AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #1 Skrevet 14. november 2021 I fjor husker jeg veldig godt en samtale kjæresten min hadde med søstera si mens vi handlet julegaver. Hvor det var snakk om en bok og søsteren sa til min kjære "du kjøper IKKE pocketversjonen i julegave altså ærlig talt". Og kjæresten sa nei nei det skulle han selvfølgelig ikke gjøre. Og jeg syns det var ekkelt for jeg pleier som regel å kjøpe pocketversjonen til folk. Har aldri tenkt over at det kanskje er smålig..? Et det det? Bare husker mamma som er en lesehest alltid sa til oss ungene at det holdt lenge å kjøpe pocket til henne og det har jeg på en måte stått ved. Selv hadde jeg aldri brydd meg om det var pocket eller stiv perm annet enn at pocketen er lettere å få med seg og tar mindre plass. Er det gjerrig av meg å ha kjøpt pocketversjon av bøker? Anonymkode: 473a7...293 4
princeofithilien Skrevet 14. november 2021 #2 Skrevet 14. november 2021 Jeg ville i hvert fall ikke tenkt noe over at det var gjerrig, jeg har fått mange pocketbøker til jul, og har helt sikkert gitt bort mange også, det har jeg ikke noe problem med i det hele tatt! De er jo fortsatt nye fra butikken, og det står det samme i dem! Og det er jo som du sier, pocket er lettere å ha med seg i veska for de som liker det! 30
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #3 Skrevet 14. november 2021 Nei, det synes jeg ikke er gjerrig. Jeg foretrekker selv pocket fremfor stiv perm. Anonymkode: b396f...cd3 28
Mezzosoprena Skrevet 14. november 2021 #4 Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): I fjor husker jeg veldig godt en samtale kjæresten min hadde med søstera si mens vi handlet julegaver. Hvor det var snakk om en bok og søsteren sa til min kjære "du kjøper IKKE pocketversjonen i julegave altså ærlig talt". Og kjæresten sa nei nei det skulle han selvfølgelig ikke gjøre. Og jeg syns det var ekkelt for jeg pleier som regel å kjøpe pocketversjonen til folk. Har aldri tenkt over at det kanskje er smålig..? Et det det? Bare husker mamma som er en lesehest alltid sa til oss ungene at det holdt lenge å kjøpe pocket til henne og det har jeg på en måte stått ved. Selv hadde jeg aldri brydd meg om det var pocket eller stiv perm annet enn at pocketen er lettere å få med seg og tar mindre plass. Er det gjerrig av meg å ha kjøpt pocketversjon av bøker? Anonymkode: 473a7...293 Det blir litt annerledes at en mor sier til sine barn at de skal kjøpe pocketversjoner til henne - barn har kanskje ikke så mye penger som voksne har. Personlig kjøper jeg alltid innbundne bøker i gaver, synes pocketversjoner er litt smålig ja... 26
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #5 Skrevet 14. november 2021 Kommer helt an på hva den du kjøper boken til foretrekker. Er det en person som foretrekker pocket, eller en person som ikke har noen preferanse, så er det ikke frekt. Om det er en person som foretrekker hardcover hva det enn heter på norsk, så kan det være frekt. Anonymkode: 47337...8bb 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #6 Skrevet 14. november 2021 I alle dager.. Jeg kjøper pocket og innbundet om hverandre, alt ettersom om den aktuelle boka er tilgjengelig i pocket eller ikke. Og har alltid gitt pocket i gaver til de som er glade i bøker, aldri hørt noe negativt om det. Tror søstera til kjæresten din er litt rar, jeg. 😆 Anonymkode: 9b57b...a74 23
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #7 Skrevet 14. november 2021 Vel, det mener HUN. Jeg ville faktisk foretrukket å få pocketversjon, den er mykere og veier mindre. Anonymkode: aff78...b90 17
Muskath Skrevet 14. november 2021 #8 Skrevet 14. november 2021 Det er da ikke smålig! Jeg synes det er flott å få pocketbøker, ønsker meg det faktisk. Har kjøpt to pocket allerede til to venninner. 4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #9 Skrevet 14. november 2021 Har aldri falt meg inn at det skulle være noe galt med det!!!! Anonymkode: ab5d8...b38 6
Gjest laPistola Skrevet 14. november 2021 #10 Skrevet 14. november 2021 Det spørs vel litt på mottaker. En pocketbok ser jo ikke så pen ut i bokhyllen. Er det en boksamler, eller en som leser og kvitter seg med de? Jeg hadde ikke blitt sur over og få en pocketbok, men er den bra ville jeg ha kjøpt den innbundet også.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #11 Skrevet 14. november 2021 Jeg leser bare innbundet bok om jeg ikke klarer å vente på pocketversjonen. Hater de stive permene og den unødvendige tyngden! Anonymkode: 4c885...95a 11
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #12 Skrevet 14. november 2021 En pocketbok er kjip som julegave, ja. Anonymkode: 4f29d...dea 7
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #13 Skrevet 14. november 2021 Du skal ikke dømme en bok på dens omslag har jeg hørt. Det er innholdet som teller. Noe så tullete og smålig å mene at det er frekt å kjøpe pocket. Mer miljøvennlig er det og. Anonymkode: 87dc8...acb 12
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #14 Skrevet 14. november 2021 Forresten er det tanken som teller og. Anonymkode: 87dc8...acb 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #15 Skrevet 14. november 2021 Det kommer jo helt an på mottakeren, men du kjenner vel de du gir julegave til? I min familie gir alle for en bestemt sum, og da prøver vi å få mest mulig for pengene. Vi vil heller ha en pocketbok og en ting til enn "bare" en innbundet bok. Men så har vi alle begrenset økonomi og er vokst opp med å tenke sånn. Et år fikk jeg en hel bokserie i pocket, kjøpt på Finn, i gave fra foreldrene mine. Beste gaven det året. Det var det jeg ønsket meg, for da visste jeg at jeg kunne få hele serien innenfor deres gavebudsjett til meg. Men brukte bøker (eller andre brukte ting) er jo ikke noe jeg ville gitt til noen uten at de spesifikt ønsket seg det. Anonymkode: 7901c...44f 6
Ulven Skrevet 14. november 2021 #16 Skrevet 14. november 2021 Man må nesten vurdere mottaker. Personlig hater jeg pocket, og det kommer ikke inn i bokhylla mi og jeg gir det heller ikke bort da jeg ikke synes det er en god gave. Andre liker pocket og synes det er en ok gave, men disse har antageligvis flagget det på forhånd og da er det jo greit. 5
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 14. november 2021 #17 Skrevet 14. november 2021 Har fått pocket bøker til jul jeg, aldri tenkt på det som frekt, eller smålig.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #18 Skrevet 14. november 2021 Jeg leser minst to bøker i uka, og er en skikkelig bokelsker. Helt greit å gi pocket i gave. Jeg har bokhyller i flere rom i huset, så pocketbøker står i hyller på et gjesterom. Nå leser jeg nesten ikke papirbøker lenger, fordi jeg foretrekker lesebrett, men bokgaver blir jeg alltid glad for 🙂 Anonymkode: f8281...3f5 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #19 Skrevet 14. november 2021 Kunne ikke falt meg inn å bry meg om hva slags bok jeg får. De bøkene jeg har fått viser at personen kjenner meg og ønsker å gi meg noe jeg faktisk vil like, så om det er pocket eller innbundet går på ett ut. Anonymkode: d2e8a...0d2 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #20 Skrevet 14. november 2021 Ja takk til pocketversjonen! Enten leser jeg på reise, eller så leser jeg når jeg er på telttur. I begge situasjoner er det om å gjøre å reise så lett som mulig, så jeg har alltid pocket med. Anonymkode: 4b4ae...e9a 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå