AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #1 Skrevet 14. november 2021 Jeg har en pappa som jeg synes er vanskelig å forholde meg til. Er glad i han og veldig takknemlig over alt han har gjort og fortsatt gjør for meg. Ser man han utenfra virker han som verdens beste pappa - jeg har alltid vært bortskjemt med materialistiske ting og at han stiller opp på ting/ krevende og dyr fritidsinteresse. Dessverre har han sine problemer, jeg mistenker at han har noe form for narsissisme eller liknende. Min barndom er preget med å gjøre meg så usynlig og snill som mulig, så jeg ikke utløser at han klikker helt og truer med å ta bort alt som et viktig for meg. Blant annet. Vant med å få en skikkelig kjeftesmell med sårende ord om han hadde en dårlig dag og jeg var i nærheten. Osv. Han er dårlig på å vise andre følelser enn sinne og irritasjon. Synes derfor det alltid har vært vanskelig med farsdag, bursdag og jul. Vet ikke hva jeg skal si. Hva jeg kan gi (han har uansett alt og kjøper alt mulig rart). Det føles skikkelig unaturlig å ringe han og si «gratulerer med farsdagen. Er veldig glad i deg». Tror samtidig at han blir såret og skuffet om jeg ikke markerer farsdagen på noen måte.. selv om han aldri hadde sakt noe om det. Burde jeg bare sende en liten melding kanskje? Jeg bor i et annet land så ser han ikke så ofte lenger. Det å komme seg på avstand til han var min hovedmotivasjon til å flytte.. Kanskje noen andre med en rar relasjon til sin far har noen tips til å håndtere sånne dager? Anonymkode: b3252...c23
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå