AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #1 Skrevet 14. november 2021 Artikkelen om "det tredje skiftet". Her kommer det frem at mennene oftest tar ansvar for hus (vedlikehold), hage, snømåking og bil. Javel. Men nå er det ikke alle i Norge som bor i hus og har hage. Mange i storbyene har ikke bil heller. Så hva er "manneoppgaver" når man hverken har hus, hage eller bil? Ikke trengs det vedlikehold, ikke trengs det snømåking, hagen eksisterer ikke, og bilen (dersom man har) kan da utmerket godt få hjulskift til kr 400 ett eller annet sted. Anonymkode: ddbb9...5a7 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #2 Skrevet 14. november 2021 Da drikker vi øl og er utro Anonymkode: 0e74d...d29 18
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #3 Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Da drikker vi øl og er utro Anonymkode: 0e74d...d29 Det gjør dere vel uansett, iallfall de svake av dere. Anonymkode: d9b3a...7b8 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #4 Skrevet 14. november 2021 Støvsuge, vaske, vaske klær, henge opp tøy, brette klær, gå ut med søpla, handle inn matvarer osv er like mye "manneoppgaver" det. Man må jo fortsatt gjøre sånne ting selvom man bor i leilighet og ikke hus Anonymkode: ad64b...729 13
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #5 Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Artikkelen om "det tredje skiftet". Her kommer det frem at mennene oftest tar ansvar for hus (vedlikehold), hage, snømåking og bil. Javel. Men nå er det ikke alle i Norge som bor i hus og har hage. Mange i storbyene har ikke bil heller. Så hva er "manneoppgaver" når man hverken har hus, hage eller bil? Ikke trengs det vedlikehold, ikke trengs det snømåking, hagen eksisterer ikke, og bilen (dersom man har) kan da utmerket godt få hjulskift til kr 400 ett eller annet sted. Anonymkode: ddbb9...5a7 Helt riktig. Artikkelen må være skrevet av en landsbytulling med liten peiling på moderne storbyliv. Anonymkode: 3df69...cd7 3
Ukjentkjendis Skrevet 14. november 2021 #6 Skrevet 14. november 2021 Fotball kanskje? PC gaming? Hobbyer kan variere......historie / politikk... Drikkekultur? 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #7 Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Da drikker vi øl og er utro Anonymkode: 0e74d...d29 Mannehater kvinne bak anonym knaopen hallo Anonymkode: 942d0...6bc
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #8 Skrevet 14. november 2021 De gjør ingenting. Anonymkode: d2cfd...29d 6
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #9 Skrevet 14. november 2021 Da gjør de vel andre ting da. Sånt som alle voksne mennesker må gjøre. Eventuelt så gjør de ingenting. Her er alle muligheter åpne. Anonymkode: d2db1...e57 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #10 Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det gjør dere vel uansett, iallfall de svake av dere. Anonymkode: d9b3a...7b8 Haha.. Der kom den ja. Ikke våg å bruk humor og satire på KG. Det tredje kvinnebud. Anonymkode: 608f8...7bf 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #11 Skrevet 14. november 2021 38 minutter siden, AnonymBruker said: Artikkelen om "det tredje skiftet". Her kommer det frem at mennene oftest tar ansvar for hus (vedlikehold), hage, snømåking og bil. Javel. Men nå er det ikke alle i Norge som bor i hus og har hage. Mange i storbyene har ikke bil heller. Så hva er "manneoppgaver" når man hverken har hus, hage eller bil? Ikke trengs det vedlikehold, ikke trengs det snømåking, hagen eksisterer ikke, og bilen (dersom man har) kan da utmerket godt få hjulskift til kr 400 ett eller annet sted. Anonymkode: ddbb9...5a7 Jeg sparer de 400 og skifter hjulene selv. Utover det så gjør jeg ikke noe av tingene du nevner, da de ikke trengs. Om jeg gjør noe "manneting" i stedet må det vel være at jeg fikler med elektronikk, lodder kretskort og bygger duppeditter. Ikke at det egentlig har noe med kjønn å gjøre, men det er vel ofte flere menn som driver med slikt enn kvinner. Anonymkode: 0f470...2b1 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #12 Skrevet 14. november 2021 Mannen i vår leilighet gjør en haug generelt hjemme, men om jeg skal nevne typiske manneoppgaver: - Fikser sykler - Renser sluk og rør - Fikser alt av tekniske greier - skrur opp alt av møbler/lamper - bærer alt tungt - dreper edderkopper (😂) - og......hentet menskoppen som datt oppi doen 🤣😐 (jeg spurte ikke, mer ropte desperat at «herreguuuuud menskoppen er i do og jeg får den ikke opp med pølseklypa». - tar seg av alt som er ekkelt, bortsett fra å vaske toalettet - ordner alt elektrisk/nye duppeditter som må koples osv Anonymkode: 99287...266 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #13 Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Støvsuge, vaske, vaske klær, henge opp tøy, brette klær, gå ut med søpla, handle inn matvarer osv er like mye "manneoppgaver" det. Man må jo fortsatt gjøre sånne ting selvom man bor i leilighet og ikke hus Anonymkode: ad64b...729 Ja, men dette dreier seg om en artikkel der flertallet sier at kvinnene gjør mesteparten av de vanlige "husarbeidstingene", mens mannfolka tar seg av hagen, plenen, snømåking og bilen. Anonymkode: ddbb9...5a7 4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #14 Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Mannen i vår leilighet gjør en haug generelt hjemme, men om jeg skal nevne typiske manneoppgaver: - Fikser sykler - Renser sluk og rør - Fikser alt av tekniske greier - skrur opp alt av møbler/lamper - bærer alt tungt - dreper edderkopper (😂) - og......hentet menskoppen som datt oppi doen 🤣😐 (jeg spurte ikke, mer ropte desperat at «herreguuuuud menskoppen er i do og jeg får den ikke opp med pølseklypa». - tar seg av alt som er ekkelt, bortsett fra å vaske toalettet - ordner alt elektrisk/nye duppeditter som må koples osv Anonymkode: 99287...266 å herregud? Klarte du ikke ta den opp selv fra do? Ubrukelige kvinne Anonymkode: 942d0...6bc 7
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #15 Skrevet 14. november 2021 Det går vel for de fleste noen timer i uka på å være psykolog, coach, og støttespiller for kona regner jeg med. Mannens mest utakknemlige oppgave nr 1. Anonymkode: 7fb6a...b5c 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #16 Skrevet 14. november 2021 Glad du stiller dette spørsmålet, TS. Jeg er selv enslig, men av det jeg ser av venners parforhold stemmer det at kvinner yter langt mer enn menn på hjemmebane. I min vennekrets og blant mine kolleger kjenner jeg ingen menn som gidder å følge med på foreldremøter, kjøpe bursdagsgaver til barnas klassekamerater, sørge for at barna har vintertøy i riktig størrelse og slike ting, de overlater det til kona/samboeren. Og når det daglige husarbeidet, i beste fall, deles likt blir det en stor skjevdeling når mennene ikke veier opp for kvinnenes tredje skift på noen måte. Anonymkode: 4f0e8...3df 4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #17 Skrevet 14. november 2021 Kan bare snakke for naboen min. Han borrer i veggen noen timer hver dag, som regel også på søndager. Men blir likevel aldri ferdig med oppussingen. Han tar stort sett bare pause når det er fotball på tv, da brøler han ved hver målsjanse. Anonymkode: eba00...1ca 6
SPOCA Skrevet 14. november 2021 #18 Skrevet 14. november 2021 Ingenting. Han gjør helt vanlige huslige oppgaver, men ingenting av vedlikehold osv (da det sjeldent eller aldri trengs). Ikke har vi bil heller, og med balkong har vi ingen hage å ta oss av. 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #19 Skrevet 15. november 2021 Fikser datamaskiner Anonymkode: 5d524...395 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #20 Skrevet 15. november 2021 Menn som har lite manneting å gjøre bruker energien sin på å kommandere kvinnen til gjøre kvinnetingene! Anonymkode: 07f18...1c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå