Gå til innhold

Til dere kristne, hva synes dere om disse videoene fra Jan Hanvold og visjon Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hva synes dere kristne om dette?? Kan dere virkelig støtte dette? Visjon Norge skulle vært kuttet ut for lenge siden!!

støtter dog visjon Norge i en ting, og det er dette 😂 

Endret av knulleGuden666
Skrevet

Jeg vokste opp med det der. Mamma kjent Jan Hanvold personlig, fra da de var yngre. Verken hun eller min far vil snakke negativt om verken han eller noen av de andre som holder på slik.

Når man vokser opp i noe sånt, blir man innprentet disse holdningene fra barnsben av. Det er det som er normalen, og ikke verden utenfor. Man har venner og familie i det miljøet, med de samme holdningene, og da godtar man ganske mye rart over lengre tid.

Jeg meldte meg ut av trossamfunnet "mitt" da jeg var 19. Mine brødre gjorde det samme da de flyttet hjemmefra. Igjen sitter to foreldre med helt andre holdninger enn hva vi barna har. Samtidig sitter de med venner og annen familie i det samfunnet. Så jeg forstår at mine foreldre ikke bare kan melde seg ut av alt. Lettere for oss barna som kunne finne nye venner via studier og fremtidige arbeidsplasser. 

Om jeg skal svare helt direkte på spørsmål ditt, TS: NOEN kristne støtter dette, andre ikke. Det finnes mange som ikke støtter alt som autoriteter i miljøet sier og gjør. Noen velger å kritisere det høylytt, andre lar det passere. Da jeg var i miljøet selv, var jeg kritisk til mye, men ytret det kun til noen få jeg stolte på. Man måtte passe seg for hvem man sa hva til...

Anonymkode: 11213...4ea

• Liker 5
Skrevet

Synes ingenting om det. Straks noen begynner å prøve å fortelle meg at jeg blir tilgitt, helbredet, velsignet eller frelst lettere hvis jeg betaler noe fordi 'Gud ser en velvillig giver' da vet jeg at de ikke er troende. Hvis de tror forkynner de feil tro.

Det står tydelig i Bibelen at Jesus har betalt og at det er FORDI Han betalte vi får. 

'Jeg tilgir syndene deres for HANS skyld'. 'I sårene Hans har vi fått legedom'. 'Tro og du skal bli frelst'. 'Be og du skal få'. 'Av nåde er du frelst - ved tro'.

Det står at vi skal fordi vi har lyst og ikke for å oppnå noe. 

De vrenger det til; Betal!

Falsk tro - Djevelen står bak dette. Løgneren selv. Hva Hanevold & Co er bevisst på skal jeg ikke uttale meg om, men det burde vært forbudt.

Det er for jævlig å se på.

Jeg har ingenting i mot; kollekt eller donasjoner. Det koster å reise, betale strøm og utstyr, leie, bygge et senter, de skal ha lønn for arbeidet sitt. Da kan de be om inngangspenger uten - men de må slutte å bruke Guds navn og fremstille Han som om han er en butikkeier og de er butikkansatte.

Det er hån mot Gud!

Skrevet
26 minutter siden, knulleGuden666 said:

Hva synes dere kristne om dette?? Kan dere virkelig støtte dette? Visjon Norge skulle vært kuttet ut for lenge siden!!

Han er et talerør for Gud, og forkynner Guds ord. Selvfølgelig støtter jeg dette.

Anonymkode: 2ae88...b8c

Skrevet

Jeg er kristen og støtter absolutt ikke slik forkynnelse. Jeg liker heller ikke gjerrighet, man får det bedre som raus, men ærlig talt. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Han er et talerør for Gud, og forkynner Guds ord. Selvfølgelig støtter jeg dette.

Dette er importert showbusiness fra USA, og har lite med tro og religiøsitet å gjøre.

Anonymkode: 57179...1ab

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei, fordi Gud krever ikke noe. Han blander lovisk tro og NT budskap.

Hadde han vært talerør fra Gud hadde han holdt seg til budskapet fra Gud.

'Vi trenger penger for å kunne fortsette å dele budskapet så VI blir glade for støtte'. Ikke at 'Gud blir gladere i dere om dere betaler OSS - og elsker mest dere som gir bort alt - dere som gir lite synes Han bare er gjerrige...'.  Han bør vite at Gud er glad i oss uansett - og det budskapet skal han gitt videre.

Endret av Lawyam
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er importert showbusiness fra USA, og har lite med tro og religiøsitet å gjøre.

Anonymkode: 57179...1ab

Har vel både med tro og religiøsitet å gjøre - men ikke ekte tro og kristendommens budskap.

Skrevet
1 minutt siden, Lawyam said:

Nei, fordi Gud krever ikke noe. Han blander lovisk tro og NT budskap.

Hadde han vært talerør fra Gud hadde han holdt seg til budskapet fra Gud.

'Vi trenger penger for å kunne fortsette å dele budskapet så VI blir glade for støtte'. Ikke at 'Gud blir gladere i dere betaler OSS'.  Han bør vite at Gud er glad i oss uansett - og det budskapet skal han gitt videre.

Nei, prester og andre som taler Guds ord trenger ikke holde seg til nøyaktig hva Gud har sagt.

Det ville blitt svært vanskelig, da man måtte forholde seg til om verden ikke har utviklet seg på et par tusen år.

• Liker 1
Skrevet

Hanvold & Co er ravende gale, pengegriske, umoralske, og hjernevasket av amerikanske tv-predikanter. Få de vekk.

Anonymkode: 54393...9c1

• Liker 2
Skrevet

Hanvold & Co er ravende gale, pengegriske, umoralske, og hjernevasket av amerikanske tv-predikanter. Få de vekk.

Anonymkode: 54393...9c1

Helt enig.

Tv-predikanter er djevelens verk. Verste jeg vet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan ikke fatte og begripe at de får drive på med denne jævla satans kanalen i 2021 med dette jævla presset sitt. På høy tid at noen går drastisk til verks og forbyr denne kanalen på timen. 

husk at det som kommer inn av penger går rett inn i hanvolds ræv og ikke til de som trenger det!

• Liker 2
Skrevet

Nei, prester og andre som taler Guds ord trenger ikke holde seg til nøyaktig hva Gud har sagt.

Det ville blitt svært vanskelig, da man måtte forholde seg til om verden ikke har utviklet seg på et par tusen år.

Det budskapet Gud og Jesus har gitt oss er gjeldende. Verden utvikler seg, men Guds vilje står fast. 'Av nåde er vi frelst'. 'Vi har fått evig liv i Jesus'. Ikke plutselig at siden vi er i 2021 så må vi betale for det også! Det står også at 'evig liv er en gave som gies ved troen på Jesus'. Det er ikke kommet et nytt budskap om at hvis vi betaler Jan Hanevold penger så er også det en vei til evig liv og frelse'. 

Skrevet

Fant 1 ting jeg støtter Jan Hanvold og visjon Norge i da, faen ikke dårlig 😂😂

Skrevet
knulleGuden666 skrev (1 minutt siden):

Fant 1 ting jeg støtter Jan Hanvold og visjon Norge i da, faen ikke dårlig 😂😂

Orket ikke trykke og se. Men jeg vil tro at Herren er i ferd med å  besvare den bønnen om å avsløre løgnen... ;)

Skrevet
Lawyam skrev (1 minutt siden):

Orket ikke trykke og se. Men jeg vil tro at Herren er i ferd med å  besvare den bønnen om å avsløre løgnen... ;)

vet ikke jeg, de sier en ting den ene dagen og noe annet dagen etter, typisk visjon Norge 😛 virker ikke som gud klarer å holde viruset unna de hvertfall da minst 24 personer i visjon Norge er smittet av viruset, gud var visst slakere enn dette viruset 😉😛

https://www.vl.no/religion/2021/08/18/minst-24-personar-koronasmitta-i-visjon-norge/

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt enig og som kristen har jeg null til overs for Hanvold & co.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...