AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #1 Skrevet 15. november 2021 Hvor ofte tas det blodprøver under svangerskapskontrollene? Tenker på de for å sjekke jernnivået osv? Jeg er i uke 35 og har kun tatt blodprøve ifm glukosebelatningstesten, men er usikker på om de også sjekket jern da. Går kun til lege for kontrollene. Begynner å lure på om legen har glemt det. Anonymkode: e95dc...ec4
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #2 Skrevet 15. november 2021 Tas i uke 12. Jeg har tatt en HB prøve i fingeren hos jordmor, tror det var i uke 24, bare for å sjekke. Fikk beskjed av legen om å ta jern fra uke 18. Vil anbefale å ta kontroller hos jm, da de har mye mer greie på svangerskap, og har bedre tid enn legen. Anonymkode: 9b9ed...ece 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #3 Skrevet 15. november 2021 Det skal ha blitt sjekket ferritin (jern) da du tok blodprøver i begynnelsen av graviditeten. Jeg sjekket ferritin to ganger til senere i svangerskapet da jeg til vanlig sliter med lavt ferritin. Jeg ville bedt om at det tas hb og ferritin på neste kontroll. Det er ikke noe særlig å gå fødsel og barseltid i møte med lave nivåer. Anonymkode: 3f1ad...796 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #4 Skrevet 15. november 2021 Jeg tok blodprøver på kontrollen i uke 12. I tillegg bestilte jeg en time et par uker før uke 24-kontrollen fordi jeg følte meg så dårlig, da tok de HB. Fordi den var ganske lav så tok de nye prøver kun om HB og jernopptak og sånt et par uker etterpå og skal også inn og ta iallfall HB på nytt imorgen selv om det er en stund til neste kontroll. Så om du feks føler deg dårlig så kan du be om blodprøver iallfall Anonymkode: 70176...663
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå