Gå til innhold

Noen som har erfaring med å føle seg syk i svangerskapet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallois! Dette er mitt 2.svangerskap på kort tid, og med det fører det med seg blandt annet et stort jernmangel. Kan hende formen min skyldes det, men jeg aner ikke..så derfor jeg spør…

jeg er da 27+6, og for første gang sliter jeg litt med dårlig plass i magen og kvalme. Hadde aldri det sist følte jeg, og kvalme har jeg ikke kjent så mye til heldigvis. 
jeg spiser maks 3 ganger om dagen, jeg er stappa mett så lenge og får ikke sultfølelsen mer.. jeg kjenner meg rett og slett skikkelig dårlig nå, føles som at jeg akkurat har nok energi til å gå på do og så tilbake i senga. Jeg er «dårlig» i magen på 7. uka nå, så føles ikke som at det er mye av den næringen jeg inntar - som blir tatt opp i kroppen… ikke engang jerntilskudd får det til å feste seg litt… jeg får ikke sove, og når jeg først sovner så våkner jeg etter litt og får ikke sove videre… hodepine er også daglig basis, men siden det nå er frarådet med Paracet så tør jeg ikke ta det før det er fullstendig krise..

jeg vet at det ikke er leger her, men jeg vil bare høre om andre har erfaring med det her?? Det er skikkelig kjipt å ligge til slik, hvertfall da jeg har en liten en som er alle steder til enhver tid

Anonymkode: 4a14b...989

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hallois! Dette er mitt 2.svangerskap på kort tid, og med det fører det med seg blandt annet et stort jernmangel. Kan hende formen min skyldes det, men jeg aner ikke..så derfor jeg spør…

jeg er da 27+6, og for første gang sliter jeg litt med dårlig plass i magen og kvalme. Hadde aldri det sist følte jeg, og kvalme har jeg ikke kjent så mye til heldigvis. 
jeg spiser maks 3 ganger om dagen, jeg er stappa mett så lenge og får ikke sultfølelsen mer.. jeg kjenner meg rett og slett skikkelig dårlig nå, føles som at jeg akkurat har nok energi til å gå på do og så tilbake i senga. Jeg er «dårlig» i magen på 7. uka nå, så føles ikke som at det er mye av den næringen jeg inntar - som blir tatt opp i kroppen… ikke engang jerntilskudd får det til å feste seg litt… jeg får ikke sove, og når jeg først sovner så våkner jeg etter litt og får ikke sove videre… hodepine er også daglig basis, men siden det nå er frarådet med Paracet så tør jeg ikke ta det før det er fullstendig krise..

jeg vet at det ikke er leger her, men jeg vil bare høre om andre har erfaring med det her?? Det er skikkelig kjipt å ligge til slik, hvertfall da jeg har en liten en som er alle steder til enhver tid

Du beskriver situasjonen din nokså likt jeg opplevde det i siste svangerskap fra midten av andre termin. Fikk egentlig ingen gode svar annet enn at den kroniske hodepinen nok var hormonell og de kraftige hodepineanfallene som kom enkelte dager var svangerskapsmigrene. Jeg slet også med sammenhengende søvn som deg. Både fordi jeg (følte jeg) måtte på do opptil flere ganger i timen og fordi jeg hadde såkalt svangerskapskløe. Dermed var jeg alltid sliten dagtid og slet i perioder med vondter som jeg tror var muskelverk.

En annen ting jeg har tenkt på i ettertid var at jeg tok influensavaksinen i starten av 2 termin. Og det var i grunnen etter dette jeg særlig slet med utmattelse og sykdomsfølelse. Så om du har tatt noen vaksiner i det siste oppi alt, så kan det være noe å ha i bakhodet.

Kan ellers ikke si så mye annet enn at jeg vet hvordan du har det❤️ Og lykke til videre i svangeskapet og med den lille❤️

Anonymkode: e44dd...140

Skrevet

Hadde det helt likt som deg. Hadde også stor jernmangel og jeg ble utslitt bare av å gå på do eller å dusje. Gjøremål i hjemme ble jeg helt utslitt av å måtte ha flere pauser. Var veldig slitsomt. Skal sier at dette var tidlig i mitt 2.svangerskap da, helt fra jeg ble gravid til jeg mistet i MA i uke 10, men tror dette hadde fortsatte og tror dette kom av jernmangel. Har fått påfyll av jern nå så har fått opp jern nivået før jeg blir gravid igjen. Hadde det helt likt med nr 1 og da hadde jeg det hele svangerskapet, hadde da like lavt jern som jeg hadde denne gangen. 

Anonymkode: 83b32...5d9

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde det også sånn.❤️ Hold ut!

Anonymkode: 1ef8c...51e

Skrevet

Jeg er bare i uke 12, men føler meg syk. Er ekstremt kvalm og på grensen til å kaste opp hele tiden, svimmel, et ork å dusje... Utrolig slitsomt.

Anonymkode: 86d48...3ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...