AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #1 Skrevet 14. november 2021 Altså.. jeg kommer fra en tilsynelatende fattig familie, som har krevd en del penger av meg. På bakgrunnen av det har jeg ikke sittet med noe spesielt overskudd til å kjøpe mye klær. Men nå er jeg endelig student, og bor med typa mi. Problemet nå er at jeg har litt dårlig selvfølelse osv, som følge av mine klær. Jeg klarer på en måte aldri å fikse meg pent, fordi jeg har jo ikke noe pent. Har 2 par bukser i klesskapet mitt. Jeg lurer på hvor mange bukser dere har? Og hvor lang tid det tok før dere bytta ut klesskapet deres, hvis noen har gjort det? Anonymkode: f30f8...16e
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #2 Skrevet 14. november 2021 Det tok meg av forskjellige grunner litt langt tid å finne min voksne stil, men i løpet av noen år i trettiårene fant jeg gleden og nytten i å kjøpe færre og bedre plagg. Nå kjøper jeg bare kvalitet og aldri utpregede moteplagg. Forresten er det lenge siden jeg har kjøpt noe i det hele tatt nå, siden garderoben min er så bra som den er. Jeg føler ikke at jeg trenger noe nytt, men er klar for å slite ut det jeg har. Jeg hadde ekstremt dårlig selvfølelse før og klarte knapt nok å gå inn i en klesbutikk. Jeg følte meg helt jævlig uansett hva jeg prøvde på meg, og det eneste jeg kjøpte var noen få ræva plagg fra HM nå og da. Anonymkode: 6224c...79f
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #3 Skrevet 14. november 2021 Har aldri vært i din situasjon, så jeg er like komfortabel med mine klær fra 25 år tilbake som nyinnkjøpte. De fra den gang som ikke passer lengre er faset ut, men det er slitasje eller størrelse som gjør at de fases ut, ikke stilen. Har en relativt klassisk stil, og plaggene som ikke er klassiske er litt tja, om ikke statement, så har de personlighet, som gjør at de aldri er inn, men heller aldri ut. Og uansett så hadde jeg gitt beng. Har klærne jeg har fordi jeg liker dem. Anonymkode: 3c321...bed
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #4 Skrevet 14. november 2021 Jeg jobber fremdeles med å finne min stil. Tror det er et livslangt prosjekt. Har også vokst opp med dårlig råd og har egentlig aldri hatt mulighet til å prioritere kjøp av klær jeg liker, det har gått i nøytrale klær som har hatt en funksjon. Nå kjøper jeg klær for et par tusenlapper hver eneste måned for å bygge opp en garderobe, har gjort det de siste månedene og først nå har jeg valgmuligheter. Det tar tid å finne et uttrykk man liker. Anonymkode: eccc3...6cf 1
AprilLudgate Skrevet 15. november 2021 #5 Skrevet 15. november 2021 Jeg ville tenkt omvendt, poenget er ikke antall plagg - men at du bygger opp en smart garderobe. Sjekk ut kapselgarderobe og tips til det - og kikk på brukte klær på Tise. Jeg lærte ved å gjøre endel feil: - Kjøpe til en enkelt anledning (gjerne med dårlig tid) - Kjøper stadig nye klær for å forsøke å fikse på dårlig kroppsbilde/selvbilde (det hjelper ikke, og man synes ikke man er noe finere i kjole nr 10) - Kjøpe på salg, altså plagg man ikke har planlagt og ønsket seg også på full pris - Ikke tenke på om plagget vil passe i flere anledninger - Dårlig kvalitet (krympe i vask osv) og vaske feil selv (dette kan være vanskelig å forutse på plagget, så jeg kaldvasker alt nå). 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #6 Skrevet 15. november 2021 Voksen-stilen begynte jeg med da jeg var ferdigutdannet og tjente (nok) penger Så jeg var vel rundt 30 (lang utdanning ) Anonymkode: fe080...40b
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #7 Skrevet 16. november 2021 Jeg begynte oppgradere etter studietiden, og da gradvis, litt etter litt. Blir nok aldri ferdig. Hadde ikke sjans i studietiden, da var alle oppgraderinger gaver/arv. Kaster/gir bort når ting er utslitt eller ikke passer. Har nok klær til å ikke måtte vaske oftere enn hver fjortende dag dersom jeg har jobb hvor jeg bruker privat tøy. Nå som jeg bruker arbeidstøy på jobb så vasker jeg privat tøy en gang pr måned utenom sokker/undertøy. Anonymkode: 285a4...5a2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #8 Skrevet 17. november 2021 Du finner mye kvalitets klær på tise for en billig penge, kjøp der 😃 Anonymkode: 79406...446
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #9 Skrevet 17. november 2021 Hm, jeg ble mer bevisst når jeg var ferdig med bachelor. Men stil kan skifte og endre seg over årene Jeg har hatt samme stil nå i ca 5 år, er rett over 30. Litt små justeringer her og der, men har flere plagg som er 5 år gamle. Anonymkode: 4a619...3b4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #10 Skrevet 17. november 2021 Jeg har over ti par jeans, men bruker bare to av de. Når jeg var rundt 25 så oppgraderte jeg hele klesskapet mitt, solgte det meste jeg hadde på finn og kjøpte nye plagg enten på finn eller i butikk. Nå handler jeg kun klær som kan styles til mange plagg og kjøper ikke masse billige syntetiske topper osv, da sparer jeg heller de pengene for å kjøpe meg én god kvalitetstopp. Henter inspirasjon fra modellene på Zalando.no hvor de også har egen lookbook:) Anonymkode: 4d18d...fb3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #11 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du finner mye kvalitets klær på tise for en billig penge, kjøp der 😃 Anonymkode: 79406...446 Tise er overpriset, får samme type plagg på finn ti ganger så billig Anonymkode: 4d18d...fb3 1
Lea Skrevet 17. november 2021 #12 Skrevet 17. november 2021 Jeg synes det er så vanskelig å finne en stil så alle klærne mine er kræsj.
Gjest Elder Millennial Skrevet 17. november 2021 #13 Skrevet 17. november 2021 Uff da🙈 jeg har fortsatt tøy i skapet mitt fra 1900 tallet jeg🙈 Blir nok aldri full utbytting av klær hos meg😅🙈 Det er nok stilen min det da, litt av hvert😅
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #14 Skrevet 17. november 2021 Ominous skrev (1 time siden): Uff da🙈 jeg har fortsatt tøy i skapet mitt fra 1900 tallet jeg🙈 Blir nok aldri full utbytting av klær hos meg😅🙈 Det er nok stilen min det da, litt av hvert😅 Hva er galt med 1900-tallet? Noen av de fineste plaggene jeg har er fra 1900-tallet! Da gikk jeg på videregående og hadde en veldig dyr og litt voksen stil. Strikkecardiganer og ytterplagg fra den tiden bruker jeg ennå. Digger det. Til ts: prøv å finn ut hva du liker, trenger og hva som passer til din kroppstype. Da vet du hva du skal se etter hvis det dukker opp noen kupp, på salg etc. Anonymkode: 5399d...a00
Gjest Elder Millennial Skrevet 17. november 2021 #15 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er galt med 1900-tallet? Noen av de fineste plaggene jeg har er fra 1900-tallet! Da gikk jeg på videregående og hadde en veldig dyr og litt voksen stil. Strikkecardiganer og ytterplagg fra den tiden bruker jeg ennå. Digger det. Til ts: prøv å finn ut hva du liker, trenger og hva som passer til din kroppstype. Da vet du hva du skal se etter hvis det dukker opp noen kupp, på salg etc. Anonymkode: 5399d...a00 Det er da ingen ting galt med klær fra 1900 tallet, det er jo derfor jeg fortsatt har de. Jeg går kun med det jeg liker og det har ikke en spesifikk stil ☺️👍 Jeg synes ikke man trenger å bytte ut klesskapet så man har bare en stil, det er viktigere å ha klær man liker og føler seg vel i.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #16 Skrevet 17. november 2021 1 hour ago, Lea said: Jeg synes det er så vanskelig å finne en stil så alle klærne mine er kræsj. Er jo ganske kult det når ikke klærne passer helt sammen, kler meg slik selv jeg Anonymkode: ebd0a...507
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå