Gå til innhold

Hvilke arenaer bør koronasertifikatet brukes på?

Example

Anbefalte innlegg

Nå kommer det tilbake, og regjeringen varsler at de vil se på mer utvidet bruk av koronapasset fremover. Til uka blir det mulig for kommuner å innføre dette lokalt på arrangementer osv.

Det har blitt hintet om at muligheten til å bruke det også kan gjelde utesteder, restauranter, kinoer og museer. 

Personlig tenker jeg også at for eksempel kjøpesenter, større varehus og kollektivtransport også kan være arenaer hvor det kan brukes. Eventuelt i kombinasjon med at hvis man ikke har grønt pass må bruke munnbind. Dette i forbindelse med julehandelen.

Hva tenker dere?

Dette er ikke tråd om hvorvidt man skal innføre et slik pass, da det synes å være rimelig garantert, men hvilke steder det bør kunne brukes. Både for å hindre smitte, men også for å pushe litt flere til å vaksinere seg.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er det i helt tatt noe av den infrastrukturen gjør at kornapasset kan brukes på et funksjonelt nivå på plass enda?  tenker da ting som automatiske QR scannere som ikke trenger en person i andre enden. virker jo helt borti natta at bedrifter må hyre in for eksempel securitas for å stå uten for butikker, restauranter og alt det der for å verifisere hver enkelt person som vil inn manuelt.   

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koronapasset fører bare til økt splittelse i samfunnet og burde aldri eksistert. Nå ser vi jo at vaksinene virker dårlig, da blir det bare enda mer mer nytteløst å ha koronapass i samfunnet.

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullvaksinert, men jeg er i mot denne sorteringen som foregår i samfunnet vårt. Det er masse smitte blandt vaksinerte også. Korona pass kommer ikke til å hjelpe i noen særlig stor grad. 

Løsningen er at alle må teste seg selv annen hver dag hjemme. Både uvaksinerte og vaksinerte, selv om de ikke har symptomer. Mange med corona har jo ikke symptomer. Ved positiv test skal dette bli kontroll hos en test stasjon. Hjemme testene skal sendes til samtlige hustander på Statens regning. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunique skrev (7 minutter siden):

Koronapasset fører bare til økt splittelse i samfunnet og burde aldri eksistert. Nå ser vi jo at vaksinene virker dårlig, da blir det bare enda mer mer nytteløst å ha koronapass i samfunnet.

Helt korrekt. Dersom det på død og liv skal brukes (oh yes, pun intended...) så burde det brukes internasjonalt. En slik bruk begrenses til grensepasseringer og kun det. Den tåpelige ideen om samvittighetsfrihet (frihet til å avstå fra vaksinajson) i tandem med koronapass er kun en stor kontradiksjon. Man får ikke både i pose og sekk. 

Må man ha passet for å gå til tannlegen, på kinoen og på jobben så er det snakk om ren tvang. Denne latterlige tilsløringen av den brutale virkeligheten er patetisk fra myndighetenes side. La meg tilføye: dersom de faktisk innfører dette i utstrakt grad vel å merke! 

Endret av Den Sagnomsuste
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innføres koronasertifikatet, er ikke Norge et demokrati. Alle har tatt et legitimt valg, ingen skal forskjellsbehandles. Loven er krystallklar.

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=77763

Nakstad sier her at vaksinene er overvurdert og at mange fullvaksinerte smittes. Samtidig skal de innføre et koronapass som er basert på at fullvaksinerte er trygge. 

Hvorfor veksler myndighetene mellom to motstridende budskap, og hvilket av budskapene er sant?

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, tussi84 said:

Jeg er fullvaksinert, men jeg er i mot denne sorteringen som foregår i samfunnet vårt. Det er masse smitte blandt vaksinerte også. Korona pass kommer ikke til å hjelpe i noen særlig stor grad. 

Løsningen er at alle må teste seg selv annen hver dag hjemme. Både uvaksinerte og vaksinerte, selv om de ikke har symptomer. Mange med corona har jo ikke symptomer. Ved positiv test skal dette bli kontroll hos en test stasjon. Hjemme testene skal sendes til samtlige hustander på Statens regning. 

Det skaper enda mer splittelse og frustrasjon i befolkningen, og smitten stiger fortsatt til værs i de europeiske landene som har hatt det over tid.

I Sverige hvor man ikke har koronapass derimot så er smitten ganske stabil:

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus1986 skrev (1 minutt siden):

Det skaper enda mer splittelse og frustrasjon i befolkningen, og smitten stiger fortsatt til værs i de europeiske landene som har hatt det over tid.

I Sverige hvor man ikke har koronapass derimot så er smitten ganske stabil:

Her har man problemet med å misbruke statistikk. Du innser for eksempel ikke at det er en grunn til at de nevnte landene har innført dette? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det skal innføres over alt, matbutikk, kino, restauranter med mer.

Hvis du har tatt vaksinen, så slipper du ikke inn, da man ikke vet om du er syk eller ikke.

Så kan dem som hittil har klart å holde seg korona fri siden det hele begynte, fortsette å gjøre som dem har gjort hele veien.

Dem som har hatt korona kan også slippes inn, da dem er immune.

Men de som har tatt vaksinen blir som en usikker bombe, så hadde vært fint å skjerme folk flest ifra dem.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tulling skrev (4 minutter siden):

Da regner jeg med at du også syns at om du tar vaksinen, og får alvorlige bivirkninger av den, må du også ta regninga for det selv

Ja det skulle bare mangle. De har jo valgt det selv og må ta konsekvensen :) Høres kjent ut det?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal man innføre et sånt pass, så må det brukes mot uvaksinerte og vaksinerte på lik linje, mens det er de som har hatt korona som får grønt pass.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene på korona-rommet og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duraton skrev (2 timer siden):

Synes det skal innføres over alt, matbutikk, kino, restauranter med mer.

Hvis du har tatt vaksinen, så slipper du ikke inn, da man ikke vet om du er syk eller ikke.

Så kan dem som hittil har klart å holde seg korona fri siden det hele begynte, fortsette å gjøre som dem har gjort hele veien.

Dem som har hatt korona kan også slippes inn, da dem er immune.

Men de som har tatt vaksinen blir som en usikker bombe, så hadde vært fint å skjerme folk flest ifra dem.

Det er en ting jeg lurer på her. Hva med de som er allergisk ovenfor vaksinen? Altså de som faktisk ikke kan ta vaksinen pga helsemessige årsaker. De kan jo ikke noe for det.  De må jo få lov til å utføre nødvendige ærender de også

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen 😁

Hadde vært ganske herlig egentlig om de bare kunne utdelt oss uvaksinerte et egent land. Eller her i Norge, en egen kommune🤪 Så kunne vi fått det uvaksinerte helsepersonellet. 👌

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elida88 skrev (9 minutter siden):

Ingen 😁

Hadde vært ganske herlig egentlig om de bare kunne utdelt oss uvaksinerte et egent land. Eller her i Norge, en egen kommune🤪 Så kunne vi fått det uvaksinerte helsepersonellet. 👌

Fantastisk forslag! 😁 Støttes!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elida88 skrev (27 minutter siden):

Ingen 😁

Jeg er med om jeg får hjemmekontor og det troe jeg 😊 Kjenner til et par andre som undersøker land hvor de kan leve fritt og ta med kjemmekontoret dit, men jeg er for glad i Norge til å flytte ut ♥️  Så det må væte et eget land i Norge 👍

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bør blir brukt på ingen steder, da den gir falsk trygghet. Vaksinerte smitter like mye som uvaksinerte.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...