Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ref tråden om det er lurt å omskolere seg. Jeg lurer på om noen som stortrives som sykepleier men som ikke makter mer grunnet lav bemanning, arbeidstid og arbeidspress har tips til omskolering der nevnte faktorer er bedre? Hadde jeg mistrivdes med yrket i seg selv hadde det vært enkelt å finne noe annet men sykepleier er liksom meg og har så lyst å finne noe relevant men som er til å leve med. 

Et tips fra meg er legekontor. Er ikke ledig stilling her i området, men kanskje hos dere.

Anonymkode: 782d5...909

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Undersøk om du kan ta pedagogikk og bli lærer på yrkesfag?

Anonymkode: 2c052...0ce

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Undersøk om du kan ta pedagogikk og bli lærer på yrkesfag?

Anonymkode: 2c052...0ce

Takk, skal lese litt om det 

Skrevet

Saksbehandler i stat, kommune eller organisasjon? Jeg er vernepleier i bunn og har aldri hatt noe problem med å få saksbehandlerstillinger. 

Anonymkode: 1f835...c7a

• Liker 2
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker said:

Saksbehandler i stat, kommune eller organisasjon? Jeg er vernepleier i bunn og har aldri hatt noe problem med å få saksbehandlerstillinger. 

Anonymkode: 1f835...c7a

Takk!

Skrevet

Det er jo egentlig et hav av muligheter. Jeg kjenner mange sykepleiere som har mange andre stillinger enn å jobbe turnus på sykehus :)

For eksempel å jobbe som helsesykepleier på skole eller helsestasjon eller jobbe som konsulenter, saksbehandling, ledere, rådgivere og veiledere på kontor der det er behov for sykepleiers fagkompetanse (kan være både på et sykehus, i kommunen eller privat bedrift). 

Jeg er jobbsøker og syntes stadig vekk jeg ser annonser som oppgir sykepleier-utdanning som relevant, så det er bare å legge inn søk for å se litt hva som finnes :)

Anonymkode: 77696...a5b

• Liker 1
Skrevet

Tviler på det er et hav av muligheter nå som halve arbeidsstokken er på utkikk etter ny jobb. 

Anonymkode: 3d88a...07f

• Liker 4
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker said:

Tviler på det er et hav av muligheter nå som halve arbeidsstokken er på utkikk etter ny jobb. 

Anonymkode: 3d88a...07f

Nåvel, det er ikke akkurat mangel på jobb til sykepleiere som ønsker sceneskifte. 4196 ledige stillinger som sykepleier på nav per nå, også finnes det jo mange andre jobber man kan være aktuell til som ikke er en sykepleier-stilling. Jobb i serviceyrker, salg, barnehage, skole, osv. 

Anonymkode: 77696...a5b

Skrevet

Jeg omskolerte meg til Ingeniør. Fikk mye høyere lønn, mindre stress på jobb og slutt på turnusarbeid.

Anonymkode: be6a2...fd9

• Liker 2
Skrevet

Jeg verker etter omskolering!!!! Men mangler selvtillit, føler jeg ikke kan noe annet. 

Skrevet

Jeg kan anbefale å bli spesialsykepleier, det er en helt annen hverdag-  selv om det ikke er omskolering. Som anestesi- eller operasjonssykepleier er det lett å få dagjobb, hvis du må jobbe turnus er det en lettere turnus med færre helger og netter, og det er aldri løping. Kun en pasient av gangen å forholde seg til, og kun sykepleieoppgaver, ingen rydding eller matlaging.  Jeg kunne aldri tenke meg tilbake til sengepost, men stortrives som anestesisykepleier. 

Anonymkode: ac4bf...d9d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...