Gjest jente_21 Skrevet 9. oktober 2002 #1 Skrevet 9. oktober 2002 Har hørt om en ny p-pille som utelukker menstruasjon, altså man slipper unna. Er det noen som vet noe om dette, og hvilken type det er? Ellers, får man velge helt selv hvilken p-pille man ønsker, eller er det i hovedsak legen som bestemmer?
Gjest ragnhils ikke innlogget Skrevet 10. oktober 2002 #2 Skrevet 10. oktober 2002 P-pille som gjør at du slipper mensen... Det var nytt for meg! Men hvis du vil slippe mensen, og det er lenge til du planlegger barn, kan jeg anbefale deg p-sprøyte. Den settes hver 3. mnd, og de fleste slipper mensen med den. (noen opplever ubehagelige bivirkninger, det gjorde ikke jeg) Ulempen er at det kan gå lang tid fra du slutter og til du blir gravid. (dessverre er det vanskelig å si om disse jentene uansett ville hatt problemer med å bli gravide - det er jo så forskjellig hvor lang tid det tar) Hvis det er noen type p-piller du vil prøve, så kan du spørre legen om h*n skriver ut resept på dem. Ulike piller kan virke forskjellig på deg, så hvis du får bivirkninger som småblødinger av en, kan det hjelpe å bytte merke. lykke til :-)
Gjest lilletroll Skrevet 12. oktober 2002 #3 Skrevet 12. oktober 2002 Har ikke jeg hørt om heller, men p-sprøyte derimot...det bruker jeg, og jeg får ikke mensen....så jeg er kjempefornøyd!!!
Furstina Skrevet 13. oktober 2002 #4 Skrevet 13. oktober 2002 Blir ni inte oroliga över att få så starka hormoner som gör att ni inte får mens? (jag vill inte fördömma er på något sätt, jag är bara nyfiken) Jag mår personligen inte bra av p-piller och skulle inte våga mig på starkare hormonpreprat. Jag tycker att mensen, även om den är jobbig, är ett tecken på att kroppen fungerar och skulle inte vilja vara utan den.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå