Gå til innhold

Hvordan gjøre slutt med noen som ikke har sted å bo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er med en mann som ikke har er annet sted å gå til om vi gjør slutt.

Han er utlandsk og vi har barn sammen. Ikke enda oppholdstillatelse og ikke familie i Norge .

Hvordan kaster jeg han ut?

Anonymkode: 3ffcd...091

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da får han gå på hotell da eller til en venn.. det er ikke ditt problem om det er du som eier huset

Skrevet

Ta kontakt med UDI, men tenker dette er troll.

Anonymkode: d2b0c...409

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Milky said:

Da får han gå på hotell da eller til en venn.. det er ikke ditt problem om det er du som eier huset

Jo, det er det definitivt. Man kan ikke kaste ut noen på den måten bare fordi det er slutt. Det er mange tråder om det her inne, mange kvinner som har blitt forsøkt pælmet på dør på dagen, men det er ikke lov.

Anonymkode: 20491...44f

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo, det er det definitivt. Man kan ikke kaste ut noen på den måten bare fordi det er slutt. Det er mange tråder om det her inne, mange kvinner som har blitt forsøkt pælmet på dør på dagen, men det er ikke lov.

Haha.. man kan kaste ut hvem man vil fra sitt eget hjem. Hvis han ikke eier, og heller ikke leier har han ingen rett til å være der om eier ikke vil det. Det er en annen sak om de for eks leier sammen eller han er medeier. Men så har han heller ikke oppholdstillatelse så er vel bare å ringe UDI

Endret av Milky
  • Liker 1
Skrevet
Just now, Milky said:

Haha.. man kan kaste ut hvem man vil fra sitt eget hjem. 

Haha, nei, man kan ikke kaste ut samboer på dagen. Ja, man kan kaste ut, men ikke på dagen. Man kan be om det, men ikke tvinge det.

https://help.no/fagomrader/samboer-ekteskap/samlivsbrudd/er-det-lov-a-kaste-ut-samboeren

https://advokatenhjelperdeg.no/spor-advokaten/onsker-a-kaste-ut-ekssamboer/

https://www.ung.no/oss/468041

Osv. osv.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Han er utlandsk og vi har barn sammen. Ikke enda oppholdstillatelse og ikke familie i Norge .

Jeg ble dumpet av eks og hadde ikke noe sted å bo da det ble slutt. Sjekket med Facebook og finn.no så fant jeg en bolig innen 3 uker. Da det hadde gått 4 uker så flyttet jeg. I den tiden så var vi aldri hjemme likt. 

Jeg bor i hans by, kjente omtrent ingen her, men det gikk bra. 

Anonymkode: 30ab2...d3d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Haha, nei, man kan ikke kaste ut samboer på dagen. Ja, man kan kaste ut, men ikke på dagen. Man kan be om det, men ikke tvinge det.

https://help.no/fagomrader/samboer-ekteskap/samlivsbrudd/er-det-lov-a-kaste-ut-samboeren

https://advokatenhjelperdeg.no/spor-advokaten/onsker-a-kaste-ut-ekssamboer/

https://www.ung.no/oss/468041

Osv. osv.

Ingen som har sagt noe om på dagen her. Hun er i sin fulle rett til å få han ut men da må hun gå via namsmann osv hvis han nekter

Skrevet
Just now, Milky said:

Ingen som har sagt noe om på dagen her. Hun er i sin fulle rett til å få han ut men da må hun gå via namsmann osv hvis han nekter

Jo, du siterte meg, der jeg skriver "på dagen".

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er faktisk ikke troll men alvor

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ikke oppholdstillatelse altså ulovlig her. Uff ikke bra. Hvorfor vil du kaste han ut? 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jo, du siterte meg, der jeg skriver "på dagen".

Ok er bare du som snakker om på dagen her, leste ikke engang at du skrev det. Poenget mitt er at hun kan kaste han ut på helt lovlig vis selvom han ikke vil. Det skjer ikke over natta men det får hun til. Han er her også ulovlig så tviler på at han har massevis av rettigheter

Endret av Milky
  • Liker 1
Skrevet

Kan du spørre han om han har noen steder å være? Eller at han kan få bo hos deg til han finner seg noe eget? 

Skrevet

Her er jo ikke problemet at han mangler bolig, men oppholdstillatelse. 

Anonymkode: 9da49...116

Skrevet
Milky skrev (2 minutter siden):

Ok er bare du som snakker om på dagen her, leste ikke engang at du skrev det. Poenget mitt er at hun kan kaste han ut på helt lovlig vis selvom han ikke vil. Det skjer ikke over natta men det får hun til. Han er her også ulovlig så tviler på at han har massevis av rettigheter

Hvis han bor her ulovlig? Jobber han? Ulovlig han har vel ingen rettigheter 

Skrevet
TLR skrev (1 minutt siden):

Hvis han bor her ulovlig? Jobber han? Ulovlig han har vel ingen rettigheter 

Hva vet jeg om han jobber eller ikke.. hun sier han ikke har oppholdstillatelse da er han i Norge på ulovlig vis. Og dermed har han sikkert ingen rettigheter om han kastes ut, til og med på dagen også. Hva skal han gjøre med saken liksom? Hvis han ikke engang har oppholdstillatelse

• Liker 1
Skrevet
Milky skrev (1 minutt siden):

Hva vet jeg om han jobber eller ikke.. hun sier han ikke har oppholdstillatelse da er han i Norge på ulovlig vis. Og dermed har han sikkert ingen rettigheter om han kastes ut, til og med på dagen også. Hva skal han gjøre med saken liksom? Hvis han ikke engang har oppholdstillatelse

Uff ja du sier noe 

Skrevet
Milky skrev (2 minutter siden):

Nei det er vanskelig. Han er her ulovlig og de har barn? Hvis jeg har lest riktig? Kanskje søke asyl? Er det ikke sånn at ulovlige innvandrere kan søke asyl? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Altså, det er snakk om å få han ut av huset, ikke ut av landet!!!!!! 

Ts du må først og fremst innse at det ikke er ditt ansvar. Har han venner? Hvis ikke så tips han om å engasjere seg i foreninger og nettverk for menn og menn fra hans land. Fins masse av sånt. Han må gå aktivt inn for å finne en jobb å få en inntekt, om enn svart. Bruke nettverket til å få seg jobb eller f eks norskkurs og utdanning for å øke sjansene for å få seg jobb, og få hjelp av noen andre enn deg til å gå på nav å høre hva de evn kan hjelpe med. 

Anonymkode: 606a4...5c9

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Altså, det er snakk om å få han ut av huset, ikke ut av landet!!!!!! 

Ts du må først og fremst innse at det ikke er ditt ansvar. Har han venner? Hvis ikke så tips han om å engasjere seg i foreninger og nettverk for menn og menn fra hans land. Fins masse av sånt. Han må gå aktivt inn for å finne en jobb å få en inntekt, om enn svart. Bruke nettverket til å få seg jobb eller f eks norskkurs og utdanning for å øke sjansene for å få seg jobb, og få hjelp av noen andre enn deg til å gå på nav å høre hva de evn kan hjelpe med. 

Anonymkode: 606a4...5c9

Det begrenser seg for han når han er her ulovlig. Han må jo betale alt selv. Skole etc men hvordan gå på skole uten id? Kan nav hjelpe en som er her ulovlig? Kanskje søke asyl

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...