Gå til innhold

Hva er forskjellen på damebukser og herrebukser?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er en del spørsmål her fra kanskje særlig menn som ønsker å bruke damebukser? Jeg skjønner at det antagelig er noe snitt etc som er annerledes, men noen som vet hva som spesifikt er forskjellig? Jeg er ikke personlig interessert i å gå i bukser eller tightser laget for kvinner og min samboer er for liten til at jeg noen sinne ville vurdert å prøve hennes klær eller bytte, selv om hun stadig stikker av med mine klær. Men hadde vi vært like store (høye og omtrentlig i størrelse) hva ville vært forskjellen? Jeg bruker vide bukser, hun smale bortsett fra joggebukser, så og måle hennes mot mine gir meg ikke så mange svar. Men ser jo mange menn med smale bukser, så hvordan er de sydd forskjellig? 

Anonymkode: 35b81...f4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ettersom menn og kvinner har fullstendig ulik anatomi nedentil, vil også buksene være forskjellige. Herrebukser har ofte spalter for å minimere trykk på perineum, mens damebukser oftest ikke har dette

Anonymkode: 442de...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannebukser er sydd på en annen måte for å få plass til utstyret.

Anonymkode: f7fd5...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damebukser har ofte plass til litt hofter og lår og sitter tettere.

Bukser til menn er videre for en mer maskulin look. 

Anonymkode: 96484...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere glemmer det viktigste, lommer 😅 ingen av mine jeans har plass til mobilen i forlomma, mannens jeans har plass til mobil og vanlig lommebok.

Anonymkode: 10892...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...