Gå til innhold

Når utbetalt feriepenger ved jobbytte? Statlig/offentlig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk fra statlig stilling til en annen offentlig stilling (men ikke stat) i slutten av september. Trodde at jeg skulle få utbetalt feriepengene når jeg sluttet, men de har jeg ikke fått enda. Hadde også mange ferieuker til gode som det var avtalt at jeg skulle få utbetalt. Er reglene annerledes når man går fra offentlig jobb til en annen stilling i det offentlige? Bør jeg ta kontakt med gammel arbeidsgiver?

Anonymkode: 90d66...47a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vanlige er å få de når man slutter, men det kan gå noen måneder. 

Anonymkode: 40a45...b73

• Liker 1
Skrevet

Ta kontakt med arbeidsgiver. Feriepengene skal egentlig utbetales samtidig med siste lønning. 
Jeg fikk fra en statlig arbeidsgiver til en annen, og feriepengene kom ikke. Jeg snakket med arbeidsgiver, som sa at feriepengene ble overført til ny arbeidsgiver når begge er i staten. Så jeg fikk mine i juni, som vanlig. Men dette er nesten ti år siden, så det kan ha vært regelendringer. 

Anonymkode: 69e64...469

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ta kontakt med arbeidsgiver. Feriepengene skal egentlig utbetales samtidig med siste lønning. 
Jeg fikk fra en statlig arbeidsgiver til en annen, og feriepengene kom ikke. Jeg snakket med arbeidsgiver, som sa at feriepengene ble overført til ny arbeidsgiver når begge er i staten. Så jeg fikk mine i juni, som vanlig. Men dette er nesten ti år siden, så det kan ha vært regelendringer. 

Anonymkode: 69e64...469

Dette hadde jeg også hørt noen oppleve, men det er ikke mulig overalt i alle fall. Jeg har nylig gått fra statlig NAV til statlig politiforvaltning og fikk utbetalt feriepenger på siste lønna - men når jeg nå bytter tilbake igjen kom feriepengene måneden etter siste ordinære lønn.

Så, TS: Det kan ta litt tid, men er du usikker så kontakt arbeidsgiver.

Anonymkode: 04865...ff4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...