Gå til innhold

Var Ole Ivars inspirert av Nirvana?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg er millennial 😅 Så jeg var en liten unge da Cobain døde, men så fort jeg fikk sansen for rock - noe jeg gjorde tidlig - fikk jeg også sansen for Nirvana og etterhvert Cobain selv. Jeg hadde en periode der jeg leste maaasse om ham, leste biografier, så dokumentarer… Bare slukte i meg alt. Jeg er veldig glad i musikk da - særlig rock, men også andre sjangere - så jeg blir litt obsessed når jeg får virkelig sansen for en artist/band 😅 Som da jeg oppdaget Queen også - leste omtrent om alt som hadde med Freddie Mercury å gjøre 🤓 

Anonymkode: 973f3...810

Veldig kult 👍

Er litt det samme sjøl, hører til de yngste i gen X (hadde jeg vært 2 år yngre hadde jeg vært gen Y), ble fan av Black Sabbath på ungdomsskolen en gang og har vært det siden 🤘 (og av det meste som har en lignende stemning egentlig)

Er også veldig glad i Queen! 😄 Har du hørt de første platene deres? Ganske rar prog rock 😄 

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver her altså 😊

Skrevet
Smurfii skrev (50 minutter siden):

Smaken er som baken, men Ole Ivars kan ikke måle seg med Nirvana, Let’s be honest..🙈 

Heart-Shaped Box💗 Stemmen til Kurt Cobain🥰

Det kommer vel helt an på hvem du spør. Spør du en dansebandentusiast tror jeg ikke han er enig med deg. :) 

To så ulike musikkstiler kan ikke sammenlignes, og det er umulig å si hva som er bra og hva som er dårlig.

Anonymkode: 56d03...be1

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ole Ivars er et fantastisk band. Nirvana, derimot, var så mediokert at vokalisten begikk selvmord.

Anonymkode: 2f86d...0bc

Mannen hadde bronkitt, en udiagnisert kronisk mage- og tarm lidelse som var fylt av smerter, samt depresjon og bipolar lidelse. Samt han også hadde ADHD (Siste diagnosen har ingenting med selvmord å gjøre)
Men de førstnevnte. Det er ikke rart at mannen begynte å drikke og bruke piller når han var i så mange smerter både fysisk og mentalt. Å når man blir lei nok så tar noen en overdose som i værste fall dreper deg.. desverre. Synd han ikke fikk ordentlig hjelp i tide. Fantastisk stemme, og et fantastisk band som har fulgt alle mine ungdomsår.

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger og svar til dette. 

Perelandra, mod. 

Skrevet
Entern skrev (22 minutter siden):

Veldig kult 👍

Er litt det samme sjøl, hører til de yngste i gen X (hadde jeg vært 2 år yngre hadde jeg vært gen Y), ble fan av Black Sabbath på ungdomsskolen en gang og har vært det siden 🤘 (og av det meste som har en lignende stemning egentlig)

Er også veldig glad i Queen! 😄 Har du hørt de første platene deres? Ganske rar prog rock 😄 

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver her altså 😊

Ja jeg har hørt litt på dem, synes de er ganske kule! Litt spesielle sanger og ganske forskjellige lyder 😛 Jeg liker best de litt røffere låtene som i Keep yourself alive og Great king rat - det raske tempoet, røffe gitaren, kombinert med den særegne stemmen til Mercury, det bare gjør noe med meg 😍 Jeg lener meg ofte til sangene som Brian May har skrevet, da de fleste av dem har litt hardere gitarspilling  som jeg er skikkelig svak for. 😍

• Liker 1
Skrevet
Sitat

Var Ole Ivars inspirert av Nirvana?

Det må ha vært motsatt i såfall! Ole Ivars hadde sine første hit'er i det Kurt Cobain ble født. Kanskje Cobain og co rota seg borti en bygdafest mens de var her? Karsk (knikt, kaffedoktor) å hæla i taket på Hamar etter Kalvøya?

Anonymkode: 2bb83...3b2

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja jeg har hørt litt på dem, synes de er ganske kule! Litt spesielle sanger og ganske forskjellige lyder 😛 Jeg liker best de litt røffere låtene som i Keep yourself alive og Great king rat - det raske tempoet, røffe gitaren, kombinert med den særegne stemmen til Mercury, det bare gjør noe med meg 😍 Jeg lener meg ofte til sangene som Brian May har skrevet, da de fleste av dem har litt hardere gitarspilling  som jeg er skikkelig svak for. 😍

Veldig kult 👍

Du har god smak 👍

(Ikke at jeg er noen som helst slags smaksdommer da, men jeg synes i alle fall du har god og kul musikksmak :))

Skrevet
Entern skrev (1 minutt siden):

Veldig kult 👍

Du har god smak 👍

(Ikke at jeg er noen som helst slags smaksdommer da, men jeg synes i alle fall du har god og kul musikksmak :))

Takk for det og i like måte! 😀 

• Liker 1
  • 3 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Noen som tror kona var involvert? 

Anonymkode: b1398...539

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Noen som tror kona var involvert? 

Anonymkode: b1398...539

Kona eller korona?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kona eller korona?

Courtney Love drepte ikke Kurt! 🙄 Hun redda derrimot livet hans mange ganger da han holdt på å ta overdose!  

Anonymkode: 9ae82...8c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...