AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #1 Skrevet 14. november 2021 Får aldri høre at jeg er elsket, han er borte på jobbreiser flere ganger i mnd. Så lei meg over situasjonen. Jeg er sjelden/aldri borte. Hjemme med barn og hund og jobber fullt. Har forsøkt å ta det opp, men han går bare rett i forsvar. What to do? Familievernkontoret? Anonymkode: a6344...634
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #2 Skrevet 14. november 2021 Hvorfor ble du sammen med denne mannen da? Ville gjort det slutt. For et nitrist liv… Anonymkode: d6bfe...5fd 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #3 Skrevet 14. november 2021 Kom jobbsituasjonen hans som et sjokk etter at dere ble gift? Anonymkode: 76b3d...575 7
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #4 Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Kom jobbsituasjonen hans som et sjokk etter at dere ble gift? Anonymkode: 76b3d...575 Ja, det har blitt mer reise de siste årene. Vi har vært gift i 13 år. Anonymkode: a6344...634
Nr. 13 Chop Suey Skrevet 14. november 2021 #5 Skrevet 14. november 2021 Hvorfor giftet du deg med ham da?
Diezel Skrevet 14. november 2021 #6 Skrevet 14. november 2021 Nr. 13 Chop Suey skrev (45 minutter siden): Hvorfor giftet du deg med ham da? Tåpelig spørsmål - det var garantert annerledes for 13 år siden.. ts: ta ham med til Familievernkontoret ja - parterapi er aller best før tanken på skilsmisse kommer snikende - og da skjønner han alvoret forhåpentligvis. Hvor gamle er barna? 6
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #7 Skrevet 14. november 2021 Diezel skrev (24 minutter siden): Tåpelig spørsmål - det var garantert annerledes for 13 år siden.. ts: ta ham med til Familievernkontoret ja - parterapi er aller best før tanken på skilsmisse kommer snikende - og da skjønner han alvoret forhåpentligvis. Hvor gamle er barna? Barna er 13, 10 og 1 år Anonymkode: a6344...634
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #8 Skrevet 14. november 2021 Enig, jeg også hadde vært lei meg hvis jeg var gift. Anonymkode: 6f71b...80a 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #9 Skrevet 14. november 2021 Ville gått på familievernkontoret eller parterapi. Det er viktig å prøve å finne sammen igjen når minst en av partene føler det slik du føler. Føler du det for lenge så ønsker du tilslutt å skille deg. Så da er det greit å prøve å fikse det før det kommer til det punktet. Anonymkode: 01f3c...7d4 3
Antiviruset Skrevet 14. november 2021 #10 Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvorfor ble du sammen med denne mannen da? Ville gjort det slutt. For et nitrist liv… Anonymkode: d6bfe...5fd Ja hun bør virkelig ta råd fra en skrulle som deg? Nitrist liv fordi man sliter litt i ekteskapet? Ja bare gjøre det slutt? Det er barn inne i bildet her. Legge krefter ned i å fikse problemene før dette går for langt og ikke kan repareres er det eneste rådet noen her inne bør gi henne. TS ta gjerne kontakt med familievernkontoret! Ta en prat med mannen din i rolige og vennlige ordelag, og så at dette orker du ikke lenger. At dere må søke den hjelpen du foreslår. 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #11 Skrevet 14. november 2021 Får han høre ofte at han er elsket da? Har en mistanke om at han egentlig føler det bare går ei sur kjærring der hjemme som aldri er fornøyd. Og dere har vært sammen i 13år. Man blir lei av hverandre etter mye kortere tid enn det. Anonymkode: c8c4c...f12
Mooza Skrevet 14. november 2021 #12 Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har forsøkt å ta det opp, men han går bare rett i forsvar. What to do? Familievernkontoret? Bruk andre ord kanskje? Ikke si "Du er alltid borte, du sier aldri at du er glad i meg" osv. Si at "jeg er lei meg fordi jeg savner at vi har intimitet, og jeg savner å føle meg elsket." Da kan han ikke gå i forsvar så lett. Da handler det ikke om han, men hvordan du føler deg. Men det har du gjerne gjort? 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #13 Skrevet 14. november 2021 Gi ham beskjed om at dere trenger å snakke sammen og be ham ta fri en dag denne uken. Så skaffer dere barnevakt, slik at dere kan snakke uforstyrret og ha alt fokus på samtalen. Du legger frem hvordan du føler det, og forsøker å legge det frem uten å konfrontere ham eller skylde på ham (husk "jeg føler" fremfor "du gjør aldri"). Bytt på å ha ordet, og la ham legge frem hvordan han føler det. Du kommer med forslag til endring, og dere diskuterer disse. Han kommer med forslag til endring, og dere diskuterer disse. Dere blir enige om en felles vei videre. Så legger dere en plan for den nærmeste fremtiden (f.eks. de neste seks måneder) og forsøker å inkorporere endringene i hverdagen deres. For hans del kan det kanskje handle om at han gjør, større eller mindre, endringer på arbeidstidene sine. For deg kan det kanskje handle om å benytte deg av barnevakt oftere slik at du kan få en frikveld en gang i blant. Det viktigste for dere begge er antagelig å sørge for at dere får nok tid sammen bare dere to. Finn en kveld i uken som dere setter av til å pleie parforholdet og som dere holder hellig, f.eks. søndag kveld slik at han ikke kan forsvinne på jobb. Anonymkode: 42372...c9b 1
Hulderen Skrevet 14. november 2021 #14 Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Får aldri høre at jeg er elsket, han er borte på jobbreiser flere ganger i mnd. Så lei meg over situasjonen. Jeg er sjelden/aldri borte. Hjemme med barn og hund og jobber fullt. Har forsøkt å ta det opp, men han går bare rett i forsvar. What to do? Familievernkontoret? Anonymkode: a6344...634 Reisingen i jobben er vel noe han må gjøre. Det har jo ikke noe med forholdet til deg å gjøre. Hva vil du da? At han skal bytte til en jobb uten reising? Eller kanskje du skal bytte jobb selv? De fleste syns at jobbreiser er slitsomt, det er ikke noe å trakte etter. 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #15 Skrevet 15. november 2021 Hvis reisene er en del av jobben så synes jeg man må akseptere det. Hva er alternativet, finne en ny jobb? Nei jeg synes faktisk man skal støtte den andres karrierevalg. At du ikke hører at du er elsket får du vel ta opp med han, ikke alle sier sånne ting så ofte. Anonymkode: b0469...4ff 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #16 Skrevet 15. november 2021 Vi er mange som er mye alene pga jobb. Jeg er "vær-enke", hvis det snør er han på jobb opptil 18 timer i strekk, sover litt og spiser og går på jobb igjen. Samme hvis det er storm og ekstrem nedbør. Det er sånn det er. Jeg tror du må anerkjenne at han jobber mye og heller fokusere på den tiden han er hjemme. Som andre sier, du føler. Hva kunne hjulpet så du kan føle deg mere verdsatt? Anonymkode: 6cb93...e70
Eryn Skrevet 15. november 2021 #17 Skrevet 15. november 2021 Hva jobber han med? Kan han velge jobbreisene selv? I disse hjemmekontor- tider ser jeg for meg at mye har blitt endret til at fysiske møter faktisk ikke må skje. Så da lurer jeg på om han velger disse reisene selv? Hvordan opplever han selv ekteskapet deres? Virker han fornøyd? Fjern ellers? 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #18 Skrevet 15. november 2021 Takk for gode råd. Jeg skal bestille en time på FVK. Det er ikke et alternativ å skilles. Vil virkelig at dette skal fungere. Tror mannen også vil det. Utfordringen min er at jeg gjerne forteller at jeg er glad i/elsker og at det er min måte å vise kjærlighet på. Mannen min er nok ikke slik. Han viser kjærlighet gjennom handling. Skrape ruta på bilen, kjøpe blomster osv. Når han er mye borte får han jo ikke gjort dette, og jeg føler meg litt ensom i forholdet. TS Anonymkode: a6344...634 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #19 Skrevet 15. november 2021 13, 10 og 1... Forholdet kjølnet litt så dere gikk for en atpåklatt, og nå er det tilbake til der det var? Anonymkode: bbdd2...468 1
Hulderen Skrevet 15. november 2021 #20 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for gode råd. Jeg skal bestille en time på FVK. Det er ikke et alternativ å skilles. Vil virkelig at dette skal fungere. Tror mannen også vil det. Utfordringen min er at jeg gjerne forteller at jeg er glad i/elsker og at det er min måte å vise kjærlighet på. Mannen min er nok ikke slik. Han viser kjærlighet gjennom handling. Skrape ruta på bilen, kjøpe blomster osv. Når han er mye borte får han jo ikke gjort dette, og jeg føler meg litt ensom i forholdet. TS Anonymkode: a6344...634 Jeg for min del blir mye gladere for skraping av bil, hjulskift eller bilvask enn en kjærlighetserklæring og blomster. Men klart, folk er ulike.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå