AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #1 Skrevet 14. november 2021 Jeg har nylig fått beskjed om at jeg har høyt kolestrol og bør ha en kostholdsendring først for å se om det hjelper. Da tenker jeg mer frukt,grønt og fisk. Men jeg går meg bort i alt på nett opp dette. Derfor lurer jeg på om dere har noen gode råd og gjerne oppskrifter. Anonymkode: ce998...61d 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #2 Skrevet 14. november 2021 Nå viser mer og mer forskning at kosetrol i seg selv, ikke er farlig. Man skal ha det kolesterolet man har, uavhengig av om det er høyt eller lavt https://caluna.no/siste/doktor-kjellevand-ikke-mal-ditt-kolesterol/ Anonymkode: 511df...07e 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #3 Skrevet 14. november 2021 Hvor høyt totalkolesterol og LDL har du da? Og alder? Anonymkode: cec95...4de
Nevian Skrevet 14. november 2021 #4 Skrevet 14. november 2021 Ta i hvert fall en slurk tran hver kveld. Det krever ingenting, og fikk ned min LDL med et helt poeng alene.
Gladidagogså Skrevet 14. november 2021 #5 Skrevet 14. november 2021 Hvilken type kaffe drikker du? Hvis du drikker mye koke/presskanne/espresso altså ufiltrert kaffe kan det forhøye kolesterolet. Jeg gikk over til filterkaffe, da gikk kolesterol ned :)
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #6 Skrevet 16. november 2021 Jeg fikk samme beskjed av legen - begynte med styrketrening 2 ganger i uka (tilnærmet inaktiv fra før) kuttet ut ost på brødskiva til lunsj, og begynte å spise minst 5 om dagen av frukt og grønt. Tilbake på kontroll etter 3 måneder var nivåene normale igjen, og jeg slapp medisin Anonymkode: 21e51...6d4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå