Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

skal kjøre opp veldig snart og har hatt en slags brain fog de siste ukene. Jeg gjør dumme feil når jeg er ute å kjører, og for øvrig små, dumme feil hjemme/jobb fordi jeg følger meg så ukonsentrert og ikke helt tilstede. 

Jeg vet ikke om det er mangel på søvn, nerver, gravidhjerne eller bare en kombo av alt. Har noen tips til hvordan jeg kan komme ut av dette her? 😃 Prøver å legge meg tidlig og si til meg selv at jeg må fokusere, men det funker ikke...

Anonymkode: a4b7b...5b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør så godt du kan. Mediter før oppkjøringen. Vær pratsom, munter og hyggelig, så sjarmerer du kanskje sensor i senk, hvis du er heldig med sensoren da.

Anonymkode: 59701...ea6

Gjest 123 eller noe
Skrevet

Tok oppkjøring i juni da jeg hadde termin i oktober, det holdt på å gå til helvete da jeg skulle rygge opp en bakke, tenkte speilvendt og rygget opp på den gale siden av veien.. man skal jo rygge den veien man beveger seg, ikke veien bilen står vendt 😅 hun sa jeg besto siden jeg oppdaget feilen på 5 sekunder og rettet opp uten å stresse, så bare hold hodet kaldt og tenk 2 eller 3 ganger før de sier du skal kjøre en rar plass 🙂

Skrevet

Det høres ikke trygt ut, for deg, for barnet eller for alle oss andre. Helt ærlig, du bør utsette oppkjøringen, og vente med å kjøre noe mer til du er ved dine fulle fem.

Hadde du hatt lappen og gått til legen med denne problematikken, hadde du mest sannsynlig fått kjøreforbud.

Anonymkode: f6206...021

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det høres ikke trygt ut, for deg, for barnet eller for alle oss andre. Helt ærlig, du bør utsette oppkjøringen, og vente med å kjøre noe mer til du er ved dine fulle fem.

Hadde du hatt lappen og gått til legen med denne problematikken, hadde du mest sannsynlig fått kjøreforbud.

Kjørelæreren min mener det er forsvarlig for meg å kjøre, og hun har vitnet de små feilene jeg snakker om. Jeg har god kontroll på bilen og kan mye, men små feil gjør alle. Tenk på alle de som ikke bruker blinklys i rundkjøringer, eller som har feil plassering....eller om man ikke får med seg fartsgrensen på en vei. Dette er ting som skjer alle, men siden jeg har en prøve å bestå vil jeg gjerne kjøre så plettfri som mulig. 

Skrevet
skruttveig skrev (23 minutter siden):

Tok oppkjøring i juni da jeg hadde termin i oktober, det holdt på å gå til helvete da jeg skulle rygge opp en bakke, tenkte speilvendt og rygget opp på den gale siden av veien.. man skal jo rygge den veien man beveger seg, ikke veien bilen står vendt 😅 hun sa jeg besto siden jeg oppdaget feilen på 5 sekunder og rettet opp uten å stresse, så bare hold hodet kaldt og tenk 2 eller 3 ganger før de sier du skal kjøre en rar plass 🙂

Såpass! Gratulerer med bestått :)  Hva mener du med at du rygget på feil fei? Begynte du å rygge i kjørefeltet bilen var i, eller rygget du over mot venstre side? 😄

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jøss, så mye du klarte å tolke ut av dette da. Tror du kjørelæreren hadde godkjent å gå til oppkjøring om h*n mente at ts var farlig i trafikken? 

Anonymkode: f184a...96c

• Liker 2
Skrevet

Ikke stress så mye over det. Jeg følte meg likedan som deg, men tok likevel ikke sorgene på forskudd. Jeg tok lappen 10 dager før fødsel. Tok et intensivt løp på kjøreskole på 1,5 mnd med full pakke i forkant 😅 kjørelæreren min mente jeg var klar for oppkjøring. Tok også en oppvarmingstime rett før oppkjøringen.. Da gjorde jeg et par feil, og hissigproppen av en kjørelærer satte meg på plass 🙉 full av hormoner så var jeg på gråten og tenkte det her går til helvete... Men selve oppkjøringen kunne ikke gått bedre 😁 fikk en avslappa og jovial sensor, som også lot meg få litt stopp og pustepause pga kynnere 😂

Anonymkode: d4cbc...27c

Gjest 123 eller noe
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.11.2021 den 17.30):

Såpass! Gratulerer med bestått :)  Hva mener du med at du rygget på feil fei? Begynte du å rygge i kjørefeltet bilen var i, eller rygget du over mot venstre side? 😄

Takk, dette er 3 år siden da, men koselig med gratulasjon for det om da ;D Jeg rygget opp som en brite, ja, skulle jo rygget høyresiden selv om bilen sto vendt som en venstrebil :)

Skrevet

Enten så stryker du, eller så består du. Regner med at du er mer skjerpet uansett den dagen du skal kjøre opp. Kjørte selv opp da jeg var gravid, med gravidhjerne. Strøk første gangen, men besto andre gangen. Tenker slik på det at siden jeg strøk var jeg ikke klar for å kjøre i trafikken. For det er man jo strengt tatt ikke, når man gjør slike feil som fører til at man stryker. Jeg måtte øve og terpe litt mer, før jeg var klar. Og da besto jeg.

Anonymkode: 9584b...c70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...