Gå til innhold

Feriereise til Island

Anbefalte innlegg

Skrevet

Neste år har jeg lyst å ta mannen min på langweekend til Island. Har lyst å se geysir, islandshest, bade i varme kilder, se Nordlys etc. Noen som har vært på Island og kan peke meg i rettning av hvor, hvilken årstid, og tips til ting å oppleve?

Anonymkode: 8442f...aea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye større sjanse for å se nordlys i Nord-Norge enn på Island, da Island ligger på samme breddegrad som Trondheim-Steinkjer. Har allikevel lyst å dra til øya jeg også da!

Anonymkode: 9a0f3...09a

• Liker 1
Skrevet

Eksen min er fra Island og jeg var der to uker hver vinter i tre år uten å se nordlys :P Og utenom nordlyset er det ingenting å gjøre der om vinteren. Dra dit på sommeren og se nordlys i Norge.

Anonymkode: 1ae2a...ede

Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Neste år har jeg lyst å ta mannen min på langweekend til Island. Har lyst å se geysir, islandshest, bade i varme kilder, se Nordlys etc. Noen som har vært på Island og kan peke meg i rettning av hvor, hvilken årstid, og tips til ting å oppleve?

Anonymkode: 8442f...aea

Bo i Reykjavik. Meld dere på en organisert dagstur med buss for å se geysir, Gullfoss etc. For varme kilder er blå lagune standard, men andre alternativer er bl.a. Vök Baths, Myvatn Nature Baths og Gamla Laugin. 

Kan egentlig varmt anbefale å ta et par ekstra dager, leie bil og kjøre rundt hele øya. Det er en del morsomme steder og fantastisk landskap både i sør, øst og nord. Min erfaring er at årstiden ikke har så mye å si. Sommeren er mer "behagelig", særlig for bilkjøring, mens varme kilder er diggere på vinterstid.

Anonymkode: da40b...0f3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...