Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker ikke å stille til intervju, men vet ikke hvordan jeg skal skrive det i en Mail. Kan noen hjelpe?

Anonymkode: 35814...e95

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Hei. Jeg ønsker herved å trekke min jobbsøknad hos dere, og ønsker følgelig ikke å stille opp på avtalt intervju. Takk for muligheten, og lykke til med prosessen. Mvh.. "

Noe sånt hadde jeg skrevet, men er ikke ekspert altså 😊

Anonymkode: 59e31...67a

• Liker 11
Skrevet

Du møter bare ikke opp. Jobbintervju er ikke forpliktende.

Anonymkode: e3dbf...be4

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ønsker ikke å stille til intervju, men vet ikke hvordan jeg skal skrive det i en Mail. Kan noen hjelpe?

Du kan skrive at du har valgt å trekke søknaden din og derfor ikke kommer til å stille til intervju. Så ønske de lykke til med ansettelsesprosessen. 

Anonymkode: f4ea4...7e4

• Liker 6
Skrevet

Hei xxxxxx

Jeg avlyser herved vår avtale om intervju... osv. Troll 😘👹

Anonymkode: 7dacd...cfc

• Liker 1
Skrevet

Nei, men det er mennesker bak prosessen som har bedre ting å finne på enn å vente på noen som ikke kommer. En sier ifra, ærlig talt. 

• Liker 21
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er ikke aktuelt. 

• Liker 7
Skrevet

Takk for svar😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du kan skrive at du har valgt å trekke søknaden din og derfor ikke kommer til å stille til intervju. Så ønske de lykke til med ansettelsesprosessen. 

Anonymkode: f4ea4...7e4

Bruker denne😊 Takk😊

• Liker 2
Skrevet

Bare ikke møt opp eller skriv en sms at du ikke er interessert og ikke møter opp 

Skrevet
13 minutter siden, knulleGuden666 said:

Bare ikke møt opp eller skriv en sms at du ikke er interessert og ikke møter opp 

"Bare ikke møt opp"? Hva slags tips er det? Ser flere skriver det her, er dere helt gærne? Man vet aldri, kan alltids hende at samme arbeidsgiver blir aktuell på et senere tidspunkt, da er det kjipt å bli husket som "den som ikke møtte forrige gang". 

Man sender melding. Selvsagt!

Anonymkode: 1e737...510

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

"Bare ikke møt opp"? Hva slags tips er det? Ser flere skriver det her, er dere helt gærne? Man vet aldri, kan alltids hende at samme arbeidsgiver blir aktuell på et senere tidspunkt, da er det kjipt å bli husket som "den som ikke møtte forrige gang". 

Tør man ikke så tør man ikke, enklere for noen å gi faen i å møte opp og legge på om arbeidsgiveren ringer 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er mange som ikke har moral, og bare driter i avtaler. Selvfølgelig skal man si ifra, det handler om respekt for andres tid. 

Anonymkode: c7b62...60f

• Liker 1
Skrevet

Man sier selvfølgelig i fra!! Er bare å sende mail/sms om at man desverre ikke er interessert lenger og ønsker å trekke søknad, lykke til videre osv

• Liker 2
Skrevet
Walterwhite skrev (40 minutter siden):

Nei, men det er mennesker bak prosessen som har bedre ting å finne på enn å vente på noen som ikke kommer. En sier ifra, ærlig talt. 

Der kan du si. Det er også mennesker som søker på utlyste stillinger, 90 % får verken takk eller annet for søknaden, men kun taushet. 

• Liker 2
Skrevet
Just now, Egenskap said:

Der kan du si. Det er også mennesker som søker på utlyste stillinger, 90 % får verken takk eller annet for søknaden, men kun taushet. 

Det blir litt annerledes, ingen bryter en avtale ved å ikke si takk for søknaden.

• Liker 1
Skrevet

Det er mange som ikke har moral, og bare driter i avtaler. Selvfølgelig skal man si ifra, det handler om respekt for andres tid. 

Samme "no show" fenomenet skjer av og til med dating også: to mennesker som ble enige å møtes, avtalte tidspunkt....

Det er bare å trekke skulderen, og ta det med ro: lite bortkasta tid ble sikkert planlagt med i intervju-prosessen! 

Realistisk i dag en bedrift/arbeidsgiver kan forvente kanskje maks. 70-80% effektivitet? 

8 av 10 kommer nøyaktig til avtalt tidspunkt, resten av gjengen kommer enten altfor sent, eller kommer ikke i det hele tatt! 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Absolutt! Det handler jo om navn og rykte + at man kan sette seg inn i den andres situasjon. En telefonsamtale, en mail eller i det minste en sms kan man påkoste seg. Vedkommende har jo forberedt seg å greier...

Egenskap skrev (1 time siden):

Forstår den 'knee jerk" følelsen og ønske om å sparke tilbake mot kapitalismens bruk og kast av arbeidstakere. Likevel så stiller man kun seg selv i dårlig lys om man opptrer på den måten. 

Endret av Den Sagnomsuste

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...