AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #1 Skrevet 14. november 2021 Det er ikke så alt for lenge til vi skal ha skoleball. Nyttårsball på skolen. Og jeg.. uff. Det her er litt vanskelig. Jeg har lyst til å gå i kjole. Nå ble jo ballet avlyst i fjor pga pandemi så jeg har aldri vært på sånt før. Jeg har heller ikke snakket med noen om det, har et par venninner jeg håper ville kunne støttet det, men jeg takler ikke tanken på dress. Jeg føler meg uvell i dress. Nå har jeg ikke så mye erfaring i kjoler heller, men må innrømme at jeg alltid har vært litt sjalu på jenter som har kunnet pynte seg og kledd seg opp i fine ting. Er det veldig teit? Jeg har begynt å se litt på internett etter kjoler jeg liker. Har for eksempel falt for disse to: https://www.zalando.no/mascara-ballkjole-rose-m0921c0cp-j11.html https://www.showdress.no/a-line-princess-sweetheart-beading-sleeveless-floor-length-tulle-dresses.html?catid=50 Er litt redd for å kjøpe noe på nett som viser seg å ikke passe. Og hva med sko og sånn. Anonymkode: f5de9...74f 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #2 Skrevet 14. november 2021 Hva med å stikke innom en av de butikkene som selger ballkjole, bare for å prøve ut hvordan du føler deg i kjole. Evt. bestille på en nettbutikk hvor du vet du kan returnere varen om det er feil størrelse. Floyd har endel ballkjoler med vaffelsøm i ryggen, noe som gjør at de er mer justerbare på en måte. Sko må du kanskje bestille på nett om du har store føtter. Om du føler deg fin i kjole går du for det og ikke dress. Hva andre skulle ha å si om saken er ikke relevant. Anonymkode: 0156b...72a 5
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #3 Skrevet 14. november 2021 Ikke gjør det, du vil bli mobbet. Anonymkode: 18650...6fc 5
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #4 Skrevet 14. november 2021 37 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg føler meg uvell i dress. men må innrømme at jeg alltid har vært litt sjalu på jenter som har kunnet pynte seg og kledd seg opp i fine ting. Anonymkode: f5de9...74f (Føler du deg som jente så gå i kjole.) Anonymkode: 8b184...5fa
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #5 Skrevet 14. november 2021 Du burde velge en annen type kjole om du ikke har tenkt å bruke falske pupper. Hadde valgt en med A-form, kanskje, for å balansere ut evt brede skuldre? Anonymkode: 8de61...745 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #6 Skrevet 14. november 2021 Hvis det er det du ønsker, gjør du det. Men har du noen venner som vet hvordan du føler det? Alle har rett til å kle seg som de vil, men det beste er hvis du har noen som støtter deg. I en perfekt verden, blir alle godtatt for den man er, men vi lever dessverre ikke i en perfekt verden. Og folk kan være ondskapsfulle mot de som ikke er som dem. Så derfor tror jeg du har det best med støttende venner, hvis ikke risikerer du at juleballet kan bli noe du ser tilbake på med vonde følelser. Anonymkode: 04a4d...aed 5
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #7 Skrevet 14. november 2021 Noe sånt for eksempel. kilde: https://www.jjshouse.no/A-Formet-Scoop-Hals-Sweep-Borste-Train-Satin-Ballkjole-Med-Splittet-Front-018192351-g192351/?utm_term=192351&utm_size=06&gclid=Cj0KCQiAhMOMBhDhARIsAPVml-Epr9ZE7QyQXrgfIiU4KrFFcl8HdGhvDSXFRihg5Qc7lWJclNI5408aAtwtEALw_wcB#/ Anonymkode: 8de61...745 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #8 Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis det er det du ønsker, gjør du det. Men har du noen venner som vet hvordan du føler det? Alle har rett til å kle seg som de vil, men det beste er hvis du har noen som støtter deg. I en perfekt verden, blir alle godtatt for den man er, men vi lever dessverre ikke i en perfekt verden. Og folk kan være ondskapsfulle mot de som ikke er som dem. Så derfor tror jeg du har det best med støttende venner, hvis ikke risikerer du at juleballet kan bli noe du ser tilbake på med vonde følelser. Anonymkode: 04a4d...aed Og kjolene du har sett på er nydelige, men krever nok litt pupper. Anonymkode: 04a4d...aed 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #9 Skrevet 14. november 2021 Det er selvfølgelig null problem å gå på ball i kjole. Men jeg tenker at du kanskje bør prøve å gå i feminine klær på skolen en vanlig dag først. Bare å for å kjenne hvordan det føles. Jeg jobber på en skole hvor vi i min tid har hatt to elever som startet i vg1 som "vanlig" gutt, og gikk ut av vg3 med jentenavn. Dette førte ikke til noen mobbeproblematikk el, ungdommen godtok lett at "Trygve" var blitt "Trine". Men det sier seg selv at Trine fikk mye oppmerksomhet i starten. Selv om ingen lo, og ingen ertet og ingen sa stygge ting, så blir det mange blikk de første dagene. Og det er ikke gitt at det er så ok for deg, spesielt ikke på ball. Så jeg anbefaler deg å gå i litt feminine klær på skolen først, for å kjenne etter hvordan det føles. Før du hopper rett i tyllkjolen. Anonymkode: 53dc3...d00 12
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #10 Skrevet 14. november 2021 Selvfølgelig kan du gå i kjole, det kommer til å kle deg kjempe bra! Lekker 💃 Venninnene dine hjelper deg garantert om du spør, men du kan også gjøre alt på egenhånd hvis du vil det Fler og fler menn bruker kjole uavhengig av legning, det er jo et fint og veldig komfortabelt plagg og kvinner har brukt dress i mange år, så ikke la deg stoppe av en sosial teit konstruksjon. Gjør som du vil 😊 Anonymkode: 19c1a...f11 4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #11 Skrevet 14. november 2021 Skoleball? Var da veldig unge medlemmer her? Anonymkode: d256c...704 2
Djungelvrål Skrevet 14. november 2021 #12 Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke så alt for lenge til vi skal ha skoleball. Nyttårsball på skolen. Og jeg.. uff. Det her er litt vanskelig. Jeg har lyst til å gå i kjole. Nå ble jo ballet avlyst i fjor pga pandemi så jeg har aldri vært på sånt før. Jeg har heller ikke snakket med noen om det, har et par venninner jeg håper ville kunne støttet det, men jeg takler ikke tanken på dress. Jeg føler meg uvell i dress. Nå har jeg ikke så mye erfaring i kjoler heller, men må innrømme at jeg alltid har vært litt sjalu på jenter som har kunnet pynte seg og kledd seg opp i fine ting. Er det veldig teit? Jeg har begynt å se litt på internett etter kjoler jeg liker. Har for eksempel falt for disse to: https://www.zalando.no/mascara-ballkjole-rose-m0921c0cp-j11.html https://www.showdress.no/a-line-princess-sweetheart-beading-sleeveless-floor-length-tulle-dresses.html?catid=50 Er litt redd for å kjøpe noe på nett som viser seg å ikke passe. Og hva med sko og sånn. Anonymkode: f5de9...74f Begge kjolene var kjempefine. Zalando fører store størrelser i en del sko. Bare gå inn i filteret og trykk på den størrelsen du trenger. Her er pensko i str 41-46 https://www.zalando.no/damesko-pumps/__storrelse-41.41~5.42.42~5.43.44~5.45.46/ 3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #13 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (På 14.11.2021 den 21.28): Selvfølgelig kan du gå i kjole, det kommer til å kle deg kjempe bra! Lekker 💃 Venninnene dine hjelper deg garantert om du spør, men du kan også gjøre alt på egenhånd hvis du vil det Fler og fler menn bruker kjole uavhengig av legning, det er jo et fint og veldig komfortabelt plagg og kvinner har brukt dress i mange år, så ikke la deg stoppe av en sosial teit konstruksjon. Gjør som du vil 😊 Anonymkode: 19c1a...f11 Kjoler deilig å ha på. Anonymkode: 13bdb...0e6 1
Gjest 123 eller noe Skrevet 19. november 2021 #14 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (På 14.11.2021 den 21.27): Og kjolene du har sett på er nydelige, men krever nok litt pupper. Anonymkode: 04a4d...aed Og midje og hofter, og ikke brede skuldre, og damekropp generelt??
Nooni Skrevet 19. november 2021 #15 Skrevet 19. november 2021 For å være helt klar på det med en gang: Jeg synes du skal kle deg i hva du vil uavhengig av hva jeg eller andre mener eller gir deg innspill på. Ok? Hvis du hadde vært min sønn så ville mitt forslag vært å gå for noe mer androgynt. Hvis du er gutt og ikke har startet på en prosess mot å bli jente (kanskje vil du ikke det heller) så er jeg redd for at du vil bli den alle snakker om i en tradisjonell ballkjole. Så jeg ville heller anbefalt deg å gå med noe skikkelig statement som for eksempel dette. Ja, du vil fortsatt bli snakket om, men nå fordi du er tøff og kul, ikke rar og lite gjennomtenkt. Ikke kopier jentene, finn deg selv og ditt uttrykk. 6
LiseTV Skrevet 19. november 2021 #16 Skrevet 19. november 2021 Flott at du tørr. Jeg var ikke klar for det på din alder. Lykke til og skriv om hvordan du likte det.😍 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #17 Skrevet 22. desember 2021 Hei! Ble det noe av dette?😁 Anonymkode: 179b5...32e 1
Fjollefyr Skrevet 23. desember 2021 #19 Skrevet 23. desember 2021 Forstår at du synes dette er vanskelig Ts, men håper at du har noen du kan snakke med dette om. Men alt kommer an på hvem du er i vennegjengen, og hvordan vennegjengen din er. Jeg hadde også lyst til å gå i ballkjole på skoleball, men jeg var langt nede i hierarkiet på ungdomsskolen så det var helt uaktuelt for meg. Men jeg tror at dagens unge er mer åpen og forståelsesfull enn de jeg gikk på skole med. Men klart du kan om du vil, prøv å bestille på nett der du kan returnere den så kan du finne en du kler og liker. Men vær forberedt på at du får mye oppmerksomhet. Håper du finner ut av dette. Hi Five til deg!! 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå