, alle - absolutt alle fortjener bedre enn det. Anonymkode: 43daa...362 4
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #12 Skrevet 15. november 2021 Noen er personer som aldri slår. Noen er personer som kun slår i fylla. Noen er personer som slår. Hvilken kategori er kjæresten din i? Og hva har han evt tenkt å gjøre med det hvis han tror at han er i kategori nr 2? Det er mulig at du ikke vil klare å glemme dette selv om det skulle være et éngangstilfelle. Da er forholdet ødelagt, etter min mening. Tillit er viktig i et forhold. Anonymkode: 95319...9c9 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #13 Skrevet 15. november 2021 Hvor sikker er du på at dette kun var en engangstilfelle? Hvis det i tillegg er andre røde flagg underveis her så bør du avslutte. Noe annet kan du angre bittert på. Så tenker det er veldig viktig at du går tilbake i tid og ser litt på oppførselen hans og gå gjennom hvor sikker du er på at det ikke vil skje igjen. I fremtiden vil du angre på at du ikke gikk etter første gangen. Det er vel det alle sier at hvis de hadde klart å gå da så ville det vært så mye enklere. For det blir ikke enklere å gå fra han gang nummer to heller hvis du satser på det at det går fint nå, men da går du. Da tenker du nok at du går gang nummer tre og så sitter du i saksa. Anonymkode: 4f42b...547 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #14 Skrevet 15. november 2021 Dette er ikke noe du skal glemme, du skal anmelde og forlate han. Anonymkode: 2c36f...06c 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #15 Skrevet 15. november 2021 Dette er ikke noe du skal godta. Han valgte selv å drikke seg full. At han er full er ingen unnskyldning overhodet for å slå den man elsker. Kom deg vekk. Anonymkode: 12cdf...d4a 3
GammelKaktus Skrevet 15. november 2021 #16 Skrevet 15. november 2021 Man skal ikke glemme slikt, man skal dumpe slike menn. 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #17 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg er så fortvilet. Han har sagt unnskyld til meg og jeg tilgav han for det. Han er veldig lei seg for det. Dette skjedde forrige helg, men jeg klarer bare ikke å få det ut av hodet mitt. Hvorfor kan jeg ikke glemme det, jeg elsker han. Hva gjør jeg for å glemme sånt? Anonymkode: 03baf...523 Dersom dere bor sammen og leier eller han eier: Du pakker alle dine ting en dag han ikke er hjemme. Så får du hjelp til å lempe dem ut og flytter til et nytt sted. Husk alarm, og fortell alle du kjenner om volden. Meld den også til politiet. Få en venn til å ha telefonen på om du må nødringe fordi eksen står utenfor. Og står han utenfor: lås døren og rop at du ringer politiet. Om dere ikke bor sammen eller du eier: Skift lås på døren, ring alle du kjenner og fortell at han er voldelig og inviter noen til å overnatte første uka. Meld saken til politiet og om exen dukker opp på døra: lås den og rop at du ringer politiet. Det er ikke snakk om "hvis" han er voldelig igjen. Det er snakk om når og hvordan. Anonymkode: adf03...7ef 6
Entern Skrevet 15. november 2021 #18 Skrevet 15. november 2021 Mennesker forandrer seg ikke SÅ mye i fylla. Han slo fordi han ønsket å slå. Dette kommer ikke til å være siste gang. Forlat ham. 4
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #19 Skrevet 15. november 2021 Utilgivelig. Ikke reparerbart. Anonymkode: bd21d...6ce 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #20 Skrevet 15. november 2021 Jeg hadde aldri godtatt det, det kan jeg si med 100 prosent sikkerhet. Vold i nære relasjoner er noe av det verste jeg vet, jeg syns serier om partnervold er verre enn all verdens skrekkfilmer. Grøss og gru! Jeg hadde selv reist min kos og om det hadde skjedd med venninne, søster, bror osv hadde jeg gitt same råd: GET THE FUCK OUT! Anonymkode: 1cebb...807 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå