Gjest Warrior Skrevet 14. november 2021 #61 Del Skrevet 14. november 2021 Bølle skrev (2 timer siden): Det blir veldig dumt for de som ikke kan ta vaksinen, og for de som ikke ønsker å ta vaksinen. Sånn jeg har forstått det er vaksinen frivillig, så hvorfor segregere på denne måten? De eneste det blir dumt for er de som ikke kan ta vaksinen av forskjellige årsaker, men håper det finnes en løsning for dem. De som bare ikke vil vaksinere seg er det ikke synd på. De har valgt det selv. laraf skrev (7 minutter siden): Nakstad går ut og sier at mange har overvurdert vaksinens effekt mot smitte. Da man startet vaksineringen ble det ikke sagt mye om at de to første dosene bare var starten. At det kom en dose 3 osv. Jeg har lenge tenkt at det ble en 3.dose. Hørte jo fra andre land at beskyttelsen ble dårligere etter noen måneder. Uansett så er det bedre å vaksinere seg enn å ha null beskyttelse mot korona. Smitten øker tross alt mest blant uvaksinerte. Det betyr ikke at vaksinerte ikke kan bli smittet. Sånn er det med influensavaksinen også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 14. november 2021 #62 Del Skrevet 14. november 2021 Justlooking skrev (20 minutter siden): Sitter gjerne hjemme med hjemmekontor jeg også - skal fint klare noen måneder i lockdown. Men tør de, det vil jo vise det de fleste allerede vet, at de vaksinerte smitter hverandre 😅 Dessverre kommer de nok aldi til å innrømme det. Enten fortsetter de å skylde på de uvaksinerte og bare innfører verre og verre restriksjoner for dem, eller så slutter de å teste, og da tror alle at "smitten" har forsvunnet. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnea27 Skrevet 14. november 2021 #63 Del Skrevet 14. november 2021 Denne tråden bare lyser av litt for mye Resett, Steigan, Document & co. Skremmende hvor mye makt de har fått. https://www.faktisk.no/artikler/0q4rw/her-er-ekkokammeret-som-gjor-alternative-medier-til-virale-vinnere 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 14. november 2021 #64 Del Skrevet 14. november 2021 Villfisker skrev (2 timer siden): Kjør på. Det vil bare vise at det ikke vil hjelpe på smittetallene. Jula er kjedelig uansett. Kan fint sitte hjemme, spise og drikke godt. Har fine turområder til fri disposisjon også. Nesten uten et menneske i nærheten, og ingen vil kunne kontrollere dette Får masse tid til hunden også Tenker jeg og. Var det ikke Nakstad som gikk ut å sa at de vaksinerte smitter på like linje som uvaksinerte? Jeg tar gjerne forholdsregler får å bevise det!! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 14. november 2021 #65 Del Skrevet 14. november 2021 Linnea27 skrev (14 minutter siden): Denne tråden bare lyser av litt for mye Resett, Steigan, Document & co. Skremmende hvor mye makt de har fått. https://www.faktisk.no/artikler/0q4rw/her-er-ekkokammeret-som-gjor-alternative-medier-til-virale-vinnere Resett, Steigan og Document?? Vel om de er de eneste mediene i Norge som støtter demokrati og menneskerettigheter, så all ære til dem for det, og desto mer skam til de øvrige. Men makt? Tar du ordre fra en avis? Eller har det falt deg inn at folk kanskje søker opp medier som har et syn som sammenfaller med det leseren allerede har fra før.. Akkurat sin Rødt-velgere gjerne leser Klassekampen, SP-velgere Nationen, KrF-velgere Vårt land osv. osv. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 14. november 2021 #66 Del Skrevet 14. november 2021 Enda en tulling skrev (1 time siden): Dessverre kommer de nok aldi til å innrømme det. Enten fortsetter de å skylde på de uvaksinerte og bare innfører verre og verre restriksjoner for dem, eller så slutter de å teste, og da tror alle at "smitten" har forsvunnet. Selvfølgelig kan vaksinerte smitte hverandre, men hvorfor tror du det er mest smitte blant uvaksinerte? Det er en grunn til det. Når flere uvaksinerte ikke bryr seg om smittespredningen og kaller det liten forkjølelse. Da er lockdown det beste synes jeg. Hvis folk hadde gjort sitt for å unngå denne økningen i flere land så hadde det ikke vært behov for lockdown. Ja vaksinerte må også gjøre sitt for å unngå spredning, men det øker mest blant uvaksinerte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elidaa Skrevet 14. november 2021 #67 Del Skrevet 14. november 2021 Ja, blir spennende å se om smitten forsvinner når en bare kan smittes av vaksinerte. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa blomst Skrevet 14. november 2021 #68 Del Skrevet 14. november 2021 Warrior skrev (5 minutter siden): Selvfølgelig kan vaksinerte smitte hverandre, men hvorfor tror du det er mest smitte blant uvaksinerte? Det er en grunn til det. Når flere uvaksinerte ikke bryr seg om smittespredningen og kaller det liten forkjølelse. Da er lockdown det beste synes jeg. Hvis folk hadde gjort sitt for å unngå denne økningen i flere land så hadde det ikke vært behov for lockdown. Ja vaksinerte må også gjøre sitt for å unngå spredning, men det øker mest blant uvaksinerte. Hvordan skal vi håndtere det når vi har låst alle uvaksinerte inne da, og smitten fortsetter å stige? https://news.sky.com/story/covid-19-irelands-co-waterford-has-one-of-the-highest-vaccination-rates-in-the-world-so-why-are-cases-surging-12461642 Sitat A massive 99.5% of adults over the age of 18 in Co Waterford are double-jabbed. That's thought to be one of the highest rates of any region anywhere in the world. But, according to the Health Protection Surveillance Centre, the county now tops the national infection league table, with a 14-day incidence rate of 1,294 per 100,000. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uglems Skrevet 14. november 2021 #69 Del Skrevet 14. november 2021 Pingvinboogie skrev (6 timer siden): Nei, det gjør det ikke. De uvaksinerte i Østerrike får ikke forlate hjemmene sine i det hele tatt, bortsett fra for å handle mat og dra på jobb, Hvor står det? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 14. november 2021 #70 Del Skrevet 14. november 2021 Rosa blomst skrev (2 minutter siden): Hvordan skal vi håndtere det når vi har låst alle uvaksinerte inne da, og smitten fortsetter å stige? https://news.sky.com/story/covid-19-irelands-co-waterford-has-one-of-the-highest-vaccination-rates-in-the-world-so-why-are-cases-surging-12461642 Vi får nå først se nå hvordan det blir i Østerrike om smitten stiger like mye når de uvaksinerte skal i lockdown. Jeg tror det kommer til å synke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uglems Skrevet 14. november 2021 #71 Del Skrevet 14. november 2021 Det står i artikkelen at uvaksinerte barn under 12 år er unntak fra regelen. Montro om de får dra på lekeplass med uvaksinerte foreldre, eller om treåringen må dra alene 😅 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antiviruset Skrevet 14. november 2021 #72 Del Skrevet 14. november 2021 Rosa blomst skrev (5 minutter siden): Hvordan skal vi håndtere det når vi har låst alle uvaksinerte inne da, og smitten fortsetter å stige? Da finner vi bare noen andre syndebukker? Trump kan jo gjenbrukes til dette eventuelt 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa blomst Skrevet 14. november 2021 #73 Del Skrevet 14. november 2021 Uglems skrev (1 minutt siden): Hvor står det? https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/28ol3G/oesterrike-stenger-ned-for-uvaksinerte Sitat Barn under 12 år vil få unntak for lockdown-planene. Men andre uvaksinerte kan kun forlate hjemmene sine for å dra på jobb eller handle nødvendige dagligvarer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 14. november 2021 #74 Del Skrevet 14. november 2021 Warrior skrev (6 minutter siden): Selvfølgelig kan vaksinerte smitte hverandre, men hvorfor tror du det er mest smitte blant uvaksinerte? Det er en grunn til det. Når flere uvaksinerte ikke bryr seg om smittespredningen og kaller det liten forkjølelse. Da er lockdown det beste synes jeg. Hvis folk hadde gjort sitt for å unngå denne økningen i flere land så hadde det ikke vært behov for lockdown. Ja vaksinerte må også gjøre sitt for å unngå spredning, men det øker mest blant uvaksinerte. Smittetall har aldri vært noe godt mål på noe som helst, resultatet kommer jo an på alt fra hvilken ukedag det er til hvem som er dagens primære testmål. Siden det er ulike krav til testing avhengig av vaksinestatus gir det også utslag i smittetallene. Hvem som faktisk er mest smittet er da umulig å si. Nedstengningens velsignelser, eller mangel på sådanne, orker jeg ikke begynne på enda en gang. Kanskje en annen dag. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa blomst Skrevet 14. november 2021 #75 Del Skrevet 14. november 2021 Warrior skrev (3 minutter siden): Vi får nå først se nå hvordan det blir i Østerrike om smitten stiger like mye når de uvaksinerte skal i lockdown. Jeg tror det kommer til å synke Jaha? Og hvorfor skulle den det? Av en annen grunn enn at mindre folk er ute da. Når smitten er i europatoppen på en plass der 99,5% er fullvaksinerte så skjønner jeg ikke helt denne trangen til å låse inn de få uvaksinerte vi har. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 14. november 2021 #76 Del Skrevet 14. november 2021 (endret) Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene på korona-rommet, brukerangrep og svar til dette. Elaine Marley, mod. Endret 14. november 2021 av Elaine Marley Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 14. november 2021 #77 Del Skrevet 14. november 2021 Warrior skrev (6 timer siden): Selvfølgelig beskytter ikke vaksinen 100%. Ingen vaksiner er 100% og vaksinen beskytter dårligere etter noen måneder. Derfor de er begynt å gi 3. Litt beskyttelse er bedre enn null beskyttelse. Uvaksinerte har ikke noe beskyttelse, og de har jo sagt i flere land at smitten øker mest blant uvaksinerte. Jeg er uvaksinert, men faktisk er det langt mer trygt for deg å omgås meg nå enn andre vaksinerte med tanke på covid. Så det blir helt feil å si at uvaksinerte ikke har noe beskyttelse da man kan ha hatt covid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 14. november 2021 #78 Del Skrevet 14. november 2021 Warrior skrev (6 minutter siden): Vi får nå først se nå hvordan det blir i Østerrike om smitten stiger like mye når de uvaksinerte skal i lockdown. Jeg tror det kommer til å synke Vel, om den synker kan man likevel ikke vite at årsaken er isolering av uvaksinerte, det kan likeegodt skyldes hva som helst annet- Men selvfølgelig vil ikke det hindre myndighetene i å ta æren. Og selvl om den stiger vil de jo bare påstå at den ville steget enda mer om de uvaksinerte fortsatt hadde hatt rettigheter. Som man gjorde med nedstengningen f.eks. All smittereduksjon skyldes tiltakene, men all smitteøkning skyldes folket. Og med vaksinene. Dør man av covid etter vaksinering, ville man dødd enda mer om man ikke var vaksinert. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mysticgirl Skrevet 14. november 2021 #79 Del Skrevet 14. november 2021 (endret) kar90 skrev (17 timer siden): Hva er poenget med lockdown for drøye 35 prosent når man fyller fotballarenaer og barer for resten. Smitten sprer seg jo like raskt, og kommer og å spre seg til de uvaksinerte. Vi må innse at vi ikke lenger kan leve som før og at det ikke engang vil hjelpe å ha 100 % vaksinasjon. Vi har tapt mot covid, takken får være at covid er ganske ufarlig i forhold til en skikkelig dødelig smittebåren sykdom. Nå må vi lære at vi ikke kan holde på som vi har gjort, fordi pandemier kommer til å oppstå igjen, og de kan være mye mer heavy enn denne. Da er det utrolig korttenkt å prøve å tvinge folk til å vaksinere seg, for problemet er hvordan vi lever. Beste jeg har lest på lenge Endret 15. november 2021 av Elaine Marley Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
etnavn Skrevet 15. november 2021 #80 Del Skrevet 15. november 2021 (endret) Jeg har sagt det mange ganger gjennom pandemien, og jeg sier det igjen: Hva er plan B? 13. mars skrev jeg følgende i en koronatråd her på forumet: Sitat Jeg får lyst til å minne om noe jeg har skrevet tidligere: Hva er plan B? Jeg har lenge etterlyst den alternative planen til vaksinestrategien, men har til nå ikke hørt det minste snakk om noe alternativ til at vaksinene skal være vår redning. Så jeg spør igjen: Hva er plan B? Når vaksinene etterhvert flopper, en etter en, og det viser seg at viruset muterer raskere enn man makter å tilpasse vaksinene - hva da? Hva er plan B? Vi hører ingenting om noen plan B. En regjering som låser seg til én teori, eller én strategi for vår redning, er ikke akkurat tillitsvekkende. Nå har vi erfart at vaksinene ikke virker. Å gjenta det samme igjen og igjen, men forvente forskjellig resultat - det er definisjonen på galskap. Endret 15. november 2021 av etnavn 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg