Gå til innhold

Vanskelig å følge trender interiør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå som det snart er på tid å pusse opp kjøkkenet, kjøpe spisebord og sofa blir jeg helt stressa. Har nemlig en historie med at når jeg endelig begynner å like moten og får kjøpt meg nytt, så går det et halvt år og så er det ikke trendy. Når jeg endelig får glatte hvite fronter på kjøkkenet så kan jeg banne på at det snart kommer fronter med utskjæring som er det nye de neste 10 årene..

Alt må ikke være topp moderne, men det er jo en skuffelse at man alltid kommer i siste liten. Hvordan henger dere med??

Anonymkode: a40a3...651

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Henger ikke med, jeg velger det jeg liker og kan se for meg at jeg kan leve med i 10 år +. Hvem sier at alt må være topp moderne? Det er jo ikke bærekraft! Bruk og kast er ut, gjenbruk er in. Eller aller helst, ikke puss opp 👍

Anonymkode: 3a31f...02b

• Liker 15
Skrevet

Henger bare halvveis med fordi jeg liker ikke svart men nå er svart på vei ut. Liker det lyst, hvitt og delikat. Men jeg innreder etter meg og mine, ikke etter hvordan det see ut i kataloger. Likevel, blir det automatisk litt «trendy» uten at jeg prøver for hardt. 

Innred etter funksjonalitet, komfort, smak og behag. 

Anonymkode: 85f6b...c0a

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Henger ikke med, jeg velger det jeg liker og kan se for meg at jeg kan leve med i 10 år +. Hvem sier at alt må være topp moderne? Det er jo ikke bærekraft! Bruk og kast er ut, gjenbruk er in. Eller aller helst, ikke puss opp 👍

Anonymkode: 3a31f...02b

Å ikke vedlikeholde er ikke bærekraftig, det heller. 

Anonymkode: af982...abe

• Liker 3
Skrevet

Her henger jeg ikke med når det gjelder trender innen interiør. Det er ikke bærekraftig og alt for dyrt å hele tiden hige etter det som er trendy i øyeblikket.

• Liker 1
Skrevet

Jeg velger klassisk fremfor mote. Det som er moderne i år, er umoderne neste år. Og hvem har råd til å pusse opp hvert år?

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vedlikehold er ikke nødvendigvis det samme som å pusse opp.

Anonymkode: 40cfc...b59

• Liker 13
Skrevet

Jeg henger ikke med. Jeg kjøper det jeg liker og så lar jeg det være sånn. Jeg har et kjøkken som er 35 år, kjøper retro interiør brukt fordi det er det jeg liker best, osv. 

Hvorfor har du et behov for å være trendy? Kan du ikke utvikle en egen smak?

Anonymkode: c143e...a97

• Liker 8
Skrevet

Jeg har brukt litt tid på å skjønne hva jeg faktisk liker, og ikke trender. Det er naturlige materialer som heltre og stein. Klassisk og tidløst. Men man kan likevel tilpasse det moderne.

Jeg syns Jenny Skavlan har et flott hjem, se på Instagrammen hennes. Hun har nok brukt myyye penger på dyre løsninger. Da bør det være en stil man vet man også trives med om 15 år.

Anonymkode: 78923...dbb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har brukt litt tid på å skjønne hva jeg faktisk liker, og ikke trender. Det er naturlige materialer som heltre og stein. Klassisk og tidløst. Men man kan likevel tilpasse det moderne.

Jeg syns Jenny Skavlan har et flott hjem, se på Instagrammen hennes. Hun har nok brukt myyye penger på dyre løsninger. Da bør det være en stil man vet man også trives med om 15 år.

Anonymkode: 78923...dbb

Enig. Bruk litt tid og krefter på å finne ut hva du virkelig liker. Så satser du på det, og forholder deg ikke til trender. 

Anonymkode: f42a0...5a8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.11.2021 den 0.26):

Som en annen sier, det å vedlikeholde og det å bytte ut er ikke synonymer.

Jeg har et kjøkken som er 30 år gammelt.
Det er godt vedlikeholdt, og skapstammene er gode for enda 10 år (kanskje mer) men frontene må byttes siden laminatet løsner fra underlaget, og soklene har dessverre fått litt vannskade.
(Forhåpentligvis finner jeg fronter med riktig størrelse)

Til TS: hvis du er av dem som liker å fornye deg anbefaler jeg deg å kjøpe noe helt nøytralt/klassisk i farge og utforming, og uten profiler.  Da kan du bruke dekorfolie og profillister når du føler for forandring.
Folien er lett å legge på, og lett å ta av når du vil ha forandring.  Det er litt mer jobb med profillister i følge de som har prøvd det, men det er visst heller ikke særlig vanskelig (bare litt tidkrevende å pusse bort lim)  :)

Anonymkode: 5cdae...bd0

• Liker 1
Skrevet

Kunne ikke brydd mer mindre om hva som er mote. Mår vi pusser opp velger vi hva VI syns er fint, i tillegg til hva som er praktisk. Aldri skjønt det jage med å ha moteriktig kjøkken osv til enhver tid, det går bare ikke. 

Anonymkode: 90455...098

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kunne ikke brydd mer mindre om hva som er mote. Mår vi pusser opp velger vi hva VI syns er fint, i tillegg til hva som er praktisk. Aldri skjønt det jage med å ha moteriktig kjøkken osv til enhver tid, det går bare ikke. 

Anonymkode: 90455...098

men det er jo ikke det ts skriver i det hele tatt. Hun vil bare unngå å hive seg på en trend som er på toppen og på vei ut.

Anonymkode: 6792b...bd8

• Liker 2
Skrevet

Nå er det jo heldigvis sånn at det finnes dyktige fagfolk på disse feltene, som kan gi gode råd om design og trender. 

Anonymkode: 19e48...aee

• Liker 1
Skrevet

Men trenden nå er vel profiler, gråbeige, stein, treverk og andre naturmaterialer?

Skrevet

Vel, hvis du velger designklassikere så blir du ikke lei (de er alltid "populære") og du slipper å følge trendene.

Men virker som om det er mer lags her å (kun) handle på IKEA, JYSK og slike steder etc...

Anonymkode: 631db...2b2

• Liker 1
Skrevet

Henger ikke spesielt med, velger noe jeg tror jeg kan like om 10 år til.

Velger bevisst å unngå typiske trendkjøp.

For eksempel ved oppussing av bad: jeg liker terrazzofliser og kunne nok likt det lenge på en mindre flate. Men hexagon/marmor har jeg igrunnen aldri egentlig likt, så det ville jeg unngått. 

Likte og ønsket meg sort kjøkken - men nå har det jo vært trend. Tror likevel jeg kunne likt et koksgrått matt kjøkken om 10 år til siden jeg jo har likt det de siste 15 årene. 

Har egentlig alltid likt naturmaterialer og betong, aldri egentlig likt særlig messing og stål. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vel, hvis du velger designklassikere så blir du ikke lei (de er alltid "populære") og du slipper å følge trendene.

Men virker som om det er mer lags her å (kun) handle på IKEA, JYSK og slike steder etc...

IKEA har noen klassikere da 😅🤷‍♀️

• Liker 8
Skrevet
Fløff skrev (3 minutter siden):

IKEA har noen klassikere da 😅🤷‍♀️

:fnise:

Skrevet

Aner ikke hva som er moderne, kjøper klassisk stil som jeg liker. Lar ikke andre diktere hva jeg skal ha hjemme.

Anonymkode: fed21...66e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...