Gå til innhold

Hvorfor skal folk legge seg oppi andres ting (svigers)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det sånn at folk dømmer, snakker og er negative til ting man gjør eller har. Det har dem absolutt ingen grunn til, spesielt når det ikke påvirker dem i det hele tatt

Jeg får små stikk av kjæresten av hva moren hans sier, men han nekter å si hva det er. Frustrerende. Er vel for ikke å såre meg sikkert. 

Men føler moren er fake rundt meg og er negativt stort sett alt man gjør?. 

Han er enebarn. 

Anonymkode: b425b...9e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor er det sånn at folk dømmer, snakker og er negative til ting man gjør eller har. Det har dem absolutt ingen grunn til, spesielt når det ikke påvirker dem i det hele tatt

Jeg får små stikk av kjæresten av hva moren hans sier, men han nekter å si hva det er. Frustrerende. Er vel for ikke å såre meg sikkert. 

Han er enebarn. 

Hæ?

Anonymkode: 0afbf...f9b

• Liker 1
Skrevet

Kan du komme med eksempler?

• Liker 1
Skrevet

Om moren til kjæresten din snakker deg ned til ham, så er det din kjæreste som må manne seg opp og si klart fra at dette er uakseptabelt og han vil ikke finne seg at det snakkes slik om sin utkårede.

Noen mødre er litt ekstra beskyttende om sine gutter, spesielt i fasen hvor de river seg løs fra henne og etablerer seg som voksen med kjæreste som ny hovedperson i sitt liv. Og din kjæreste er attpåtil enebarn. Noen mødre kan oppføre seg nesten sjalu mot en kjæreste, som kommer inn i guttens liv og tar over hennes rolle som guttens nærmeste.

Om det er slik, så kan det være mor trenger en liten alvorsprat, og din kjæreste fortelle at hun er i ferd å skyve ham bort, ved å ikke akseptere og være hyggelig mot deg.

Hadde en kompis som måtte ta sin mor er tak slik. Det som virkelig gikk inn, var om hun ikke ønsket kontakt med sønnens barn etterhvert i framtiden? For det kunne hun ikke regne med om hun fortsatte å snakke dritt om hans elskede. Han var tydelig på at han var voksen nå, ville veldig gjerne fremdeles ha sin mor i livet sitt - men det var uaktuelt om hun ikke respekterte at han var flyttet ut og hadde begynt sitt eget liv.

Anonymkode: fd9a6...6a7

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Om moren til kjæresten din snakker deg ned til ham, så er det din kjæreste som må manne seg opp og si klart fra at dette er uakseptabelt og han vil ikke finne seg at det snakkes slik om sin utkårede.

Noen mødre er litt ekstra beskyttende om sine gutter, spesielt i fasen hvor de river seg løs fra henne og etablerer seg som voksen med kjæreste som ny hovedperson i sitt liv. Og din kjæreste er attpåtil enebarn. Noen mødre kan oppføre seg nesten sjalu mot en kjæreste, som kommer inn i guttens liv og tar over hennes rolle som guttens nærmeste.

Om det er slik, så kan det være mor trenger en liten alvorsprat, og din kjæreste fortelle at hun er i ferd å skyve ham bort, ved å ikke akseptere og være hyggelig mot deg.

Hadde en kompis som måtte ta sin mor er tak slik. Det som virkelig gikk inn, var om hun ikke ønsket kontakt med sønnens barn etterhvert i framtiden? For det kunne hun ikke regne med om hun fortsatte å snakke dritt om hans elskede. Han var tydelig på at han var voksen nå, ville veldig gjerne fremdeles ha sin mor i livet sitt - men det var uaktuelt om hun ikke respekterte at han var flyttet ut og hadde begynt sitt eget liv.

Anonymkode: fd9a6...6a7

Og slik skal en ekte mann være!

Anonymkode: 1f14d...d1a

• Liker 2
Skrevet
Duff skrev (7 timer siden):

Kan du komme med eksempler?

Jeg mistet hunden min ganske nylig, jeg er ekstremt glad i dyr osv. Og ønsket meg en ny gsnske fort. Fant en omplassert hund jeg hentet 2 uker etter min døde. 

Det ble tydeligvis feil og negativ i svigermors øyne. Jeg og kjæresten min bor ikke sammen engang! Vi har vært vår sted og bo, planer om å flytte sammen når vi er ferdig med å studere. Moren hans bor 3 timer unna, og har ingenting med denne hunden å gjøre. Hvorfor skal hun legge seg opp i det da det er mitt ansvar uansett, aldri har jeg hatt med hunden min til dem heller. Så jeg skjønner virkelig ikke problemet. 

Kjæresten sier bare at dette må jeg ta med hun og ham nekter å fortelle mef hva hun sier. Det er vel kanskje fordi han ikke vil såre meg. Men han har heller ikke baller nok til å stå i mot og snakke ting med henne. 

Er ikke bare dette som er problemet. Det er mye annet, hun blir sur når jeg tar egne store avgjørelser i eget liv. Noe hun ikle har noe med, mener jeg påvirker sønnen til å ta egne avgjørelser. Er vel det som blir feil regner jeg med. 

En ting er sikkert, jeg skal aldri flytte i nærheten av det mennesket. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg mistet hunden min ganske nylig, jeg er ekstremt glad i dyr osv. Og ønsket meg en ny gsnske fort. Fant en omplassert hund jeg hentet 2 uker etter min døde. 

Det ble tydeligvis feil og negativ i svigermors øyne. Jeg og kjæresten min bor ikke sammen engang! Vi har vært vår sted og bo, planer om å flytte sammen når vi er ferdig med å studere. Moren hans bor 3 timer unna, og har ingenting med denne hunden å gjøre. Hvorfor skal hun legge seg opp i det da det er mitt ansvar uansett, aldri har jeg hatt med hunden min til dem heller. Så jeg skjønner virkelig ikke problemet. 

Kjæresten sier bare at dette må jeg ta med hun og ham nekter å fortelle mef hva hun sier. Det er vel kanskje fordi han ikke vil såre meg. Men han har heller ikke baller nok til å stå i mot og snakke ting med henne. 

Er ikke bare dette som er problemet. Det er mye annet, hun blir sur når jeg tar egne store avgjørelser i eget liv. Noe hun ikle har noe med, mener jeg påvirker sønnen til å ta egne avgjørelser. Er vel det som blir feil regner jeg med. 

Hvorfor gir han seg disse hintene da, om at hun sier noe?? 

Anonymkode: fd2d8...d7b

• Liker 6
Skrevet

Altså her er svigermor en snåling, men kjæresten din er virkelig ikke noe bedre. Hva er det han driver med? Kommer med små hint om at mora hans misliker måten du gjør ting på, og vil verken si det i klartekst eller faktisk varsle mora om at dette ikke et greit? For en fjott. 

Anonymkode: 38dcc...e5e

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvorfor gir han seg disse hintene da, om at hun sier noe?? 

Anonymkode: fd2d8...d7b

Er det jeg også lurer på. Er sinnsykt irriterende. Av og til tror jeg bare han ikke tenker seg om å det glipper ut. Men har tatt opp dette før at han kan holde kjeft om det. Men er fremdeles vondt å vite å ikke bli likt, føler hun later som hun er hyggelig rundt meg de få gangene jeg møter hun

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Altså her er svigermor en snåling, men kjæresten din er virkelig ikke noe bedre. Hva er det han driver med? Kommer med små hint om at mora hans misliker måten du gjør ting på, og vil verken si det i klartekst eller faktisk varsle mora om at dette ikke et greit? For en fjott. 

Veit, han er redd sin egen mor og føler seg presset 

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Så han presterer å få frem at moren hans er negativ på et eller annet vis, men nekter deretter å utbrodere og henviser til at "du må ta det med henne"? Han legger jo opp til drama hvis han sier A, men ikke B i en slik situasjon

Anonymkode: de11d...3cb

• Liker 5
Skrevet

Okey, dere er unge? I min egen erfaring, har ikke liknende situasjon gått bra. Hæres ut som kjæresten din er glad i mammaen sin (og det er jo som forventet) og han hører på henne og er enig med henne - og hun har tydeligvis startet en krig mot deg. Han vil ikke manne seg opp til å si imot henne. det ser han ikke grunn til, da han er enig med henne. Men prøver å unngå konflikt. 

Jeg foreslår nesten at du kontakter henne direkte. Sier at nå har dere en god ting mellom dere - og er hun egentlig villig til å ødelegge det? Sånn, bevist? Ønsker hun ikke lykke og kjærlighet til sin sønn, og potensielt, barnebarn til seg selv? Foreslå at kanskje burde dere blitt bedre kjent, sånn at hun kjenner deg, og blir tryggere på deg.

Høres ut som moren er bare skeptisk og sjalu, men kan jo hende det er bare hennes første reaksjon mot sønnens første "voksne" kjæreste, og det går over, så fort hun har tenkt seg om. Eller ikke. :vetikke:

Anonymkode: 6e97c...478

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Veit, han er redd sin egen mor og føler seg presset 

Sounds like a keeper.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Han er enebarn. 

Da må han gi hun klar beskjed at hun ikke snakker slik om deg!

Hva er det med noen svigermødre?? *poff* i topplokket!

Anonymkode: 3e14e...ac2

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Så han presterer å få frem at moren hans er negativ på et eller annet vis, men nekter deretter å utbrodere og henviser til at "du må ta det med henne"? Han legger jo opp til drama hvis han sier A, men ikke B i en slik situasjon

Akkurat jeg vet. Men han er vanskelig å få i snakk

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Det største problemet her er ikke svigermor men kjæresten ts.

Jeg giftet meg med en slik mann, det var ett helvete. Vær glad du ser det nå og ikke to uker før bryllupet. Han må sette grenser for sin mor og grenser for hva han skal si til deg og la deg stå med alene. Dette er en svak mann. Jeg skilte meg men ungene har levd med det samme problemet og det ble ikke bedre når de fikk en stemor i hus som krangler så med ungene over bagateller at de ikke vil være der. Far bare ser på og mener de må snakke med stemor selv. Der har du væremåten til slike menn. Det vil alltid være du som må bære byrdene og ordne opp i ting som foregår mellom han og hans mor. Løp!

Anonymkode: 52de7...349

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Sounds like a keeper.

Trenger ikke være spydig. Hvorfor er det sånn at når man har enkelte problemer med parter så er det bare det som blir fokus? Han har da andre kvaliteter jeg forelsket meg i. 

Skrevet

Kjæresten din er en dott. For å spille synsk et øyeblikk: det eskalerer x 100 når dere får barn, og det blir deg mot mor og sønn. 

Ikke gidd. Svigermor er ei purke, men det er ikke henne du lever med og som skal være lojal mot deg.

Anonymkode: 23a1a...04f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Han er enebarn. 

Om han ikke forstår at det hun gjør er galt så er forholdet feil. 

Anonymkode: 47c04...314

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trenger ikke være spydig. Hvorfor er det sånn at når man har enkelte problemer med parter så er det bare det som blir fokus? Han har da andre kvaliteter jeg forelsket meg i. 

Det blir fokus på det fordi du skriver inne på KG at det er et problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...