AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #1 Skrevet 14. november 2021 Hadde dere lette svangerskap? Jeg hadde hyperemesis med 1. vil gjerne ha en til, men tror virkelig ikke at jeg orker😔 Anonymkode: 7639f...3ce
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #2 Skrevet 14. november 2021 Jeg har ikke mange. Bare tre. Kastet opp i 40 uker med alle tre, gjerne et tosifret antall pr dag. Var helt grusomt. Men et svangerskap er en kort del av livet. Og med nr 2 og nr3 visste vi hva vi gikk til. Og vi visste at mannen måtte ta alt av barn og hus og livet generelt i de 40 ukene mens jeg lå på sofaen og kastet opp. Det var som sagt grusomt mens det sto på. Men det var verdt det. Anonymkode: 43120...cc2 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #3 Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har ikke mange. Bare tre. Kastet opp i 40 uker med alle tre, gjerne et tosifret antall pr dag. Var helt grusomt. Men et svangerskap er en kort del av livet. Og med nr 2 og nr3 visste vi hva vi gikk til. Og vi visste at mannen måtte ta alt av barn og hus og livet generelt i de 40 ukene mens jeg lå på sofaen og kastet opp. Det var som sagt grusomt mens det sto på. Men det var verdt det. Anonymkode: 43120...cc2 Det verste med nr 2 og nr3 var at jeg hadde så lite overskudd til barna. Men disse var små, og de fikk jo all nærhet de trengte. Jeg tror det hadde vært verre om barna var større, og krevde oppfølging på en annen måte. Men en 1.5 åring og en 3åring takler fint at mamma ligger på sofaen, eller gulvet ved siden av mens de leker. Anonymkode: 43120...cc2 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #4 Skrevet 14. november 2021 Bare bekkenløsning. Som ikke ble «bare» lenger på de siste, ble verre for hver gang. men bortsett fra det, ingen plager 😊 Har 6 barn. Anonymkode: bfa56...2f4
Snabeltann Skrevet 14. november 2021 #5 Skrevet 14. november 2021 3 barn, lette svangerskap med alle tre. Og raskere og raskere fødsler.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #6 Skrevet 14. november 2021 Niks, har 3 barn og hatt svangerskapsforgiftning i 2 av 3 svangerskap. Hadde også mye kvalme, oppkast og vektnedgang i første svangerskap (ble aldri kvalifisert som sykdom). Det ene svangerskapet (nr.2) var helt problemfritt. Fikk en gutt da, de to andre er jenter. Uansett, det har vært verdt det. Jeg har alltid Ønsket meg 3 barn 🙂 Anonymkode: 235bb...e19
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #7 Skrevet 14. november 2021 Har tre. Ikke lette svangerskap eller fødsler, men har ikke hatt hyperemisis. Flere spontanaborter også. Kunne egentlig tenkt meg flere enn tre, tidligere, men nå er det nok. Ikke først og fremst pga svangerskap og fødsel, mest pga resten. Anonymkode: b82ab...8c9
Vera Vinge Skrevet 14. november 2021 #8 Skrevet 14. november 2021 Har tre og syns første del var slitsom med alle tre. Veldig kvalm og mye oppkast med to av dem (fikk ikke diagnosen hyperemesis, men kastet opp mye og gikk litt ned i vekt de første 20 ukene), og veldig svimmel med den andre. Men ting gikk seg veldig til rundt halvveis, og fra da var formen helt opp. Mye morgenkvalm med to av dem, men helt fin i kroppen. Ikke noen bekkenproblemer og trente helt fram fødsel med alle tre pluss gikk mye tur. Følte meg lett på foten og trivdes med å være gravid. Med iom at jeg var så kvalm med to av dem, må jeg innrømme at tanken på nr fire ikke har vært så nærliggende, spesielt mtp at man da ikke får fulgt opp barna så bra. Pluss at jeg har hatt komplikasjoner under fødsel og to barn med mye uro i babytiden. Jeg tror jeg hadde lidd meg gjennom to tøffe graviditeter, men ikke flere enn det, om det var veldig tøft. Nå er det jo ikke alle som får hyperemesis med nr to heller, da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå