Gjest cecilia Skrevet 7. oktober 2005 #1 Skrevet 7. oktober 2005 Har en labrador på tre år, som har veldig tørr hud. Han klør seg nesten konstant, og dette medfører en god del røyting. I tillegg ser det selvfølgelig veldig ubehagelig ut. Nå har han begynt og mistet veldig pels rundt øynene pga. all kløinga. Tror ikke det har noe med foret å gjøre. Bruker jo fôr kjøpt hos vetetinær. Noen som har noen tips? Vil jo gjerne hjelpe hunden, for det ser veldig vondt ut.
Gjest Xavia Skrevet 7. oktober 2005 #2 Skrevet 7. oktober 2005 Vi har også slitt med tørr hud hos vår hund. Vi ble tipset om å bruke Omega 3 tilskudd i foret hans. Det har vi gjort i 1,5 år nå, og huden hans er problemfri! Vi kjøper fortilskuddet og maten hans herfra. Kjempebra kundeservice, og gratis levering på døra!
Gjest Xavia Skrevet 7. oktober 2005 #3 Skrevet 7. oktober 2005 Tror ikke det har noe med foret å gjøre. Bruker jo fôr kjøpt hos vetetinær. ← Men du.... Det kan ha noe med foret å gjøre også. Selv om det er kjøpt hos veterinær så kan han reagere på det. Det kan være lurt å prøve et annet for også.
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2005 #4 Skrevet 7. oktober 2005 Det kan være fôret også. Vurdert å bytte? Kan jo være at den er veldig ømfentlig, kanskje prøve vom og hundemat?
Gjest cecilia Skrevet 7. oktober 2005 #5 Skrevet 7. oktober 2005 Vi hadde en periode der vi prøvde ut mange forskjellig merker på for, men så vidt jeg kan huske var huden like tørr da Kanskje jeg skal prøve omega3. Takk for tipset
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2005 #6 Skrevet 7. oktober 2005 Vom og hundemat er råkost og ikke tørrfôr. Har hatt kløende hund selv, og byttet og nå er det ingen tørr hud og kløing lenger. www.vomoghundemat.no
Gjest vimse Skrevet 8. oktober 2005 #7 Skrevet 8. oktober 2005 Ølgjær skal visst også være fint... Min hund er og tørr, og er av den radmagre typen, hun fikk prøve et høyaktivitetsfòr og er blitt så fin Men om høsten er jo pelsen på hundene litt rar da...
Brunhilde Skrevet 8. oktober 2005 #8 Skrevet 8. oktober 2005 Jeg har en hund som hadde tørr og kløete hud, den rev pels ut i store dotter når det stod på som verst og den fikk pussfylte blemmer der pelsen var borte. Det eneste som hjalp var kortison. Jeg sluttet med kortison fordi den ble så oppblåst. Tenkte at den fikk heller klø... Så fikk jeg et tips om å prøve hundefor med laks fra Purina ProPlan og nå, etter et par måneder klør den nesten ikke og pelsen har vokst ut igjen! Eneste ulempen er at foret lukter laks - men det er en billig pris for en fornøyd hund! Anbefales dette foret på det sterkeste til hunder med problemhud.
Gjest cecilia Skrevet 9. oktober 2005 #10 Skrevet 9. oktober 2005 Hmmm... Vet ikke jeg. Har hvertfall gitt ham omega-3, så får vi se om det hjelper på. Tusen takk for alle tipsene
Gjest Xavia Skrevet 10. oktober 2005 #11 Skrevet 10. oktober 2005 Hmmm... Vet ikke jeg. Har hvertfall gitt ham omega-3, så får vi se om det hjelper på. ← Har du bestilt fra Olivers allerede?
tuva77 Skrevet 10. oktober 2005 #12 Skrevet 10. oktober 2005 Du bør ta ham med til en vetrinær som kan hudproblemer og som tester han. Det er billigere enn å prøve alt som er for det kan være så mange grunner til kløe. Ei venninne av meg hadde en hund med lignende symptomer og hun må få sprøyte hver 3 mnd. Så gå å få en skikkelig utredning du, det vil være det beste for hunden din også slik at det ikke går for lang tid før dere finner noe som hjelper. Lykke til
Gjest cecilia Skrevet 10. oktober 2005 #13 Skrevet 10. oktober 2005 Har du bestilt fra Olivers allerede? ← Nei, dro til en dyrebutikk istedenfor. Men fattern skal i tillegg ta ham med til veterinær i løpet av uka. Nå har vofsen i tillegg klart og pådratt seg masse åpne sår på labbene Stakkars..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå