Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naboen pusser opp. I dag også 🙈. Hadde gledet meg til en rolig dag hjemme. Men nei... 

Hvor mye borring og banking tolererer dere på en Søndag? 

Anonymkode: a51bc...4eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

på en søndag? Når man har naboer må man desverre tåle støy innenfor visse klokkesletter. Dagen har ikkenoe å si

• Liker 2
Skrevet
Milky skrev (10 minutter siden):

på en søndag? Når man har naboer må man desverre tåle støy innenfor visse klokkesletter. Dagen har ikkenoe å si

Jo, det har det. Søndag er helligdag; vi har lov om helligdagsfred. 

• Liker 13
Skrevet
Milky skrev (1 time siden):

For en merkelig påstand.

Anonymkode: 294b7...182

• Liker 7
Skrevet

Det er ulovlig. Ring politiet så får han en bot og vil ikke gjenta det. 

Anonymkode: 5b393...afa

Skrevet

Naboen her også. Bor i borettslag, hvor oppussing ikke skal forekomme på søndager. Da bankingen fortsatt pågikk kl 20 og barnet mitt ikke fikk sove så klagde jeg til styret. Stille ble det.

Anonymkode: 0d0b5...c99

• Liker 1
Skrevet

Selv om jeg ikke er religiøs så er jeg fan av helligdagsfreden på søndager. Det er én dag jeg håper at hodepinen skal forbli litt mildere enn på andre dager så når naboen pusser opp på søndager (ja det skjer) er jeg ikke spesielt blid for å si det sånn. 

Anonymkode: ee948...97f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

For en merkelig påstand.

Anonymkode: 294b7...182

I helligdagsfredsloven § 3 fremgår det at «På helligdag fra kl. 00 til kl. 24 samt påske-, pinse- og julaften etter kl. 16 skal det være helligdagsfred som ingen noe sted må forstyrre med utilbørlig larm».

Anonymkode: 171ba...44f

• Liker 1
Skrevet

Å høylydt pusse opp på søndager er ikke greit i det hele tatt. Borettslag har regler om ro fra lørdag kl 17/18 til mandag morgen kl 06/07 (tidseksempler). Her ville jeg ha sendt en mail til styret.

• Liker 3
Skrevet

Skriv en lapp til naboen, legg den i postkassen. Hvis det ikke hjelper så går du til styret. Å bare ringe politi uten å gjøre andre tiltak først er veldig dramatisk. Det kan skape dårlig stemning med naboene. Er ikke sikkert disse naboene tenker så mye over støynivået, og derfor bør en heller skrive en liten lapp før en går til purken.

Anonymkode: da9a6...e41

• Liker 1
Skrevet

Kanskje jeg kan spørre i denne tråden istedet for å lage egen tråd.. Jeg hater selv støy fra oppussing og vet hvordan det kan gå utover helse og husfred, men er nå i situasjonen hvor jeg har kjøpt et oppussingsprosjekt av den eneste grunn fordi jeg ikke hadde råd til noe bedre. 

Det er i blokk og det er snakk om vegger som må rives, og alt egentlig må gjøres på nytt av innmaten utenom bad. Hvordan kan vi få dette gjort raskest mulig for å ikke plage naboene så mye? Er det beste å ha arbeid der fra kl 08-19 for å begrense antall måneder arbeidet tar, eller ha arbeid som avsluttes kl 16 når folk kommer hjem fra jobb, men da må pågå i mye lenger periode frem i tid? For min del vil jeg helst bli fort ferdig fordi jeg ikke har råd til å betale boutgifter (lån+fellesutgifter i ny bolig + husleie i nåværende bolig jeg må ha til nye blir innflytningsklart) i så veldig mange måneder. 

Anonymkode: 59e1c...8c3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Kanskje jeg kan spørre i denne tråden istedet for å lage egen tråd.. Jeg hater selv støy fra oppussing og vet hvordan det kan gå utover helse og husfred, men er nå i situasjonen hvor jeg har kjøpt et oppussingsprosjekt av den eneste grunn fordi jeg ikke hadde råd til noe bedre. 

Det er i blokk og det er snakk om vegger som må rives, og alt egentlig må gjøres på nytt av innmaten utenom bad. Hvordan kan vi få dette gjort raskest mulig for å ikke plage naboene så mye? Er det beste å ha arbeid der fra kl 08-19 for å begrense antall måneder arbeidet tar, eller ha arbeid som avsluttes kl 16 når folk kommer hjem fra jobb, men da må pågå i mye lenger periode frem i tid? For min del vil jeg helst bli fort ferdig fordi jeg ikke har råd til å betale boutgifter (lån+fellesutgifter i ny bolig + husleie i nåværende bolig jeg må ha til nye blir innflytningsklart) i så veldig mange måneder. 

Anonymkode: 59e1c...8c3

Gå i dialog med naboen. Sikker på at dere kommer fram til en løsning alle parter kan leve. De fleste finner seg i mye så lenge de har fått beskjed om det. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...