AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #1 Del Skrevet 14. november 2021 Har dere tatt med vitnemål fra vgs på CV når man har høyere utdanning Anonymkode: 86c21...f7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #2 Del Skrevet 14. november 2021 Nei. Anonymkode: bb63f...964 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 14. november 2021 #3 Del Skrevet 14. november 2021 Snakker du om å skrive det på cven eller å legge ved vitnemålet når du sender inn papirer? Det første gjør jeg, det andre gjør jeg som regel ikke. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #4 Del Skrevet 14. november 2021 Nei, skriver ikke vgs på cv heller. Irrelevant. Anonymkode: ec62b...bae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #5 Del Skrevet 14. november 2021 Nei, nevner ikke VGS på CV-en, tar heller ikke med vitnemål derfra om jeg blir spurt om å dokumentere utdanningen. Anonymkode: afded...d39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #6 Del Skrevet 14. november 2021 Man tar ikke med vitnemål på CV? Jeg tenker det er relevant hvor lenge du har vært i arbeidslivet. Da jeg søkte første jobb etter studiene førte jeg opp både vgs og universitetet på CV (altså hvor jeg gikk og hvilke år) Jeg la ikke ved vgs-vitnemål med mindre de ba om det (noen ba om det) Anonymkode: 6a7f3...448 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #7 Del Skrevet 14. november 2021 Nei, har aldri gjort det. Det måtte være om det var noe spesielt relevant at jeg kunne satt av en linje til hvilken linje jeg tok på vgs. Anonymkode: e633f...b43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #8 Del Skrevet 14. november 2021 Jeg skriver opp vgs på CVen, at jeg gikk tre år på allmenne fag på videregående, men legger ikke ved CV. Man kan jo komme inn på høyere utdanning på andre måter, så tenker det er jo litt relevant at man fullførte vgs til normert tid 🤷 Anonymkode: 0e1e6...906 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yoshi Skrevet 14. november 2021 #9 Del Skrevet 14. november 2021 I min jobb ba de alle legge ved vitnemål fra vgs. De ville se fravær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #10 Del Skrevet 14. november 2021 16 minutter siden, AnonymBruker said: Man kan jo komme inn på høyere utdanning på andre måter, så tenker det er jo litt relevant at man fullførte vgs til normert tid Det varierer nok om noen tenker det er viktig eller ikke, i tillegg til hvor bra vitnemålet fra den høyere utdanningen er. Er man ingeniør og har en grad med nærmere A i snitt så er liksom ikke VGS relevant uansett hvordan man ser det. Anonymkode: afded...d39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 15. november 2021 #11 Del Skrevet 15. november 2021 13 hours ago, Yoshi said: I min jobb ba de alle legge ved vitnemål fra vgs. De ville se fravær. Hvilken type jobb var dette? Regner med det var folk uten høyere utdanning? For de fleste arbeidsgivere vil det jo være heidundrende irrelevant om en kandidat hadde fravær for 3+ år siden. Folk modnes jo som regel en del etter VGS. Til spørsmålet: Jge har pleid å nevne hvor og når jeg gikk å VGS, man har aldri lagt ved vitnemål. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #12 Del Skrevet 15. november 2021 Du skal ikke å legge ved cv med mindre de ber spesifikt om det. Men er ingen som kommer til å be om det etter du har en høyere utdanning.. Da vil de nok heller se på dokumentasjon for at du har en høyere utdanning eventuelt. Anonymkode: f441e...a7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wandagirl Skrevet 15. november 2021 #13 Del Skrevet 15. november 2021 Nei, har du gått høyere utdanning så er det vitnemålet derfra som er relevant. Har du kun gått vgs kan du ta med vitnemål fra vgs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #14 Del Skrevet 15. november 2021 Nei, jeg legger kun ved høyere utdanning. Anonymkode: 56017...dbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 15. november 2021 #15 Del Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Har dere tatt med vitnemål fra vgs på CV når man har høyere utdanning Anonymkode: 86c21...f7e Har du masse seksere og null fravær så er det fint å vise det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #16 Del Skrevet 15. november 2021 12 minutter siden, I Grosny said: Har du masse seksere og null fravær så er det fint å vise det Kanskje fravær, men har du mastergrad er det totalt useriøst å "flashe" hva man hadde i snitt på vgs. Anonymkode: 5a79c...c18 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 15. november 2021 #17 Del Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kanskje fravær, men har du mastergrad er det totalt useriøst å "flashe" hva man hadde i snitt på vgs. Anonymkode: 5a79c...c18 Regnes man som useriøs dersom vgs vitnemålet er vedlagt? Jeg tenker at fantastiske prestasjoner er positivt. Jeg hadde ikke lagt med mitt eget vitnemål. Det ligger i underkant av 5, og har ikke skryteverdi, men derimot en del fravær :( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #18 Del Skrevet 15. november 2021 1 hour ago, I Grosny said: Regnes man som useriøs dersom vgs vitnemålet er vedlagt? Jeg tenker at fantastiske prestasjoner er positivt. Jeg hadde ikke lagt med mitt eget vitnemål. Det ligger i underkant av 5, og har ikke skryteverdi, men derimot en del fravær :( Jeg tenker at det viser at man som jobbsøker ikke skjønner hva som er relevant informasjon for arbeidsgiver. Fravær og karakterer 5+ år tilbake i tid. Mye forandrer seg på den tiden. Men bevares, det kan variere med bransje og arbeidsgiver selvsagt. Anonymkode: 5a79c...c18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #19 Del Skrevet 15. november 2021 Nei. Det eneste som står på min CV er bachelor og mastergrad. Jeg legger ved vitnemålet fra VGS som vedlegg dersom de ber om det i søknadsteksten. Anonymkode: d3e01...519 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #20 Del Skrevet 15. november 2021 4 hours ago, Knirke said: Hvilken type jobb var dette? Regner med det var folk uten høyere utdanning? For de fleste arbeidsgivere vil det jo være heidundrende irrelevant om en kandidat hadde fravær for 3+ år siden. Folk modnes jo som regel en del etter VGS. Til spørsmålet: Jge har pleid å nevne hvor og når jeg gikk å VGS, man har aldri lagt ved vitnemål. Jeg er ikke den du spør, men da jeg søkte jobber rett etter studiet for rundt 8 år siden så var det iallfall 2 (kanskje flere jeg husker ikke helt) som ba meg sende med vgs-vitnemål som et av papirene de ville se selv om jeg hadde en mastergrad fra UiO. Jeg søkte da jobber i IT-bransjen, konsulentjobber osv. Vet ikke hvorfor de ville ha info om vgs, jeg spurte ikke hvorfor. Anonymkode: 6a7f3...448 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå